Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمایت میرزاده نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با ارائه مقاله علمی برای دانشجویان دکتری تا پیش از دفاع گفت: متاسفانه رونق دزدی در این رابطه رواج پیدا کرده و جایگاه دانشگاه و دانشجوی دکتری را خدشه دار کرده است، بنابراین قبل از اینکه به فکر حل مشکل دانشجویان برای ارائه مقاله باشیم  ابتدا باید تکلیف این دزدی‌های علمی مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تغییر عنوان ، کلمات و اعداد یک مقاله اکنون درد بی درمان جامعه ما است و ما  به آن مبتلا هستیم. به نظر می رسد قبل از اینکه دانشجو  یک مقاله علمی در اینترنت یا کتابخانه پیدا کند باید به دنبال مساله یابی باشد و  با مقاله جواب آن مساله را بدهد و پژوهش خود را در اختیار دستگاه های مربوطه قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک دانشجوی دکتری زمانی می تواند دفاع کند  که مشکلی از یک دستگاه را حل کرده و گواهی مبنی بر حل مشکل با انجام پژوهش دانشجو برای وی صادر شده باشد. 

میرزاده با بیان اینکه قبل از حل مشکل دانشجو برای ارائه مقاله به منظور دفاع باید به فکر حل مشکلات جامعه بود که دانشجو باید پیرامون آنها تحقیق کند، گفت: باید بررسی کرد دانشجو با فعالیت پژوهشی خود دردی از جامعه را حل می کند و آیا عنوان پایان نامه دانشجو مشکل یک دستگاه اجرائی را برطرف خواهد کرد؟

وی ادامه داد: باید از کلیشه ها دور شویم و جلوی دزدی علمی را بگیریم. عنوان مقاله از پایان نامه باید بیرون بیاید زیرا از آن جدا نیست. بنابراین دانشجو اول مقاله ارائه دهد و سپس دفاع کند.چرا که هر دو حاصل یافته های پژوهشی است. 

*ایجاد یک دستگاه اجرایی متولی پیگیری مساله های مهم در کشور

 نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  مرحله اول یک تحقیق مساله یابی است در غیر اینصورت نباید مقاله و پایان نامه نوشت، گفت: باید یک دستگاه اجرایی متولی پیگیری مساله های مهم در کشور ایجاد و خواستار حل این مسائل از سمت دانشجویان در دانشگاه ها باشد تا دانشجو با علاقه کار را انجام دهد. در غیر اینصورت دانشجو نمره ای کسب و نمی تواند مشکلی از جامعه حل کند.

منبع: الف

کلیدواژه: یک دستگاه حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست برتر مردم در حجاب

واقعیت این است که مردم در ماجرای حجاب بسیار جلوتر از مسئولان هستند و به ناچار هزینه کم کاری دستگاه ها و گیجی در تصمیم گیری را نیز همین مردم می دهند.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان مدیرمسئول روزنامه همشهری طی یادداشتی نوشت:

یکم. خاطرتان هست رهبری انقلاب فرمود بی‌حجابی گناه سیاسی است؟ آن‌روی دیگر این سخن چیست؟ جماعتی ناجوانمردانه در کمین زنان و دختران ما نشسته‌اند که غرض‌شان فراتر از برچیدن پوشش آنهاست و صبح تا شب ذهن و قلب زنان ما را زیر آماج بمباران‌های رسانه‌ای و فرهنگی برده اند. پوشش جامعه ایرانی را باید با این سطح از هجمه بی‌امان دشمن تحلیل کرد. آنگاه روشن می‌شود که در ابعاد جامعه زنان و دختران ما چه مبارزه و مقاومتی صورت گرفته است.

دوم. مسئولان دولتی و انتظامی می گویند ۹۹ درصد افراد مکشفه بعد از تذکر مجریان قانون، حجاب خود را اصلاح می‌کنند. این یعنی مردم ما سرجنگ با قانون ندارند. اگر قانون روشن باشد و دقیق و مدبرانه اجرا و نظارت شود، جامعه همراهی می‌کند.

سوم. این روزها در فضای مجازی گفت وگوی جدی درباره سبک برخورد با بدحجابی است. برخی در دفاع از اقدامات سلبی و عده‌ای نیز در نقد آن می‌گویند و می نویسند. اما فصل مشترک همه آنها دغدغه حجاب است. به‌جز جریان مطرود خارج نشین، کسی از اباحه‌گری و کشف حجاب دفاع نمی‌کند و بحث برسر نحوه اصلاح و ارتقای حجاب است.

چهارم. وضعیت بدحجابی در جامعه ما نه خدای نکرده مرتبط به بی‌حیایی و بی‌عفتی است و نه تقابل‌های سیاسی. برخلاف تصور ضدانقلاب حجاب در جامعه ما امری مرتبط به سبک زندگی است و به‌همین دلیل است که بارها شاهد بودیم زنان و دختران ما در هر سطحی از حجاب در بزنگاه‌های سیاسی پای کار انقلاب و در ایام معنوی سال، اهل تهجد و عبادت و مناجات هستند.

پنجم. مجموعه نظرسنجی‌های موجود در نهادهای مختلف نشان می‌دهد اکثریت قریب به اتفاق مردم ما معتقد به حجاب هستند و بر الزام قانونی حجاب تاکید دارند و حتی شل‌حجاب‌ها نیز همین که دارند را حجاب می دانند.

تا اینجای ماجرا مردم؛

و اما عملکرد مسئولان:

یکم. کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد از ۳۲ دستگاه اجرایی کشور که دارای وظایف قانونی در حوزه عفاف و حجاب هستند مطالبه کرده است تا نسبت به عملکرد خود پاسخ دهند. نتیجه این گزارش نشان می‌دهد ۱۹ دستگاه با دهن‌کجی هیچ توضیحی نداده‌اند و باقی نیز جز ۴‌یا۵ دستگاه وظایف خود را ناقص اجرا کرده‌اند. چرا؟

دوم. ترک فعل دستگاه‌های اجرایی جرم نیست؟ مدعی العموم نباید وارد شود؟ سخنگوی دستگاه قضایی صریحا اعلام کرده است دستگاه‌های اجرایی وظیفه قانونی خود را در قبال حجاب انجام نداده‌اند. خب؟ قدم بعدی چیست؟ چرا برخورد نمی شود؟

سوم. فراجا تنها دستگاهی است که وظیفه اقدام سلبی دارد. در این میدان نیز به تنهایی پیشرو است. اما آیا فراجا تجهیزات و ابزار لازم برای اجرای وظایف خود را دارد؟ آیا نباید حمایت شود؟

چهارم. چرا باید مجلس، دولت و دستگاه قضایی در تدوین و تصویب لایحه حجاب تا این اندازه تعلل به خرج دهند. هزینه این فرصت سوزی و پاسکاری های توجیه ناپذیر را چه کسی باید دهد؟ مردم؟

واقعیت این است که مردم در ماجرای حجاب بسیار جلوتر از مسئولان هستند و به ناچار هزینه کم کاری دستگاه ها و گیجی در تصمیم گیری را نیز همین مردم می دهند.

دیگر خبرها

  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت محکم دادستانی اصفهان از طرح عفاف و حجاب
  • دفاع از قانون حجاب به خواست مردم
  • مقوله حجاب ورای یک مسأله اجتماعی است
  • دست برتر مردم در حجاب
  • مسوولان به مساله حجاب توجه بیشتری داشته باشند