Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@13:16:54 GMT

باغات هرمزگان در معرض هجوم ملخ

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۰۸۹۶

باغات هرمزگان در معرض هجوم ملخ

ایسنا/هرمزگان رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ستاد بحران استانداری گفت: هجوم ملخ ها درباغات بندرعباس، حاجی آباد و رودان به عنوان یک تهدید جدی برای این باغات پیش بینی می شود.

علی باقرزاده همائی صبح امروز(۲۳ اردیبهشت ماه) در جلسه استانی ستاد بحران با موضوع تهاجم ملخ صحرایی که با حضور معاون استاندار، فرمانداران و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، اظهار کرد: پس از ۴۲ سال ریزش ملخ صحرایی در حجمی گسترده ازعربستان به منطقه نخیلو در شهرستان بندر لنگه در تاریخ ۷ بهمن ۹۷ شروع شد و تاکنون مبارزه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه می توان استان هرمزگان را خط مقدم ورود ملخ صحرایی به کشور دانست، افزود: تاکنون در یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۵۹ هکتار اراضی ردیابی این آفت انجام گرفته و ۴۷ هزارو۸۹۳ هکتار بر علیه ملخ صحرایی مبارزه صورت گرفته است.

باقرزاده با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۷۸ هکتار پتانسیل سمپاشی روزانه بر علیه این آفت است، اضافه کرد: به طور متوسط حدود ۵۰ میلیارد عدد ملخ در سطوح مبارزه شده وجود داشته است.

وی با اشاره به شرایط موجود و جبهه های متعدد از دستجات میلیونی آفت در شبه جزیره عربستان، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی ۹۹-۹۸ بخش زیادی از ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان به نواحی جنوبی کشور وارد شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه وجود دستجات پر تراکم در استانهای همجوار غربی و غرب استان را از دلایل افزایش خطر حمله ملخ به بخش مرکزی و شرقی استان اعلام داشت.

باقرزاده ادامه داد: در صورت تلاقی این دو وضعیت از جنوب و غرب، تهدید جدی برای باغات استراتژیک استان به ویژه در شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد و رودان پیش بینی می شود.

وی همچنین در خصوص اقدامات شاخص این سازمان در جهت مبارزه با آفت ملخ صحرائی در استان اظهار کرد: تاکنون ۶۷ تن سم جهت مبارزه، ۴ دستگاه سمپاش یو ال وی پاش پشت وانتی، ۴ دستگاه سمپاش توربینی، ۱۷ دستگاه سمپاش های پشتی ، ۶ دستگاه سمپاش زنبه ای، ۶ دستگاه سمپاش اتومایزر پشتی، ۱۲۵ دست لوازم و تجهیزات ایمنی، بنزین هواپیما به میزان ۲۰ بشکه و روغن هواپیما به میزان ۸ بشکه تامین شده است.

این مقام مسئول، تعمیر سرویس و راه اندازی سمپاش ها، تعمیر و راه اندازی خودرو های صحرایی موجود، ورود یک فروند هواپیما سمپاش به استان، آموزش ۱۱ نفر از پرسنل در دوره های آموزشی بوشهر و شیراز، آزمایش سموم تولید داخل جهت مبارزه با این آفت، عدم خسارت به مزارع، باغات، مراتع و منابع طبیعی را از دیگر اقدامات شاخص سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در جهت مبارزه با آفت ملخ صحرائی اعلام داشت.

باقرزاده با تاکید بر کمک دستگاه ها در امور لجستیک، خودرویی و استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج، نظامی و تشکل های مردمی در ردیابی و مبارزه با ملخ در استان هرمزگان، بیان کرد: اعتبارات استانی سالجاری جهت کمک به اعتبارات ملی تخصیص یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ستاد ملخ به صورت مستمر به ریاست فرماندار هر شهرستان در راستای همکاری در مبارزه با ملخ به دبیری جهاد کشاورزی استان هرمزگان برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ملخ صحرایی استان هرمزگان دستگاه سمپاش ملخ صحرایی جهت مبارزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: بیشترین خسارت به تاسیسات برق شهرستان‌های بندرعباس، جاسک، بشاگرد و جزیره قشم وارد شد.

بیشتر بخوانید: بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون بشاگرد تا پایان هفته

محمد کریمی افزود: با استقرار ۸۹ گروه عملیاتی در استان، هرس۳۵۰ اصله درخت درگیر با شبکه، اصلاح ۱۴۶ مورد سیم پارگی شبکه و رفع عیب و برق دار کردن ۱۴۵ دستگاه ترانسفورماتور، برق مشترکان در سراسر استان به حالت پایدار بازگشت.

وی افزود: در این بارندگی در مجموع ۶۲۸ پایه فشار متوسط و ضعیف، ۴۷ دستگاه ترانسفورماتور در ظرفیت‌های مختلف و ۳۶ کیلومتر شبکه در مجموع به ارزش۸۵۰ میلیارد ریال خسارت دید که بخش عمده آنها تاکنون اصلاح و مشترکان برقدار شدند.

دیگر خبرها

  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • کشف ۲۶۰ کیلوگرم تریاک در هرمزگان
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • هجوم ملخ های مراکشی به مزارع در تخار
  • کشف ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان
  • نجات لاک‌پشت در معرض انقراض از شن‌های ساحلی میناب
  • ۱۴۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • برای ورود مردم به اقتصاد راه پیدا کنید
  • مرسدس بنز ۲۰۰ میلیارد ریالی قاچاق در توقیف پلیس هرمزگان
  • رئیسی: باید تحولی جدی در ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شود