Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:57:44 GMT

دو فرد مبتلا به کرونا در سیریک در سفر خارج از کشور بودند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۰۹۵۶

دو فرد مبتلا به کرونا در سیریک در سفر خارج از کشور بودند

دکتر محمود حسین پور  روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پیش از این موردی از ابتلا به کرونا در سیریک ثبت نشده بود و دو بیمار جدید نیز به محض ورود تحت آزمایش و نمونه برداری قرار گرفتند که نتیجه تست کرونای آنها مثبت بوده و به مدت دو هفته در قرنطینه خواهند بود.

وی در خصوص جدیدترین آمار ابتلای به کرونا در هرمزگان گفت: تا روز ۲۲ اردیبهشت ماه یک هزار و ۳۷۱ نفر در استان مبتلا به کرونا شدند که از این شمار ۳۰ نفر جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: متاسفانه با وجود هشدارهای بسیار مبنی بر رعایت الزام های بهداشتی از سوی مردم و اصناف، هنوز برخی ها نسبت به این مسایل کم توجه هستند که این خود مانعی بزرگ در قطع زنجیره انتقال کرونا است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ مورد مثبت کرونا در هرمزگان ثبت شده که بیشترین آن مربوط به بندرعباس با ۴۷ مورد است.

این مقام مسوول یاد آور شد: نیمی از بیماران جدید شناسایی شده بدون علائم هستند که همین امر باعث انتقال بیشتر بیماری به اطرافیان می شود و مردم باید با جدیت مراقبت های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را انجام دهند.

حسین پور ابراز داشت: نظارت ها بر واحدهای صنفی شدت یافته و در مدت ۴۸ ساعت گذشته ۲۶۸ مورد اخطار صادر شده و ۱۱ واحد متخلف نیز پلمپ شدند.

شهرستان سیریک با کمترین بیمارکرونا در ۱۷۰کیلومتریش شرق مرکز هرمزگانواقع شده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان سیریک پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سیریک ویروس کرونا سیریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان: تورم چند صد برابر شده است

به گزارش صدای ایران، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی دلیل اصلی ناتوانی دولت در تحقق وعده‌هایش را استفاده نکردن از افراد کارشناس بیان کرد و گفت: «قرار بود تورم ابتدا نصف و بعد هم تک رقمی شود اما نه تنها نصف نشد بلکه به طور وحشتناکی چندصد برابر شده است؛ قرار بود یک میلیون مسکن بسازند که نه تنها در چهار سال بلکه اگر ۸ سال هم روی کار باشند نمی توانند به وعده خود عمل کنند.»
 
مسعود پزشکیان در رابطه با وضعیت اقتصادی جامعه، اظهار داشت: عوام مختلفی در شکل گیری وضعیت فعلی نقش دارد و فقط به سیاست‌ها باز نمی گردد؛ روندی که ما از نظر قانونگذاری و قضاوت در کشور اجرا می‌کنیم، مشکلاتی دارند و ما همواره سعی می کنیم بگوییم همه چیز خوب است و سعی نمی کنیم مشکلاتی که داریم را برطرف کنیم. در نتیجه مردم هر چه فریاد می زنند که در این حوزه‌ها مشکل داریم، ما می‌گوییم که نه در این بخش به دستاوردهایی رسیدیم.
 
وی ادامه داد: مردم با بخور و نمیر زندگی می کنند و ما این مسایل را نمی بینیم و به شعارهایی هم که در خصوص عدالت سر دادیم عمل نکردیم. قرار بود تورم ابتدا نصف و بعد هم تک رقمی شود اما نه تنها نصف نشد بلکه به طور وحشتناکی چندصد برابر شد. قرار بود یک میلیون مسکن بسازند که نه تنها در چهار سال بلکه اگر ۸ سال هم روی کار باشند نمی توانند به وعده خود عمل کنند.
 
آقای پزشکیان بیان داشت: قرار بود اشتغال ۱ میلیون نفری ایجاد کنند که به آن هم عمل نکردند. ما در تئوری حرف ها و وعده های زیادی سر می دهیم اما در میدان عمل به این سادگی قابل اجرا نیست. دلیل اصلی ناتوانی دولت هم این است که از افراد کارشناس و مشارکت همگانی بر اساس لیاقت و شایستگی ها استفاده نمی کند.
 
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده از نخبگان در حل مسایل کشور، گفت: در مملکت ما افراد نخبه و کاردان زیادی وجود دارد اما اگر لازم باشد باید از خارج کشور هم کارشناس بگیریم. ما برای فوتبال و ورزش مربی خارجی می‌آوریم درحالی که مملکت ما پر از مربی است ولی از خارج می‌آورند که بهتر عمل کند اما در مسایل اجتماعی نه تنها از خارج کارشناسی نمی آوریم بلکه کارشناسان داخلی خودمان را که حرفی برای گفتن دارند را حذف می‌کنیم.
 
آقای پزشکیان در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات مردم و اقشار ضعیف جامعه، تعیین میزان حقوق و دستمزد آنها است که طبق قانون، میزان حقوق ها باید بر اساس تورم محاسبه شود اما مجلس، دولت و شورای عالی کار هیچ کدام به آن عمل نمی کنند؛ چراکه میزان درآمد و هزینه ها با هم همخوانی ندارد در نتیجه مردم روز به روز فقیرتر می شوند.

دیگر خبرها

  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • نظارت بر اماکن بهداشتی هرمزگان در تعطیلات نوروزی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در سیریک
  • ۳۵۴ مورد شکایت مردمی در حوزه بهداشت در هرمزگان بررسی شد
  • علائم شایع ابتلا به دیابت را بشناسید
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • پزشکیان: تورم چند صد برابر شده است
  • تزریق ۱۲۵۵ مورد واکسن فلج اطفال در مناطق مرزی کشور