Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@16:16:51 GMT

نجات مرد ۶۲ ساله سقوط کرده از کوه سیاه لنده پس از ۸ ساعت

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۲۱۵۳

نجات مرد ۶۲ ساله سقوط کرده از کوه سیاه لنده پس از ۸ ساعت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس فوریتهای پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرد ۶۲ ساله که از ارتفاعات کوه سیاه لنده سقوط کرده بود، با تلاش ۸ ساعته نیروهای اورژانس ۱۱۵ استان نجات پیدا کرد.

«محسن جلیل» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: این مرد بر اثر سقوط از پرتگاه به دره با ضربه به ناحیه سر و دارای خونریزی سر و جراحات به بدن و با افت فشار خون مواجه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: ساعت ۱۳ و ۴۳ دقیقه طی تماس مردمی از این حادثه اطلاع پیدا کرده ایم و با توجه به وضعیت منطقه جغرافیایی و توپوگرافی منطقه که دارای شرایط جوی خاص بوده و استعلام هوایی توسط پایگاه‌های اورژانس هوایی از اداره هواشناسی استان امکان امداد هوایی اورژانس مقدور نشد.

رئیس فوریتهای پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این ماموریت توسط پایگاه شهرستان لنده انجام گرفته که از زمان دریافت ماموریت و حرکت آمبولانس تا محلی که راه برای حرکت آمبولانس بود سه ساعت طول کشیده و بعد از پیاده شدن تکنسین ها حدود پنج ساعت پیاده روری که به محل حادثه و مصدوم در کوه سیاه رسیدند.

جلیل تصریح کرد: پس از رسیدن به محل و بررسی وضعیت مصدوم، مشخص شد که مصدم دارای خونریزی از ناحیه سر و جراحات بدن و افت فشار خون است بنابراین در محل حادثه اقدامات درمانی از جملات کنترل خون ریزی سر، فیکس کردن اندام بدن از جمله ها پاها و فیکس کردن گردن با آتل و سرم تراپی و انتقال با "لاین بک بورد" انجام گرفت.

وی با بیان اینکه انتقال مصدوم در مجموع ۸ ساعت به طول انجامید بیان کرد: انتقال مصدوم تا کنار آمبولانس با پنج ساعت پیاده روی و رعایت نکات ایمنی پزشکی انجام گرفت حدود سه ساعت طول کشید تا مصدوم به درمانگاه لنده برای سایر اقدامات درمانی منتقل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امداد هوایی برای نجات سیل‌زدگان در عمان + فیلم

 سیل در عمان که از روز یکشنبه آغاز شده، جان ۱۸ نفر از جمله ۹ دانش‌آموز را گرفته است. جستجو‌ها برای یافتن دو شهروند مفقود شده نیز ادامه دارد. ‍

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور
  • یک کشته و پنج مصدوم در تصادف رانندگی در صوفیان
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع
  • غرق شدن دختر 8 ساله در توکهور و هشتبندی میناب
  • فوت پسر ٨ ساله در اثر سقوط در رودخانه
  • عملیات امداد هوایی برای نجات سیل‌زدگان در عمان + فیلم
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان با یک کشته و 3 مصدوم
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • انتقال هوایی یک مصدوم نیازمند فوری دریافت خدمات فوق تخصصی