Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:33:39 GMT

آموزش و مهارت باید در سبد خانواده‌های بوشهری قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۲۱۹۶

آموزش و مهارت باید در سبد خانواده‌های بوشهری قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح سه‌شنبه در بازدید از فنی و حرفه ای کنگان اظهار داشت: ایجاد اشتغال همواره یکی از دغده های اصلی دولت بوده اما طی سالیان گذشته با گسترش مراکز مختلف دانشگاهی شاهد تعداد زیادی دانش آموخته بدون مهارت هستیم.

وی ادامه داد: امروز بحران اشتغال به اوج خود رسیده و این در حالی است که بسیاری از فرصت های شغلی به دلیل نبود نیروی کار ماهر و آموزش دیده با کمبود متقاضی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر افزود: یکی از عوامل و پارامترهای عمده رشد اقتصادی و اجتماعی هر جامعه، تربیت نیروی انسانی کارآمد است و آموزش های فنی و حرفه ای نیز یکی از راهکارهای تربیت کننده نیروی انسانی متخصص  در این حوزه است.

دراهکی نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را کلیدی و محوری دانست و اظهار کرد: می‌توان با ارائه آموزش با کیفیت، زمینه تولید داخلی و اشتغال پایدار را به ارمغان آورد.

وی عنوان کرد: مراکز آموزشی فنی و حرفه ای با ارائه مهارت‌های فنی، زمینه اشتغالزایی جوانان و جویندگان کار را فراهم می کنند ولی در این بین باید نگاه جوانان به فرهنگ کار، از پشت میز نشینی به کارهای فنی تغییر پیدا کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تاکید کرد: نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری بوده و می‌توان با ارائه آموزش با کیفیت، زمینه تولید داخلی و اشتغال پایدار را به ارمغان آورد.

دراهکی با تاکید بر اینکه تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به رونق کسب و کار و کارآفرینی در جامعه کمک می کند، گفت: امروز یکی از دغدغه مهم دولت ایجاد اشتغال پایدار است و برای رسیدن به این هدف مهم توسعه آموزش های فنی و حرفه ای راهکاری مناسبی است.

وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با نیاز منطقه و بازار کار استان ارائه می شود، اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی می‌تواند زمینه ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی را به بازار کار فراهم کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: این اداره کل با استفاده از مربیان مجرب و استفاده از تجهیزات آموزشی مناسب، آموزش های مهارتی و تخصصی در رشته های کشاورزی، صنعت، خدمات و صنایع دستی را مطابق با استانداردهای بین المللی و همچنین نیاز بازار به متقاضیان ارائه می دهد.

دراهکی ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای اعتلای استان بوشهر، بسیار ارزشمند دانست و افزود: ترویج فرهنگ مهارت آموزی جهت برون رفت از معضل بیکاری امری ضروری است و برای رسیدن به اهداف توسعه و اشتغال پایدار در استان در این زمینه سند مهارت آموزی استان با رویکرد مهارت و اشتغال در صنایع  تدوین شده است.

وی با اشاره به نقش آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در ایجاد زمینه های اشتغال و رونق تولیدات داخلی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد جامعه نتایج مثبت اقتصادی به همراه دارد و چنانچه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس تقاضای بازار کار باشد و کارفرمایان، کشاورزان و بخش های صنعتی نیازهای خود را اعلام کنند، می‌توان مؤثرترین نوع آموزش فنی و حرفه‌ای را ارائه داد.

کد خبر 4923441

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین شهرکرد ایلام گرگان ماه مبارك رمضان زلزله کمک به نیازمندان مواسات بیرجند ستاد مقابله با کرونا آموزش های فنی و حرفه ای آموزش فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی اشتغال پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: امسال ۱۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در قالب طرح مهارت آموزی ۳ مهارت فنی، نرم و سواد دیجیتال را آموزش می بینند و ۲۷۰ هزار نفر در قالب طرح «تاک» از آموزشهای مهارتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا، علی حسین شهریور درباره طرح‌هایی که در سال جاری از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای دنبال خواهد شد، گفت: یکی از راه های رسیدن به جهش تولید و رونق اقتصادی با مشارکت مردم توجه به آموزش و توسعه مهارت است چون سرمایه گذاری در آموزش و برنامه های توسعه مهارت می تواند به افراد کمک کند تا دانش و مهارتهای لازم را برای مشارکت در اقتصاد کسب کنند، علاوه بر این مهارت می تواند به بهره وری،نوآوری و رقابت بالاتر منجر شود و نهایتا جهش تولید و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یکی از سازمانهای توسعه ای است که مسئولیت خطیری در حوزه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص برای معرفی به بازار کار دارد.بر همین اساس امسال ما به صورت ویژه ۴ طرح را در دستور کار قرار دادیم.

اجرای طرح مهارت افزایی ۱۵۰ هزار نفر از دانش آموزان

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: یکی از طرح ها در حوزه دانش آموزی است و برای اینکه دانش آموزان را با مهارتها آشنا و فرهنگ سازی کنیم و آنها هدایت شغلی و تحصیلی خود را دنبال کنند طرح مهارت افزایی دانش آموزان را پیش بینی کرده ایم که هم در قالب طرح تابستانی مهارت و هم در قالب استفاده از ظرفیتهای دولتی و آموزشگاه های آزاد دنبال خواهیم کرد و بر اساس آن آموزش ۱۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان را امسال در دستور کار داریم تا دستکم ۳ مهارت را در بحث مهارتهای فنی،مهارتهای نرم و سواد دیجیتال با توجه به موضوع فناوری های اطلاعات و تکنولوژی های روز فرا بگیرند.

آموزش ۷۰ هزار نفر در طرح مهارت افزایی دانش آموختگان

شهریور طرح دوم را مهارت افزایی دانش آموختگان عنوان کرد و گفت: طرح دوم ما بحث مهارت افزایی دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاههاست و ما هدفگذاری کردیم ۲۴۰ استاندارد مشاغل جدید روبه رشد را در حوزه فناوری های برافکن و در حوزه هوش مصنوعی و بیگ دیتا و رایانش ابری و حوزه هایی که به روز هستند و جدیدترین مشاغل هستند تهیه کردیم و با تفاهم نامه هایی که با وزارت علوم به امضا رساندیم موضوع آموزش فارغ التحصیلان در مراکز دولتی و پارکهای علم و فناوری را دنبال خواهیم کرد.

به گفته وی امسال آموزش ۷۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان پیش بینی شده تا مهارتهای مرتبط با فناوری های جدید را آموزش ببینند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در عین حال طرح دیگر سازمان فنی و حرفه ای در سال جاری را ارائه آموزشهای ترکیبی عنوان کرد و گفت: تمایل شدیدی در جامعه دانشجویی وجود دارد که در کنار آموزش نظری و تئوری، به شکل عملی هم با مهارتها و موضوعات درسی خود آشنا شوند.ما این طرح را با عنوان طرح مهارت افزایی دانشجویان از طریق ارائه آموزشهای ترکیبی و هیبریدی پیش بینی کرده ایم که همزمان با تحصیل بتوانند حداقل ۳۰۰ ساعت را در کارگاههای آموزشی فنی و حرفه ای در سراسر کشور در قالب کارورزی و کاربینی و کارآموزی بگذرانند.

آموزش مهارتی ۲۷۰ هزار نفر در قالب طرح «تاک» 

شهریور متذکر شد: ما دانش آموزان و دانشجویان و فارغ التحصیلان را به عنوان ۳ جامعه هدف پیش بینی کرده ایم و ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری آنها را مدنظر قرار دادیم ولی گروه آخر که بسیار مهم است و به آن نیاز شدید داریم، کارکنان و شاغلین بنگاههای اقتصادی است که این طرح را تحت عنوان توانمندسازی و توسعه آموزش شاغلین بنگاههای اقتصادی (تاک)  امسال دنبال می کنیم و در این طرح پیش بینی کردیم که ۲۷۰ هزار نفر در قالب این طرح هم مهارت آموزی و هم سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای داشته باشند که با گواهینامه ای که دریافت می کنند فعالیتشان را در بازار کار دنبال کنند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی