Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش اخوان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هزینه‌های جاری و اجاره ساختمان بیشترین خسارت وارده به مراکز خصوصی فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود، اظهارداشت: فضای ۹۰ درصد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان استیجاری است که به علت شیوع کرونا و تعطیلی در سه ماه اخیر دچار زیان شده‌اند.

وی ادامه داد: در این میان برخی از آموزشگاه‌ها که اجاره بهای بیشتری می‌پردازند، میزان خسارت بالاتری را متحمل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان با اشاره به استقرا ۶۰۰ آموزشگاه در کلانشهر اصفهان و بقیه در شهرستانها افزود: آموزشگاه‌های آزاد استیجاری هر ماه ۲۰ تا ۳۰ میلیون ریال اجاره بها به مالکان پرداخت می‌کنند که در مدت یادشده توان پرداخت نداشته و متضرر شدند.

وی یادآور شد: شیوه نامه فاصله‌گذاری در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تصویب شد و امروز برای بازگشایی این آموزشگاه‌ها در ستاد استانی بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

اخوان بیان کرد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای شروع به کار باید در سامانه Salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده و پس از  دریافت کد بهداشتی آنرا  را در محل کار نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های عملی با نوبت بندی ارائه خواهد شد اضافه کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی محیط آموزشی، استفاده از ماسک و کاهش تعداد کارآموزان از ۱۰ به چهار نفر باید در بازگشایی آموزشگاه‌ها رعایت شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان بیان کرد: طرح‌های نوینی با عنوان آموزش دوگانه از ۱۸ ماه گذشته در فنی و حرفه‌ای استان دنبال شده و این سازمان، رویکرد مشارکت جدی با بخش خصوصی در قالب آموزشگاه‌های آزاد و صنوف و صنایع را در پیش گرفته‌ است.

وی  با بیان اینکه  نظام آموزش دوگانه به دنبال رویکرد کار در محیط واقعی و ایجاد اشتغال است خاطرنشان کرد: بر این اساس تفاهمنامه مشترکی که با برخی از اتحادیه‌های صنفی استان منعقد شده تا ۵۰ درصد از آموزش‌های مهارتی در کارگاه‌ها و ۵۰ درصد در واحدهای صنعتی و صنفی ارائه شود.

اخوان با اشاره به مزایای آموزش دوگانه تصریح کرد: بحران کرونا تلنگری برای بخش‌های مختلف محسوب می‌شود که باید از قالب‌ فعالیت‌های سنتی خارج شوند و برای دوران پسا کرونا به شیوه‌های نوین روی آورند.   

وی اظهار داشت: آموزش‌های الکترونیکی را از اواسط اسفند در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان اصفهان شروع کردیم و تا کنون فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده اما هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم.  

سالانه حدود۶۰ هزار نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند.
بیش از ۶۵ درصد از افرادی که تاکنون در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان آموزش دیده اند، وارد بازار کار شده‌اند.
اکنون دستِ کم یکهزار حرفه مهارتی در بخش‌های صنعت، خدمات فنی، گردشگری، آی تی، آی سی تی و مشاغل خانگی در۵۴ مرکز آموزش فنی و حرفه ای و بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ آموزشگاه بخش خصوصی استان اصفهان ارائه می‌شود.

تاکنون حدود ۱۰۹ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از ۶ هزار نفر رسیده است. این ویروس از کشور چین به دیگر کشورهای جهان سرایت کرد و ساختار از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جوامع را تحت‌الشعاع قرار داده است.

برچسب‌ها کرونا اصفهان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اصفهان کرونا اصفهان فنی و حرفه ای استان آموزش فنی و حرفه ای آموزشگاه های آزاد استان اصفهان آموزشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشستی در زمینه ساخت فضای آموزشی، تأمین تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و کمک آموزشی و مامور نمودن دبیر و آموزگار مرد تصمیم گیری شد.

دهقان فرماندار بافق در این نشست گفت: صنایع و معادن در اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه بیمارستان و آموزش و پرورش کوتاهی می‌کنند.

او افزود: سیاست‌های سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و معادن مثل فسفات آسفوردی باید در شهرستان باشد.

دهقان بیان کرد: مقرر شد توسط شرکت‌های معدنی و صنعتی فعال شهرستان از جمله مجتمع معدنی فسفات آسفوردی از قرارگاه خاتم الانبیا، یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه در مظفریه بافق ساخته و یک میلیارد تجهیزات آموزشی تا پایان اردیبهشت ماه تأمین شود. 

او ادامه داد: شرکت یزد یوتاب تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای مبارکه جنب آموزشگاه شهید صدوقی و اجرای طرح درآمدزایی پایدار به مدت یک ماه را متعهد شد که در صورت اقتصادی نبودن این طرح، باید یک باب آموزشگاه شش کلاسه احداث کند. 

فرماندار بافق تصریح کرد: مجتمع معدنی کوشک تا سال تحصیلی ۱۴۰۴، موظف است ۲ باب آموزشگاه آیت‌الله طالقانی و رضاییان را که ۳۵ درصد آن انجام شده است، به پایان برساند. 

او گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم مقرر شد طبق مصوبات تعیین شده در تیرماه ۱۴۰۲، ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه و استخر شنا در محله مناجات را تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ تکمیل کند و تحویل آموزش و پرورش دهد.

دیگر خبرها

  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی
  • بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • بهترین آموزشگاه مهارت‌های فنی با ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم