Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@15:50:33 GMT

شناسایی ۶۶۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۲۵۳۵

شناسایی ۶۶۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در لرستان

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، کاووس رمضان زاده با اعلام این خبر گفت؛ با توجه به اینکه پیشگیری را مقدم بر اقدام می‌دانیم از این میزان ۹۸ مورد پرونده در دادگستری تشکیل و اقامه دعوا شد و مابقی پرونده ها بر اساس قانون حفظ کاربری توقف عملیات صادر شده و حدود ۱۰۰ پرونده تخریب و قلع و قمع بنا به اجرا درآمد

وی افزود: در همه شهرستان‌های استان لرستان گشت های امور اراضی نسبت به رصد و حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری مبادرت نموده و بر اساس قانون با شدت و حدت از هرگونه تغییر کاربری خارج از ضوابط و مقررات جلوگیری می نماید

مدیر امور اراضی استان تصریح کرد : در فروردین ماه سال ۱۳۹۹  تعداد ۱۴۵ مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شد که از این مقدار ۳٧ مورد تخریب و قلع و قمع  در سطح استان اجرا گردید  حدود ۱۰۰ مورد  توقف عملیات ساخت و ساز انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به مالکین اراضی کشاورزی که به صورت غیر مجاز اقدام به تغییر کاربری نموده اند اخطار داده شده است چنانچه خود اقدام به تخریب بناهای غیرمجاز نمایند و زمین را به حالت اولیه برگردانند دیگر نیاز به احکام قضایی ندارند.

وی افزود: درخواست ما از عموم مردم این است که قانون حفظ کاربری اراضی زراعی را مورد توجه قرار داده و از هرگونه تغییر کاربری خارج از قوانین و مقررات اجتناب نمایند.

در راستای قانون رفع موانع تولید مقدار ۴ هزار هکتار از اراضی ملی کسر و به مستثنیات کشاورزی زارعین اضافه شد.

46

کد خبر 1387336

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان لرستان تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد در جریان بازدید از چندین طرح دارای مجوز تغییر کاربری در اراضی کشاورزی شهرستان اشکذر، ضمن تأکید بر اهمیت حفظ کاربری اراضی کشاورزی و نقش آن در تأمین امنیت غذایی و زیستی کشور، صیانت از اراضی زراعی و باغی استان، مقابله با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و برخورد با متخلفین این حوزه را از اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی استان یزد در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد. محمدعلی حاتمی‌زاده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی را باعث از بین رفتن زمین‌های حاصلخیز و مستعد کشاورزی عنوان و افزایش روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی را موجب تهدید امنیت غذایی کشور و زمینه‌ساز از بین رفتن استقلال اقتصادی و وابستگی به سایر کشورها توصیف نمود.

وی  با تشریح برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی استان یزد و مدیریت امور اراضی استان در سال ۱۴۰۳ و در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی، بر تشدید نظارت‌ها و پایش و رصد دقیق اراضی کشاورزی از سوی یگان حفاظت از اراضی مستقر در مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها به منظور شناسایی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفین این حوزه تأکید کرد.

حاتمی‌زاده با اشاره به تفاهم خوب سازمان جهادکشاورزی و دستگاه قضایی استان در مقابله و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی، از جدیت در توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل و مرتبط با تغییر کاربری غیرمجاز به استناد ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و تبصره‌های ذیل آن و نیز مواد 12 و 13 آئین‌نامه اجرایی این قانون و همچنین تخریب بنا و مستحدثات غیرمجاز طی هماهنگی با مقام قضایی شهرستان و  طرح شکایت از متخلفین در مرجع قضایی خبر داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد میزان تغییر کاربری‌های غیرمجاز شناسایی شده طی یک ماهه نخست سال 1403 را به استناد گزارش فرماندهی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان بالغ بر 300 مورد و مجموعأ در سطحی معادل 6 هکتار اعلام و ترویج فرهنگ حفظ کاربری اراضی کشاورزی، اقدامات پیشگیرانه در راستای صیانت از زمین‌های کشاورزی و اطلاع‌رسانی عمومی ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی را بسیار موثر و کارامد و مقدم بر برخورد با متخلفین عنوان داشت.

حاتمی‌زاده با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" بر نقش مهم و اساسی عموم مردم در حفظ کاربری اراضی کشاورزی تأکید و صیانت از اراضی کشاورزی با هدف افزایش تولید در بخش کشاورزی را وظیفه‌ای همگانی دانست.

 وی از عموم هم‌استانی‌ها بویژه بهره‌برداران بخش کشاورزی و ساکنین مناطق ییلاقی و مستعد تغییر کاربری غیرمجاز خواست هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز بدون مجوز در اراضی کشاورزی را از طریق سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۳۱ به یگان حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز
  • توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود