Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، نصب تابلو و بنرهای غیرمجاز در معابر شهر باعث ایجاد اغتشاش بصری شده و علاوه بر آسیب به زیبایی سیما و منظر شهری، در برخی مواقع برای شهروندان حوادث و خطراتی نیز به وجود می‌آورد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: قانون، سیاست‌گذاری در مورد هرگونه تابلوی شهری را به عهده شورای شهر گذاشته است و کانون وکلای یزد باید از آیین‌نامه شورای شهر در مورد نصب تابلو معرفی مشاغل تمکین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپنتا نیکنام اظهار کرد: بعد از جمع‌آوری تابلوی صنوف مختلف، اجرا نشدن این مهم در مورد تابلوی وکلا، اعتراض شهروندان و کسبه یزدی را به دنبال داشته و آن‌ها عدالت در مدیریت شهری را از شورای شهر خواستار شدند.

وی افزود: جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز نهادهای دولتی و غیردولتی و اصناف، اثرات مطلوبی داشته و شورا سعی در ادامه این برنامه دارد.

نیکنام، تابلوی پرچمی وکلا را از جمله مصادیق تابلوی غیرمجاز دانست و گفت: بعد از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که وکلا هیچ اجازه قانونی برای نصب تابلوهای پرچمی ندارند. مدیریت شهری یزد انتظار دارد کانون وکلای استان در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری این تابلوها اقدام کند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر یزد بیان کرد: شورای شهر در این مرحله فقط به دنبال جمع‌آوری تابلوهای پرچمی غیرمجاز وکلا از سطح شهر یزد است.

این عضو شورا اضافه کرد: آیین‌نامه چگونگی نصب تابلوهای معرفی مشاغل در ۳۸۰ ماده قانونی و بیش از ۱۰۰ صفحه تدوین شده و همه اصناف باید از آن تبعیت کنند.

قصد حذف تابلوها را نداریم

رئیس شورای اسلامی یزد گفت: شهرداری به هیچ عنوان قصد حذف تابلوهای وکلا را از سطح شهر ندارد. طبق قانون مدیریت شهری وکلا فقط باید نسبت به نصب تابلو در جایی که مالک آن هستند اقدام کرده و حق ندارند در فضای عمومی تابلوی معرفی خود را نصب کنند.

غلامعلی سفید، حراست از نظم عمومی را اولویت شهرداری در بحث تابلوی معرفی مشاغل دانست و افزود: انتظار می‌رود کانون وکلا به عنوان نهادی حقوقی و موثر در توسعه شهری، نسبت به رعایت قانون و حقوق شهروندی در نصب تابلوی وکلا اقدام کند.

همکاری کانون وکلا

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد نیز اظهار کرد: کانون وکلا به عنوان نهاد حقوقی آگاه می‌تواند کمک حال شورای شهر در مدیریت شهری باشد.

محمدحسین جعفری افزود: کانون وکلا قانون خاص و لایحه استقلال دارد و در هر دو آن‌ها به بحث تابلوی وکلا اشاره جدی شده است.

وی ادامه داد: خدمات دفاتر وکلا، عمومی است و طبق قانون، شهرداری موظف است شرایط لازم را برای خدمت عمومی وکلا در سطح شهر یزد فراهم کند. نابسامانی تابلوهای معرفی مشاغل در سطح شهر معضلی جدی است و کانون وکلا با تمام توان آماده همراهی با شهرداری در راستای ساماندهی این مهم است.

جعفری بیان کرد: وکلا خودشان دغدغه ساماندهی و هماهنگ کردن تابلوی معرفی دفاتر وکالت را دارند. تابلو دفاتر وکالت در سطح شهر یزد با هماهنگی مدیریت شهری به صورت یکسان طراحی و در مکان مشخص نصب می‌شوند.

رئیس کانون وکلای استان یزد گفت: پیشنهاد می‌کنم با توجه به در پیش بودن اجلاس سراسری کانون وکلای کشور در آذربایجان، شورای شهر فرجه‌ای چندماهه برای یکسان‌سازی قد، اندازه و رنگ تابلوی دفاتر وکلا در یزد بدهد.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری در مورد تابلوی وکلا در سطح شهر یزد باید با مشارکت طرفین(شورای شهر و کانون وکلا) انجام شود.

کد خبر 510748 برچسب‌ها کانون وکلا استان یزد مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کانون وکلا استان یزد مدیریت شهری معرفی مشاغل مدیریت شهری کانون وکلای سطح شهر یزد کانون وکلا سطح شهر نصب تابلو شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رضانیا در جلسه‌ی کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: راهبرد دشمن ایجاد یأس و ناامیدی در اقشار مختلف مردم شریف است و تلاش می‌کند مردم را از حاکمیت جدا کند.

وی افزود: دغدغه و اراده دولت مردمی و انقلابی ایران قوی کاهش فقر است و تبیین اقدامات در جهت فقرزدایی تلاش همگان را می‌طلبد.

رضانیا اضافه کرد: رشته‌ی تحصیلی بهداشت محیط در دانشگاه فرهنگیان اضافه شده و جذب مراقبین بهداشت و سلامت نیز در آموزش‌وپرورش انجام شده است.

کد خبر 6085921

دیگر خبرها

  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • تعیین تکلیف ۳ هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • اجرای طرح جمع آوری فاضلاب سیاه اسطلخ رشت از امروز