Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضمن بیان اینکه طبق جلسه‌ای که وزارت بهداشت در پایتخت برگزار و مصوبه آن را اعلام داشته،گفت: مساجد اغلب نقاط کشور مانند تمام هشت شهرستان استان سمنان باز نخواهند بود و تنها به مدت سه روز شب‌های احیا هر شب به مدت دو ساعت با اولویت پذیرایی از مردم در فضای باز، پذیرای مردم خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این مراسم می‌بایست ترجیحاً در فضای باز مساجد و امامزادگان و بقاع متبرکه باشد، افزود: در صورتی که قرار است مساجد میزبان باشند، پیش بینی شده که شبستان مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت و رعایت فاصله گذاری اجتماعی میزبان مردم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان کرد: رعایت تهویه مناسب در محل‌های بسته مانند شبستان الزامی است و همچنین اطلاع رسانی از سوی هیئت امنا مساجد و بسیج محل مبنی بر عدم حضور بیماران خاص و بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا و همچنین کودکان و سالمندان در مراسم صورت می‌پذیرد.

شکری با بیان اینکه مقررشده تا از هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات جداً خودداری شود، تصریح کرد: می‌بایست از برگزاری مراسم در مساجدی که طبق راهنمای فاصله گذاری حداقل امکانات را ندارند خودداری شود همچنین هیئت امنا، روحانی مساجد و بسیج مسئول نظارت و حسن اجرای برنامه را در مساجد بر عهده دارند.

او با بیان اینکه حضور همه افراد در محل برگزاری مراسم بایستی با ماسک و دستکش باشد، ابراز کرد: افراد شرکت کننده لازم است سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح و چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) خود را همراه آورند.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شب قدر مساجد کرونا فاصله گذاری اجتماعی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری مراسم شب‌های قدر در بیش از هزار و ۴۰۰ مسجد این استان خبر داد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اعلام ویژه‌برنامه‌های مساجد لرستان در ماه رمضان، اظهار داشت: جزءخوانی قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن، کرسی‌خوانی تلاوت و برنامه‌های ویژه روزه‌اولی‌ها در مساجد این استان در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: تمام مساجد و حسینیه‌ها در شهرها و روستاهای لرستان برای برگزاری مراسم پرفیض احیا و مراسم جمع‌خوانی قرآن، دعا، مناجات، سخنرانی و روضه‌خوانی آماده شده‌است.

اجرای طرح آرامش بهاری در 44 بقعۀ لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اعلام کرد: مراسم احیای شب نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه رمضان در بیش از هزار و 400 مسجد این استان با حضور روحانیون و ائمه‌ جمعه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: قرائت دعای جوشن کبیر همراه با مراسم معنوی قرآن بر سر گرفتن و برپایی مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت علی (ع) از ویژه‌ برنامه‌های شب‌های قدر در لرستان است.

قدرتی با اشاره به اعزام هزار و 200 مبلغ برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در لرستان، گفت: مراسم احیای خرم‌آباد در مصلای الغدیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه‌ های شب قدر در تلویزیون
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • ویژه‌برنامه شب‌های قدر شبکه دو از حرم حضرت معصومه (س)
  • معرفی ویژه برنامه‌های تلویزیون در شب‌های گرامی قدر
  • پخش ویژه برنامه شب های قدر از حرم حضرت معصومه (س)
  • برنامه‌های شب قدر تلویزیون + جزئیات
  • مراسم زنده احیا مسجد بلال از رادیو فرهنگ
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • آغاز ثبت نام اعتکاف دهه ی آخر ماه رمضان در مساجد همدان