Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از سیاستمداران آلمانی با نگرانی به تظاهرات‌هایی که علیه ممنوعیت‌های وضع‌شده در ارتباط با شیوع کرونا در آلمان برگزار شده، می‌نگرند؛ آنها نگران سوءاستفاده نیروهای افراطی و راستگرا از این اعتراض‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه‌وله، پس از برگزاری اعتراض‌ها در شهرهای آلمان علیه مقررات‌ و محدودیت‌های وضع شده برای مبارزه با شیوع کرونا، سیاستمداران این کشور نسبت به افراطی شدن این اعتراض‌ها هشدار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساسکیا اسکن، رهبر حزب سوسیال دموکرات می‌گوید: کسی که پاندمی و خطرات آن را انکار می‌کند و مردم را به نقض قوانین حفاظتی وضع‌شده فرامی‌خواند، بی‌شرمانه از ناامنی مردم برای بی‌ثبات‌سازی جامعه و تفرقه‌افکنی سوءاستفاده می‌کند.

این سیاستمدار چاره این درد را «نادیده‌گرفتن و سکوت» نمی‌داند. اسکن، خشونت‌ورزی علیه پلیس را به همان اندازه حمله به روزنامه‌نگاران، غیرقابل تحمل می‌داند.

در اظهاراتی مشابه، پاول سیمیاک، دبیرکل حزب دموکرات مسیحی آلمان هم گفته است: اجازه نمی‌دهیم که افراط‌گرایان از بحران کرونا به عنوان موقعیتی برای تبلیغات دموکراسی‌ستیز خود سوءاستفاده کنند.

به گفته این سیاستمدار، حزب دموکرات مسیحی آلمان نگرانی‌های شهروندان این کشور را جدی می‌گیرد اما با کسانی که به این نگرانی‌ها با انتشار تئوری‌های توطئه و اخبار جعلی دامن می‌زنند، برخورد می‌کند.

راست‌گرایان افراطی و تئوری‌های توطئه

هرچند آلمان به طور تدریجی بسیاری از مقررات‌ وضع شده برای جلوگیری از شیوع کرونا را در روزهای گذشته لغو کرده است و از دوشنبه این هفته بسیاری محدودیت‌ها در سراسر آلمان رفع شده‌اند اما با وجود این، در روزهای شنبه و یکشنبه‌ای که گذشت، هزاران تن از شهروندان این کشور در بسیاری از شهرها برای اعتراض به خیابان‌ها رفتند. 

تظاهرکنندگان که اغلب بدون توجه به موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری برای جلوگیری از شیوع کرونا و پرهیز از برگزاری تجمعات بزرگ به خیابان رفته بودند، به مقررات‌های وضع شده اعتراض می‌کردند.

هزاران نفر در آلمان در روزهای گذشته برای نشان دادن مخالفت با اجرای قوانین محدودکننده اجتماعی اتخاذشده از سوی دولت برای جلوگیری از شیوع گسترش ویروس جدید کرونا و ماسک زدن اجباری در سوپرماکت‌ها و وسایل نقلیه عمومی، دست به تظاهرات زدند.

در این میان بسیاری از شهرهای آلمان شاهد برگزاری تظاهرات نیروهای افراطی علیه تصمیمات دولت درباره مقابله با کرونا بوده است؛ تظاهراتی که عمدتا توسط نیروهای راستگرا و احزاب و گروه‌های پوپولیست سازماندهی شده است. 

این اعتراض‌ها به طور فزاینده‌ای باعث نگرانی سیاستمداران شده است؛ چرا که در بسیاری از شهرها، افراطیون راست‌گرا و طرفداران و مبتکران تئوری‌های توطئه هم در میان تظاهرکنندگان دیده می‌شوند. کارشناسان بر این باورند که نیروهای راستگرا از شرایط روانی و مشکلات و پیامدهای اجتماعی بحران کنونی، به سود خود استفاده ابزاری می‌کنند.

کنستانتین فن نوتس از حزب سبزهای آلمان، زیر سئوال بردن تدابیر اتخاذشده و ابراز نارضایتی را «مشروع» می‌داند اما تأکید می‌کند: مشکل اینجاست که کسانی که اساسا سیستم را زیر سوال می‌برند و سیاستمداران را به طور کلی دست‌نشانده (عروسک خیمه‌شب‌بازی) جرج سورس و بیل گیتس می‌دانند هم با آنها همراه می‌شوند.

شنبه گذشته توماس کمریش، از حزب دموکرات‌های آزاد ایالت تورینگن آلمان در اعتراض‌های خیابانی شرکت کرده بود. کمریش همان سیاستمداری است که چندی پیش با رأی راستگرایان افراطی به عنوان نخست‌وزیر ایالت تورینگن انتخاب شد؛ انتخابی که زلزله‌ای سیاسی در آلمان به راه انداخت. پست او البته دیری نپایید و کمریش در پی مخالفت‌های گسترده، چند روز پس از انتخاب، در فوریه استعفای خود از پست نخست وزیری را اعلام کرد.

حالا بر روی تصاویر منتشرشده در اینترنت از اعتراض‌های شهر گرا (در ایالت تورینگن) این سیاستمدار آلمانی را می‌توان دید که بدون ماسک و تنگاتنگ دیگر شرکت‌کنندگان در تظاهرات راه می‌رود. این اقدام از جمله با انتقاد شدید کریستین لیندنر، رهبر دموکرات‌های آزاد آلمان روبرو شد. یکی دیگر از سیاستمداران این حزب هم خواستار خروج کمریش از این حزب شد. 

استراتژی علیه کرونا، «هشدار اشتباهی در سطح جهانی»؟

از جمله دلایلی که باعث برپا شدن هیاهویی در مورد تردید درباره ضرورت وضع مقررات‌ و محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا شد، نوشته‌ی یکی از کارکنان وزارت کشور آلمان بود که در آن، استراتژی اتخاذ شده برای مقابله با همه‌گیری کرونا به شدت زیرسئوال برده شده و بر پایه گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌ها، در این نامه سخن از «هشدار اشتباهی در سطح بین‌المللی» است. 

وزارت کشور آلمان روز یکشنبه محتویات این نامه را با عنوان «نظری شخصی» رد کرد. نشریه اشپیگل اما از عزل این مرد از مسئولیت‌هایش خبر داده است. 

اعتراض‌ها به محدودیت‌های وضع شده و انتقادها از آن، در حالی صورت می‌گیرد که هشدار تازه‌ای از سوی پژوهشگران در آلمان به گوش می‌رسد: نرخ واگیری کرونا بر پایه اطلاعات منتشرشده از سوی مؤسسه روبرت کخ، روز یکشنبه بالا رفته و به 1.13 رسیده است. این نرخ به این معناست که یک فرد آلوده به ویروس، بیش از یک نفر دیگر را آلوده می‌کند. نرخ واگیری در آلمان به 0.7 رسیده بود.

وزیر بهداشت آلمان از تمامی ایالت‌های این کشور خواسته است که در مقابله با شیوع کرونا ثابت‌قدم باشند. 

دولت آلمان هفته گذشته تصمیم‌گیری در مورد لغو بسیاری از مقررات و محدودیت‌های وضع‌شده در این کشور را به عهده‌ی خود ایالت‌ها گذاشت. ایالت‌ها در برابر این آزادی عمل موظف شده‌اند که در مناطقی که ظرف یک هفته، در آنها بیش از ۵۰ مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا در میان ۱۰۰ هزار شهروند ثبت می‌شود، برای مقابله، دوباره محدودیت‌های شدید اعمال کنند.

در این میان خبر می‌رسد که در آلمان پنج منطقه از مرز تعیین‌شده‌ی ۵۰ موردی گذر کرده‌اند؛ این مناطق در ایالت‌های بایرن، تورینگن، نوردراین‌وستفالن و اشلس‌ویگ‌هولشتاین واقع شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان کرونا در جهان وضع شده شیوع کرونا محدودیت ها اعتراض ها ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهوری آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود

رئیس‌جمهوری آرژانتین در ادامه حمایت بی قید و شرط خود از رژیم صهیونیستی و در دفاع از جنایت‌های آشکار صهیونیست‌ها در غزه گفت: اسرائیل حتی یک اقدام افراطی هم در غزه مرتکب نمی‌شود.

به گزارش مشرق، خاویر میلی رئیس‌جمهوری آرژانتین در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا که مصاحبه کامل آن، یکشنبه آینده منتشر می‌شود، اطمینان داد که «اسرائیل حتی یک مورد افراط هم در نوار غزه انجام نمی‌دهد».

در بخشی از این مصاحبه که در تارنمای سی‌ان‌ان به زبان اسپانیایی منتشر شده است، وی از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» حمایت کرد، چرا که به عقیده این رهبر راست افراطی، «اسرائیل مورد حمله قرار گرفت و این نوع اقدامات، پاسخ‌های مثال‌زدنی را می‌طلبد».

میلِی همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی «در چارچوب قوانین بازی» عمل می‌کند.

موضع خاویر میلی که در اوایل فوریه (اواخر بهمن) به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد، در حالی همچنان حفظ شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، دوشنبه گذشته، قطعنامه‌ای مبنی بر آتش‌بس فوری در نوار غزه را تصویب کرد.

میلی در این سفر که به فاصله تنها ۲ ماه از تصدی ریاست جمهوری آرژانتین انجام داد، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد و «حمایت قاطع» خود از جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را اعلام کرد.

وی که خود را از نظر سیاسی به عنوان متحدی برای اسرائیل معرفی کرده، از آمادگی آرژانتین برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی خبر داده است.

میلی بارها تاکید کرده است که متحدان اصلی بین‌المللی دولت آرژانتین، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. این در حالی است که محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در سراسر جهان به دلیل قتل عام بیش از ۳۲ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در غزه در طول شش ماه گذشته و قرار دادن بخش قابل توجهی از جمعیت این منطقه در شرایط قحطی شدید در حال افزایش است.

دیگر خبرها

  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود
  • رئیس‌جمهوری آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود
  • سوءاستفاده کابینه نتانیاهو از جنگ غزه برای تشدید شهرک‌سازی
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • حضور جمعیت نمازگزاران در مسجد 5 گنبدی پاکستان در ماه مبارک رمضان
  • آرای کمیته استیناف؛ شکایت پرسپولیس علیه استقلال و بلانکو رد شد
  • سوءاستفاده مشتریان خارجی از وضعیت فروش نفت ایران
  • تغییر سیاست آمریکا در برابر رژیم اسرائیل/ نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه قابل تقدیر است