Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرگروه گروه آموزش مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اقدامات این گروه در پاندمی کووید۱۹ را تشریح کرد.

دکتر نیلوفر ستارزاده در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص گفت: قسمتی از این فعالیت‌ها مربوط به فعالیت‌های آموزشی و فعالیت‌هایی مانند تشکیل گروه آموزش مجازی بود، به این صورت که اطلاع رسانی را به صورت مجازی برای دانشجویان کارشناسی ارشد مامایی و کارشناسی ارشد مشاوره مامایی برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با این روش دانشجویان هر روز بر اساس آخرین پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها در مورد مراقبت‌های مربوط به مادران باردار، نوزادان، دوران شیردهی و شیرخواری و دیگر موارد مربوط به این دو رشته بروز می‌شوند.

وی، تهیه و تدوین و پخش کلیپ‌های آموزشی برای مادران باردار به زبان ترکی را از دیگر اقدامات گروه آموزشی مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بحران کرونا عنوان کرد.

ستارزاده خاطرنشان کرد: این کلیپ‌ها شامل مطالبی در خصوص نحوه مراقبت در دوران بارداری و پاسخ به سوالات رایج مادران در این دوره بود که توسط بنده و خانم دکتر نوری‌زاده ضبط و در گروه‌های آموزشی پخش شد.

وی گفت: پاسخ گویی به سوالات همکارانمان و کارشناسان مامایی از دیگر فعالیت‌های آموزشی بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های تحقیقاتی گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دوران اپیدمی کووید۱۹ اظهار کرد: همکاران ما طرح‌های تحقیقاتی را پیشنهاد داده و به مراحل تصویب رساندند.

وی در ادامه از پذیرش تعدادی از مقالات گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مجلات اروپایی خبر داد و گفت: نحوه مراقبت‌های آغوشی مادر در زمان پاندمی کووید۱۹ و مقاله ادیتوریال نوشته شده توسط دکتر حکیمی از آن جمله هستند.

ستارزاده در خاتمه بیان کرد: چند نفر از همکارانمان هم بررسی پاسخ‌های روانشناختی زنان باردار در شیوع کووید۱۹ در ایران و تاثیر مشاوره بر عملکرد جنسی زنان در سنین باروری در اپیدمی کووید۱۹ را انجام خواهند داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مامایی دانشکده پرستاری و مامایی رشته مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز کووید 19 کروناویروس مادران باردار فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲ هزار مادر باردار و ۱۸ هزار کودک زیر ۶ سال از پوشش تغدیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده می‌کنند.

دکتر زهرا اباصلتی  افزود: غربالگری تغذیه در  همه مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود و افرادی که دچار اضافه وزن، چاقی،   لاغری، دیابت، فشار خون و کنسر‌ها هستند جزو جامعه هدف غربالگری تغذیه هستند..

وی گفت: تغذیه سالم به علت این که نقش پر رنگی که در ابتلا نشدن به بیماری‌ها دارد مورد توجه کارشناسان بهداشتی، مراقبان سلامت و بهورزان است و  در مراکز بهداشتی مشاوره‌های رایگان به عموم مردم ارائه می‌کنند.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: در مواردی که مراجعان با سوء تغذیه روبرو باشند در دو گروه سنی زیر ۶ سال و مادران باردار برنامه ریزی‌هایی انجام می‌شود و  برای افراد دچار سو تغذیه و اختلال وزن گیری با ارجاع به سازمان‌های حمایتی و اهدای کالا برگ رایگان اقلام غذایی تعریف شده را دریافت می‌کنند.

 دکتر اباصلتی افزود: کارشناسان تغذیه نحوه صحیح طبخ غذا را به مراجعان می‌آموزند و در دوره بعدی شرایط جسمانی فرد را پایش و ارزیابی  می‌کنند تا زمانی که اطمینان از رفع سو تغذیه انجام شود.

وی با بیان اینکه برای افرادی که از سوء تغذیه زیادی رنج می‌برند، پزشک تغذیه مشاوره‌های اختصاصی در نظر می‌گیرد، گفت: علاوه بر این خدمات، مکمل یاری برای گروه‌های سنی محتلف بنا به شرایط جسمانی افراد در نظر گرفته می‌شود.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ارائه آموزش فعالیت‌های ورزشی مناسب و تغذیه صحیح از مهمترین خدمات مراقبان سلامت و بهورزان است، زیرا پیشگیری نکردن و درمان به موقع می‌تواند زمینه ابتلا فرد به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون و سرطان‌ها را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • روند پیشبرد فعالیت‌ها در مرکز مشاوره درمان ناباروری رو به جلو باشد