Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: با استفاده از تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن تولید انبوه ماسک سوپاپ‌دار، امکان تولید ماسک‌های نانویی در سایز‌های مختلف فراهم شده است. ساره عرب مدیرعامل شرکت «اکسین سبز اسپادان» در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، در مورد ویژگی‌های ماسک‌های تنفسی نانو الیاف تحت برند نانو اکسین که در این شرکت تولید می‌شود، گفت: این ماسک‌ها مطابق با استاندارد EN۱۴۹ تهیه شده است و حاوی لایه نانو الیاف، فیلترکننده ریزترین ذرات آلاینده تا ۹۹ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابلیت‌های دیگر آن شامل افت فشار کمتر، تنفس آسان‌تر، ظرفیت فیلترینگ بالا و طول عمر بیشتر است.
عرب در مورد میزان ظرفیت کنونی تولید ماسک های ‌نانویی عنوان کرد: مجموعه «اکسین سبز اسپادان» انواع مختلفی از ماسک را تولید می‌کند و پیش از پاندمی ویروس کرونا روزانه حدود ۳ هزار ماسک مجهز به نانو الیاف تولید می‌کرد، اما بعد از شیوع ویروس و گسترش بیماری و دریافت تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی ظرفیت تولید را به ۵ تا ۶ هزار عدد در روز افزایش دادیم.   به گفته وی، این محصول دارای تاییدیه‌های معتبر از آزمایشگاه‌های نلسون آمریکا، گواهی آزمون‌های کیفیت از مراکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی بهداشت کار جمهوری اسلامی ایران و مجهز به نانو الیاف است و موجب تنفس ایمن برای استفاده کنندگان می‌شود.
مدیرعامل شرکت اکسین سبز اسپادان در مورد تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: برای تولید انبوه و امکان تامین مواد اولیه از صندوق نوآوری تقاضای تسهیلات کردیم و ۲ میلیارد تومان مصوبه تسهیلات داشتیم که تاکنون ۱.۵ میلیارد آن را دریافت کرده و توانستیم دو برابر ظرفیت گذشته ماسک تنفسی نانو الیاف تولید کنیم.
وی در مورد چشم انداز آینده این شرکت برای تولید ماسک‌های نانویی، به طرح تولید ماسک اکسین نانو در سه سایز کودک، نوجوان و بزرگسال در رنگ‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ماسک N۹۹ بدون سوپاپ یک مدل ماسک اروپایی است که در ایران وجود ندارد. بر این اساس به عنوان اولین تولیدکننده این نمونه ماسک در نظر داریم خط تولید آن را در سه سطح و سایز مختلف تولید کنیم. در این مدت که حجم عظیمی ماسک به بازار عرضه کردیم با بازخورد‌های مختلفی مثل ماسک برای کودکان مواجه بودیم؛ بر این اساس برای تامین نیاز اقشار مختلف مردم، ماسک‌هایی در اندازه‌های مختلف به صورت انبوه تولید خواهیم کرد.
عرب در ادامه با اشاره به اینکه این ماسک در شرکت تولید شده است، گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا اینگونه ماسک‌ها را به تعداد روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ عدد تولید می‌کردیم و در مواردی که به ماسک سوپاپ‌دار بیشتری نیاز بود این مدل را اصلا تولید نمی‌کردیم، اما در حال حاضر بعد از تامین تجهیزات مورد نیاز و راه اندازی خط تولید در نظر داریم روزانه ۳ تا ۴ هزار ماسک N۹۹ بدون سوپاپ در سایز کودک و نوجوان و بزرگسال تولید کنیم.
وی در پایان نیاز‌های لازم برای راه اندازی خط تولید‌های جدید را تشریح کرد و گفت: برای افزایش ظرفیت تولید نیاز داریم که تجهیزات ارتقاء یافته و میزان نانوی بیشتری تولید شود که این مسئله نیازمند افزایش ظرفیت دستگاه نانو است تا بتوانیم علاوه بر تامین ماسک‌های پزشکی، بقیه محصولات را نیز تولید کنیم. البته اقدامات اولیه ایجاد خط تولید‌های مجزا در حال انجام است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان ماسک نانویی صندوق نوآوری و شکوفایی کرونا صندوق نوآوری نانو الیاف تولید کنیم تولید ماسک خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام

                                                                                      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مرتضی دالوند اظهار داشت: پارسال بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی این صندوق در بخش‌های خدمات، کشاورزی، صنعت و رفاهی پرداخت به متقاضیان پرداخت شده است.   وی افزود: ۷۵۳ فقره تسهیلات ارزان قیمت اشتغال و ضروری با اعتباری بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ توسط این صندوق در استان پرداخت و زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر نیز فراهم شده است.   مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام اضافه کرد: صندوق استان در سال ۱۴۰۲ با ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ توانست با عملکردی مناسب، اعتبار مربوط به دستگاه های، چون کمیته امداد، بهزیستی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را جذب و تسهیلات اشتغال ارزان قیمت به متقاضیان معرفی شده از سوی دستگاه‌های اجرایی پرداخت کند.   وی اضافه کرد: در این راستا تعداد ۲۲۸ فقره تسهیلات با اعتبار بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پرداخت کرد و صندوق کارآفرینی امید استان ایلام با این عملکرد رتبه ممتازی در بین بانک‌های عامل در استان کسب کرده است.   مدیر صندوق استان ایلام در خصوص اقدامات و خدمات صندوق استان در سفر ریاست جمهور به استان ایلام توضیح داد: صندوق استان از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته با تامین مالی و پرداخت ۲۵۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و ضروری به ۹۴۲ فقره درخواست مردمی سفر رییس جمهور پاسخ داده است.   وی در مورد حمایت از کارآفرینان روستایی و مناطق محروم اعلام کرد: صندوق استان ایلام تعداد یک هزار و ۶۳۳ فقره تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با استفاده از منابع مشترک صندوق توسعه ملی از ابتدای شروع این طرح در سال ۱۳۹۷ تا سال گذشته را پرداخت و زمینه اشتغال برای ۲ هزار و ۴۱۳ نفر فراهم کرده است.   مدیرصندوق کارآفرینی استان ایلام گفت: در سال گذشته بصورت ویدئوکنفرانس و با حضور معاون اجرایی و سرپرست نهاد رییس جمهور و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تعداد ۴۵ طرح اشتغالزایی کسب وکار خرد و کوچک در سطح استان با حمایت مالی صندوق استان با سرمایه گذاری کل ۳۶۸ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر همزمان با سراسر کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.   وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید این تسهیلات را در حمایت مالی از جوانان تحصیل کرده و دارای مهارت، زنان خودسرپرست، نخبگان و کارآفرینان در قالب ایجاد کسب و کار خرد و کوچک با رویکرد توانمندسازی و شبکه سازی هم افزا و تکمیل زنجیره ارزش با اولویت مناطق محروم و مناطق روستایی پرداخت کرده است.

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها