Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان با استفاده از تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی قصد دارد در حدود ۲۰ هزار ماسک N۹۵ در هر هفته تولید و روانه بازار کند؛ روزانه حدود یک هزار متر مربع پوشش نانو الیاف توسط این شرکت تولید می شود. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

سید امیرحسین تقوی، مدیرعامل شرکت نانو فناور خاور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از عرضه حدود 10 هزار متر مربع پوشش مدیا نانویی در هفته برای تولید ماسک N95 به شرکت‌های دیگر تولیدکننده خبر داد و گفت: شرکت ما در حوزه تولید فیلترهای صنعتی هوا با فناوری نانو فعالیت می‌کند که عمده کاربردهای آن شامل صنایع ساختمانی (کارخانجات سیمان، گچ، کاشی و سرامیک)، صنایع فلزات (کارخانجات فولاد، ذوب فلزات)، صنایع غذایی (کارخانجات آرد، ماکارونی، روغن نباتی) و صنایع پتروشیمی است؛ این فیلترها باعث افزایش راندمان فیلتر، جذب ذرات بیشتر و طول عمر آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقوی ادامه داد: علاوه بر فیلترهای صنعتی، ماسک سوپاپ‌دار نانویی حاوی نانوالیاف پلیمری PAN برای افزایش کارایی جذب گرد و غبار نیز تولید می‌کنیم؛ در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا، با توجه به نیاز کشور، ظرفیت فعلی تولید ما هفته‌ای بین 18 تا 20 هزار ماسک N95 است؛ افزایش ظرفیت تولید نیز نیازمند خرید تجهیزات و ماشین‌آلات است که قصد داریم از چین وارد کنیم.

وی به خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره و تصریح کرد: یک میلیارد تومان مصوبه تسهیلات کرونایی صندوق را داشتیم که تاکنون 300 میلیون تومان آن را از طریق صندوق پژوهش و فناوری نانو دریافت کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت نانو فناور خاور به ارائه خدمات پوشش نانو الیاف این شرکت به شرکت‌های دیگر تولیدکننده ماسک اشاره کرد و یادآور شد: خدمات الکتروریسی نانوالیاف بر روی کاغذ فیلتر برای شرکت‌هایی که دسترسی به دستگاه الکتروریس ندارند از جمله خدماتی بود که در عرصه مبارزه با بیماری کووید 19 متقاضی فراوان داشت و روزانه حدود یک هزار متر مربع پوشش نانو الیاف تولید و عرضه می‌کردیم که این متراژ منجر به تولید هفتگی 24 هزار ماسک N95 می‌شود.

وی در مورد پوشش‌های نانو الیاف توضیح داد و گفت: کاغذ فیلتر، کارتریج حاوی نانوالیاف پلی اکریلونیتریل با ضخامت متوسط 50 نانومتر است. با افزودن نانوالیاف، بازدهی فیلتراسیون در این محصول 65 درصد افزایش ‌یافته است؛ در حالی‌که اختلاف فشار بین دو طرف فیلتر تنها 10 درصد افزایش می‌یابد نانوالیاف به دلیل مساحت سطحی بالا، نسبت طول به عرض زیاد و چگالی پایین، باعث حذف مقدار زیادی از ذرات در حین فرایند فیلتراسیون می‌شوند که این به افزایش بازدهی عمل فیلتراسیون می‌انجامد.

موضع دوگانه "بی.بی.سی." درباره استفاده از ماسک برای مقابله با کرونا+ تصاویرآخرین جزئیات از فعالیت قرارگاه جهادی مکتب‌الزهرا(س) در استان مرکزی؛ تولید 40 هزار ماسک در 50 کارگاه جمعی و خانگی

 

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1313,24/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا فناوری نانو نانو الیاف هزار ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید

شرکت نفت ایرانول سال جدید را با جهش تولید و فروش آغاز کرد - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت نفت ایرانول نخستین ماه سال 1403 (سال جهش تولید با مشارکت مردم) را با جهش تولید و فروش آغاز کرد.

شرکت نفت ایرانول در فروردین ماه سال جاری میزان تولید از 29 میلیون لیتر سال گذشته به 49 میلیون در فروردین ماه سال جاری با 69 درصد افزایش میزان فروش مقداری از 29 میلیون لیتر به 51 میلیون لیتر با 76 درصد افزایش و مبلغ فروش از 6720 میلیارد ریال به 13500میلیارد ریال با 100 درصد افزایش و فروش انواع روغن موتور (دیزلی و بنزینی) از 4/4 میلیون لیتر به 6/6 میلیون لیتر با 50 درصد افزایش رسیده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • کار عملی کاسا-۱۰۰۰ آغاز می‌شود 
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ بازدید از غرفه نفت آبادان در نمایشگاه بین المللی
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید