Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضایلی با اشاره به تغییر برگزاری برنامه های قرآنی بسیج دانشجویی در فضای مجازی با توجه به شیوع کرونا گفت: برنامه های قرآنی بسیج دانشجویی در فضای مجازی در غالب طرح سراج برای تمام گروههای سنی برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _فرزانه تهجا: شیوع ویروس کرونا در کشور و اعمال محدودیت های رفت و آمد و برگزار نشدن همایش ها و محافل انس قرآن به شکل حضوری قابلیت فضای مجازی را در کشور بالا برد تا جایی که تمام برنامه های فرهنگی و قرآنی تحت تاثیر این امر قرار گرفته و به شکل یکپارچه در فضای مجازی برگزار می شود در همین رابطه گفتگویی با «سید ابوالقاسم فضایلی» مدیر تبلیغ و ترویج دارالقرآن بسیج به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با توجه به شیوع کرونا در کشور چه تغییری در برنامه های قرآنی بسیج دانشجویی ایجاد شده است؟

تغییر اساسی در برگزاری مسابقات قرآنی شکل گرفته و برنامه های قرانی در غالب  مسابقات از شکل حضوری به فضای مجازی منتقل شده است.

 

مبنای برنامه های ماه رمضان بسیج دانشجویی در فضای مجازی  بر چه اصولی قرار دارد؟

 در طرح ماه رمضان درس نامه جزء 30 و 29 که توسط دارالقرآن بسیج به چاپ رسیده است، مبنا قرار می گیرد که بر اساس آن حفظ موضوعی قرآن، آیاتی با تفسیر بیان می شود که این تفسیر به همراه صحیفه سجادیه و نهج البلاغه به عنوان مفسر در درس نامه قرآن عنوان شده است. این درس نامه امسال با تغییراتی مواجه شد که در قالب جشنواره سراج تغییرات بنیادی را پشت سر گذاشته است.

 

جشنواره سراج در فضای مجازی چه گروههای سنی را در بر می گیرد؟

 جشنواره سراج برای رده های سنی زیر 12 سال، 12 تا 19 سال و 19 سال به بالا تعریف شده است و با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی این برنامه ها در قالب فضای مجازی شکل گرفت.

 

برای کودکان زیر 12 سال چه برنامه قرآنی در بسیج دانشجویی اجرا می شود؟

500 ناحیه بسیج دانشجویی کشور تقسیم بندی شده است در برنامه های سال گذشته درس نامه سراج توسط شرکت کنندگان خوانده می شد و در نواحی و استان های  کل کشور آزمونی به صورت همزمان برگزار می شد. در حال حاضر این موضوع در رده های سنی زیر 12 سال،  به شکل حفظ سوره های منتخب، مسابقه نقاشی  در غالب شکوفه های سراج دیده شده است. در شکوفه های سراج متنی برای این رده سنی ارسال می شود که این کودکان متن را در جلوی دوربین قرائت می کنند و فیلم را برای ما ارسال می کنند که به قید قرعه جوایزی به آنها تعلق می گیرد.

 

در رده های سنی بالای 12 سال برنامه سراج به چه شکلی پیش بینی شده است؟

 در رده سنی 12 تا 19 سال نیز حفظ سوره های منتخب در نظر گرفته شده که در کنار آن دل نوشته، شعر و انشاء نیز دیده شد که تمامی آثار آنها توسط فضای مجازی به دست ما می رسد.

 

آیا برنامه ای برای گروههای سنی بالای 19 سال در نظر گرفته شده است؟

در رده 19 سال به بالا نیز مسابقه جزءخوانی، تفسیر و مفاهیم درس نامه سراج به صورت مجازی برگزار و آزمون آن نیز به صورت مجازی اجرا می شود.

 

جامعه قرآنی بسیج در اردوهای جهادی با توجه به شیوع کرونا چه اقداماتی انجام داده است؟

در مورد برنامه های اردوهای جهادی قرآنی در فضای کرونا اتفاقات خوبی رخ داد. ما در زمینه تولید ماسک و همچنین مواد ضد عفونی کننده و سمپاشی اماکن و معابر عمومی اقداماتی انجام دادیم. گروه های جهادی قرآنی قبلا در زمینه عمرانی، فرهنگی و سایر بخش ها فعال بودند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا اردوهای جهادی قرآنی با تمام توان در تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده و حتی داروی سنتی امام کاظم تلاش کردند که به همراه این فعالیت ها کرسی های تلاوت در 200 مسجد نمونه کشور به صورت مجازی در کشور برگزار می شود. این مساجد پایگاه اردوهای جهادی قرآنی هستند که البته برای گروه های جهادی ای که در مسجد مشغول تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده بودند، کرسی های تلاوت به صورت حضوری نیز برگزار شد.

 

جامعه قرآنی بسیج دانشجویی در رزمایش کمک مومنانه چه اقداماتی انجام داده است؟

در اردوهای جهادی قرآنی شاهد تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده بودیم و همچنین بسته های ضد عفونی کننده به همراه ماسک و داروی امام موسی کاظم (ع) به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است. همچنین بسته های معیشتی با توجه به کمک های مردمی و وجوه نقدی که جمع آوری شد در اختیار خانواده های نیازمند قرار گرفت. در رزمایش کمک مومنانه شاهد مشاوره روانشناسی با حضور جهادگران قرآنی در بیمارستان ها صورت گرفت. جامعه قرآنی با 150 گروه جهادی قرآنی تاکنون قریب به هزار خانواده را در مرحله اول تحت پوشش قرار داده است که البته این آمار تا آخر ماه رمضان تغییر می کند و رزمایش کمک مومنانه در مرحله دوم نیز به همت گروه های جهادی و همچنین کمک خیرین برگزار می شود. گروه های جهادی جامعه قرآنی در بخش دیگری رزمایش کمک مومنانه در خصوص پرداخت اجاره بها، ضد عفونی معابر و پاسخگویی به مسایل درمانی و دارویی نیز اقداماتی را انجام  می دهند./

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجازی دانشجویی بسیج جشنواره قرآن بسیج دانشجویی در فضای مجازی قرآنی بسیج دانشجویی اردوهای جهادی قرآنی مواد ضد عفونی کننده رزمایش کمک مومنانه جهادی قرآنی توجه به شیوع گروه های جهادی برگزار می شود تولید ماسک جامعه قرآنی برنامه ها درس نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی + فیلم

مجتبی کشوری مدیرکل اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی آماری از میزان بازدید برنامه‌‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی اعم از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی اعلام کرد و گفت: از حدود ۵۰۰ هزار محتوای تقطیع شده در چهار پلتفرم، یک میلیارد و نیم بازدید از این محتواها ثبت شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی ندارد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • راهیابی اعضا کانون استان بوشهر به جشنواره سرود بسیج
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی + فیلم