Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز سه شنبه ایرادات شورای نگهبان در لایحه حمایت قضایی و بیمه‌ای از ماموران یگان حفاظت محیط زیست را رفع و تصویب کردند.

بر این اساس ماده 1 اصلاح شد و شماره تبصره آن به تبصره 2 تغییر کرد و یک تبصره به عنوان تبصره 1 به شرح زیر به آن الحاق گردید:

ماده 1 - ماموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگلبانی که در قالب دستورالعمل تشکیل یگان‌های حفاظت در دستگاه‌های اجرایی تسلیح و ضابط خاص قضایی محسوب می‌شوند صرفا در خصوص بندهای 1، 2 و 3 ماده 3 قانون بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری مصوب 18 دی 1373 حق بکارگیری سلاح در انجام وظایف و ماموریت‌های سازمانی خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموران مزبور از حیث تکالیف، وظایف و مسئولیت‌های کیفری و مدنی ناشی از بکارگیری سلاح در موارد مذکور مشمول قانون فوق‌الذکر می‌باشد. دستگاه‌های اجرایی مربوطه از حیث تکالیف خود در قبال ماموران موضوع این ماده از جمله پرداخت دیه و جبران خسارت مشمول قانون مذکور است.

تبصره1: به کارگیری سلاح در خصوص بند 4 ماده 3 قانون بکارگیری سلاح توسط ماموران نیروهای مسلح در موارد ضروری مصوب 18 دی 1373 در صورتی مجاز است که ضمن رعایت تمام ضوابط مقرر از جمله تبصره 3 ماده 3 و ماده 7  قانون مذکور از هیچ طریق دیگری مانند بکارگیری سلاح غیرکشنده امکان دستگیری و متوقف کردن مرتکبان وجود نداشته باشد.

تبصره2: دادسراها و دادگاه‌ها مکلفند پرونده‌های موضوع این ماده را خارج از نوبت رسیدگی کنند.

همچنین تبصره 2 ماده 2 این لایحه را حذف شد که در آن آمده بود سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها، مراتع و  آبخیزداری کشور موظف است هزینه های درمانی نیروهای مردمی که به صورت داوطلبانه در اقدامات مرتبط با پیشگیری و اطفای حریق جنگل ها و مراتع کشور همکاری می کنند را پرداخت و صدمات و خسارات وارده به آن ها را جبران کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا لایحه حمایت از محیط بانان مشکلات محیط بانان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بکارگیری سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد

رضا شکاریان در گفتگو با خبرنگار جام جم افزود: در این ارزیابی شاخص هایی مانند تعداد سلاح های کشف شده مجاز و غیر مجاز، شکارغیرمجاز، کشف سلاح جنگی، صید پرندگان، صید آبزیان، تعلیف غیرمجاز دام، ... مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که در مجموع یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با کسب حداکثر امتیاز رتبه اول را کسب نمود وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر بحث تجهیزات محیطبانان در سرلوحه کار قرار گرفته است، افزود: افزایش ۴۰۰ درصدی جیره غذایی محیط بانان، تجهیز پاسگاه های محیط بانی به ۴۰ دستگاه موتورسیکلت، خرید تجهیزات انفرادی و البسه،تعمیر و تجهیز پاسگاههای محیط بانی ، راه اندازی شبکه بی سیم دیجیتال، جذب و تبدیل وضعیت ۱۷ محیط بان از جمله موارد موثر در افزایش بهره‌وری شده است شکاریان اظهارداشت: در بحث آموزش محیطبانان بعنوان ضابطین دادگستری، دوره های آموزش متعددی در مباحث حقوقی، بکارگیری سلاح، دفاع شخصی، تیراندازی و دوره های محیط بانی بطور مستمر و سالانه برگزار می‌گردد مدیرکل حفاظت محيط زيست خراسان شمالی خاطرنشان کرد:کشف قریب به 90 قبضه سلاح شکاری از متخلفین، کشف بیش از 300 فقره تخلفات غیرمجاز شکار و صید و تخریب غیرمجاز محیط زیست، کشف تخلفات در فضای مجازی،اجرای برنامه های آموزشی جوامع محلی و دانش آموزان، گشت شبانه روزی و پیشگیری از تخلفات شکار و صید، از جمله  فعالیت های یگان حفاظت استان در سال گذشته بوده است. شکاریان با بیان در شاخص های برنامه و بودجه این اداره کل در ۳ شاخص رعایت سقف پرسنلی، پاسخگویی و تحقق ردیف های درآمدی در رتبه برتر کشوری و در شاخص تخصیص اعتبارات استانی در رتبه ۴ کشوری  قرار گرفته است افزود: در مجموع شاخص های برنامه و بودجه این استان جزو ۵ استان برتر کشوری در سال ۱۴۰۲ قرار گرفته است. وی همچنین با بیان اینکه استان خراسان شمالی یکی از استان های ویژه به لحاظ محیط زیست طبیعی است، افزود: با عنایت به شاخص هایی مانند جمعیت حیات وحش، زیستگاه ها و امور مناطق و ذخائر ژنتیکی، این اداره کل با حداقل بضاعت نیروی کارشناسی نسبت به سایر استان ها در رتبه ششم کشوری قرار گرفته که نشان دهنده فعالیت های مناسب کارشناسان این حوزه و قابلیت های طبیعی استان است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد