Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص تمدید ۲ ماهه قرارداد مستاجران لازم‌الاجراست، گفت: از سازندگان حرفه‌ای دارای پروژه‌های تکمیلی و نیمه‌تمام دعوت می‌شود تا در طرح اقدام ملی مسکن مشارکت کنند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن، و برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه، گفت: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر تامین مسکن برای دهک‌های ۴ تا ۷ که شامل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است، چندین تفاهم نامه برای جامعه هدف از جمله فرهنگیان، کارگران و کارکنان نیرو‌های مسلح برنامه ریزی کرده است که این تفاهم نامه نیز مجموعا ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در نظر است تا در حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی اقشار هدف جامعه ساخته شود که در این تفاهم نامه‌ها جامعه شاغلان و بازنشستگان فرهنگیان در تفاهم با وزارت آموزش و پرورش، جامعه شاغلان و بازنشستگان کارگری در تفاهم با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، و دیگری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح خانه دار می‌شوند.

عضو کابینه دولت دوازدهم ویژگی بارز طرح اقدام ملی مسکن را، شناسایی دقیق جامعه هدف و نیازمند مسکن و همچنین احداث مسکن در اراضی و زمین‌های دارای زیرساخت عنوان کرد و توضیح داد: اراضی طرح اقدام ملی مسکن اراضی در محدوده شهر‌ها بوده و اراضی هستند که دارای زیرساخت‌های لازم هستند. همچنین در طرح اقدام ملی تلاش کردیم تا جامعه هدف را بشناسیم و متناسب با جامعه هدف، برنامه ریزی کنیم تا با پروژه‌هایی مواجه نشویم که سازنده بسازد و متقاضی نداشته باشد.

اسلامی با اشاره به اینکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در دو مرحله انجام شد، اعلام کرد: در مرحله اول ۲۳۰ هزار متقاضی ثبت نام کردند که ۱۳۰ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند. در عین حال با توجه به اینکه در مرحله اول ثبت نام مردم گله‌مند بودند که سایت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن زود بسته شده است و مردم امکان ثبت نام ندارند، درمرحله دوم این مشکل برطرف شد و افرادی که متقاضی مسکن بودند توانستند در زمان مقرر همگی ثبت نام انجام دهند تا بعدا غربالگری شوند. هدف ما از ثبت نام این بود که به میزانی که زمین تهیه کرده بودیم ثبت نام انجام شود.

وی یادآور شد: مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به دلیل بحران کرونا، به دو شیوه اینترنتی و پیامکی انجام شد. هم اکنون تعداد ثبت‌نامی‌های مرحله اول و دوم هم از طریق سامانه اینترنتی و سامانه پیامکی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شده است. در واقع متقاضیان واقعی مسکن زمان لازم داشتند که برای مسکن خود ثبت نام کنند.

به گفته اسلامی، در این فرآیند برآورد این است که ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن ملی هستند که این تعداد متقاضی دریافت مسکن ملی در برنامه دریافت مسکن قرار گرفته اند.

اسلامی یادآور شد: برای طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های گوناگون، روش‌های متفاوتی طراحی شده است برای برخی اراضی به شکل گروهی تحویل متقاضیان واجد شرایط می‌شود. این دسته از متقاضیان به سازمان‌های نظام مهندسی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرتبط می‌شوند و در تهیه نقشه و مصالح آن‌ها را یاری می‌کند. این شیوه همانند برنامه ریزی‌هایی است که در نواحی سیل‌زده و زلزله‌زده توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود. این دسته از متقاضیان در عرض یکسال و حداکثر دو سال با هدایت بنیاد مسکن واحد‌های مسکونی خود را احداث می‌کنند.

وی گفت: بخشی از اقدام ملی مسکن با محوریت بنیاد مسکن در حال انجام است که در برخی از شهر‌ها شروع شده است و ادامه خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی شیوه احداث مسکن ملی را در شهر‌های جدید اعلام کرد و گفت: طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های جدید توسط پیمانکاران، سازندگان و شرکت‌هایی که با وزارت راه و شهرسازی مشارکت کرده اند و پروژه‌ها را می‌سازند در توافق با سازندگان انجام می‌شود و سازندگان خود کار را دنبال می‌کنند.

اسلامی نوع سوم طرح اقدام ملی مسکن را پروژه‌های مشارکتی عنوان کرد و گفت: نوع سوم پروژه‌های مشارکتی برای اقشاری است که می‌خواهند واحد‌های خود را بزرگتر کنند. برای آن‌ها قرارداد‌های مشارکتی تعریف شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن برای فرهنگیان کلنگ‌زنی شده است، گفت: هفته گذشته در اجرای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش، فاز اول طرح که احداث بیش از ۱۴ هزار واحد مسکن فرهنگیان است، آغاز شد. تفاهم نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال است که اسامی از سوی وزارت آموزش و پرورش به وزارت راه اعلام شد و از بین اسامی اعلام شده، ۷۵ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه هدف شناسایی، شرایط فراهم و تسهیلات بانکی توسط شورای پول و اعتبار به اجرای این طرح اختصاص یافته است. امید است با مجموع شرایطی که فراهم شده و مشارکت مردم، متقاضیان واقعی مسکن صاحب خانه شوند و این دغدغه برطرف شود.

اسلامی همچنین در خصوص بازار اجاره و مستاجران نیز اعلام کرد: هفته پیش ستاد ملی تصویب کرد تا مهلت اجاره واحد‌های مستاجرانی که اسفند و فروردین به اتمام می‌رسیده است تمدید شده و مدت بسته بودن بنگاه‌های مشاوره املاک در دوران بحران کرونا، به مدت قرارداد مستاجران اضافه شود. این مصوبه ابلاغ شده و لازم الاجراست.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بنگاه‌های معاملاتی و شورا‌های حل اختلاف به مصوبه کرونا در خصوص تمدید دو ماهه قرارداد مستاجران توجه و برای اجرای آن اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات شورای ملی کرونا حکم قانون را دارد و لازم الاجراست، گفت: بنگاه‌های معاملاتی و شورا‌های حل اختلاف، اجازه ندهند تا اختلافات بین مردم ایجاد شود. از مالکان و مستاجران نیز درخواست داریم تا در شرایط بحران کرونا به ویژه در تهران بزرگ که آسیب پذیری بالاست با هم تفاهم کنند تا نیاز به اسباب کشی نباشد و قرارداد‌ها با تفاهم تمدید شود.

اسلامی یادآور شد: از همه سازندگان حرفه‌ای و افراد دارای واحد‌های تمام شده و نیمه کاره دعوت کرده ایم تا به طرح اقدام ملی مسکن بپیوندند و واحد‌های خود را تکمیل کرده و به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تحویل دهند. برای این دسته از سازندگان بعد از تحویل پروژه‌ها به متقاضیان اقدام ملی بار دیگر زمین برای ساخت واحد‌های جدید تخصیص خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسلامی وزیر راه مصوبه ستاد کرونا تمدید ۲ ماهه قرارداد مستاجران وزارت راه و شهرسازی وزارت آموزش و پرورش وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن قرارداد مستاجران هزار واحد مسکونی لازم الاجراست برنامه ریزی بنیاد مسکن واجد شرایط تفاهم نامه جامعه هدف هزار نفر پروژه ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ قرارداد کوکه با اتلتیکو مادرید تمدید شد

کاپیتان ماندنی شد.

طرفداری | کوکه، کاپیتان 32 ساله اتلتیکو مادرید برای تمدید قرارداد با این باشگاه به توافق رسید.

با اعلام باشگاه اتلتیکو مادرید، قرارداد کوکه با این تیم تا تابستان 2025 تمدید شد تا کاپیتان در روخی بلانکوس ماندنی شود. کوکه با 626 بازی رکورددار تعداد بازی با پیراهن اتلتیکو مادرید است. کوکه ۳۲ ساله پرورش یافته آکادمی روخی بلانکوس است و از سال ۲۰۱۱ برای تیم اصلی بازی می کند. او در 626 بازی برای اتلتیکو مادرید، 47 گل و 116 پاس گل ثبت کرده‌است. او همچنین هشت جام مختلف در اتلتیکو مادرید بالای سر برده‌است.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد
  • غیر رسمی؛ تونی کروس با رئال مادرید تمدید کرد
  • خبر خوش برای مستاجران + جزئیات مهم
  • تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه
  • هفت برنامه برای کمک به مستاجران
  • ۷ برنامه برای کمک به مستاجران
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • رسمی؛ قرارداد کوکه با اتلتیکو مادرید تمدید شد