Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، سیف الله آقا بیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو، در گفتگو با پارسینه از بهره برداری از ۹ سد تا پایان امسال خبر داد و گفت: این سد‌ها مراحل نهایی کار‌های اجرایی خود را سپری می‌کند.

به گفته او، این سد‌ها پیشرفت بالای ۸۵ درصد داشته و اتمام و تامین منابع آبی آن در اولویت وزارت نیرو قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام مسئول در وزارت نیرو همچنین در رابطه با مقاومت سد‌ها در مقابل حوادثی همچون زلزله گفت: ایران یک کشور زلزله خیز بوده که چنیدن بار شاهد وقوع زمین لرزه‌های سنگین بوده است. اما در هیچ یک از این‌ها آسیبی به سد‌های کشور وارد نشده که نشان دهنده سطح بالای ایمنی و مقاومت در سازه‌های آبی است.

به گفته آقا بیگی، سدسازی در ایران مطابق با استاندارد‌های جهانی صورت می‌گیرد واین سازه‌های آبی معمولا در برابری زلزله‌های بالای ۷ ریشتر هم مقاوم هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو همچنین افزایش تعدا سیلاب‌ها در سال آبی ۹۹-۹۸ خبر داد و گفت: از ابتدای سال آبی امسال حدود ۷۰ سیلاب در کشور رخ داده است در حالیکه تعداد سیلاب‌ها در مدت مشابه سال گذشته کمتر از این مقدار گزارش شده بود.

او البته گفت: با افزایش تعداد سیلاب، اما حجم سیلاب‌ها کمتر شده است. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که حجم ورودی ناشی از سیلاب به سد‌ها پارسال حدود ۸۹ میلیارد مترمکعب بوده، اما این برای امسال تا کنون حدود ۶۵ میلیارد مترمکعب بوده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر سدسازی مدیریت بحران وزارت نیرو زلزله وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فیروز قاسم‌زاده اظهار کرد: طبق هشدار قرمز هواشناسی، طی دو روز اخیر بارش‌های بسیار شدید در جنوب و جنوب شرق کشور در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد شاهد بودیم به نحوی که در برخی نقاط، بارش‌های چند ساعته بالای ۲۰۰ میلیمتر نیز ثبت شد.

وی افزود: با توجه به حجم بارش‌ها و شدت بالای آنها، در رودخانه‌های جنوب کشور به‌ویژه در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان دبی‌های بسیار بالایی تولید شد و عمده سدهای این منطقه شروع به سرریز کرد.

سخنگوی صنعت آب، سدهای زیردان، خیرآباد، ماشکید، کهیر و جگین را از جمله سدهای پر شده خواند و گفت: سد کهیر که اخیراً به بهره‌برداری رسیده است، با ورود حدود ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب به مخزن این سد و پر شدن آن، در شرایط سرریز قرار گرفت. بر اساس تخمین‌های اولیه، دبی برخی رودخانه‌ها بیش از ۲۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه بوده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: مدیریت این حجم از سیلاب و کاهش حجم خسارت‌ها به نازل‌ترین سطح ممکن، با پیش‌ارزیابی‌های صورت گرفته از شدت سامانه بارشی و وضعیت عبوردهی رودخانه‌ها و نیز فراهم نمودن مخازن سدها برای تله‌اندازی سیل از حدود یک هفته قبل میسر شد.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سامانه بارشی مذکور در کشورهای جنوب خلیج فارس نیز فعال بود و خسارات عمده‌ای نیز به بار آورده است لذا تداوم توجه هموطنان در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به هشدارهای هواشناسی و توصیه‌های ستادهای مدیریت بحران، کمک شایانی در مدیریت سیل خواهد کرد تا شاهد اتفاقات تلخ کشورهای جنوب خلیج فارس در کشورمان نباشیم.

کد خبر 6081379

دیگر خبرها

  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد
  • بهره برداری از عملیات تعریض مرحله نخست پل فلاورجان تا پایان سال
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته
  • صدور هشدار قرمز/ استان‌های جنوبی آمادگی وقوع سیل را داشته باشند
  • مردم استان‌های جنوبی برای احتمال وقوع سیل آماده باشند
  • هشدار/ پیش‌بینی وقوع سیل در برخی استان‌های کشور
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • توصیه‌های کاربردی در زمینه مقابله با سیلاب