Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@04:11:48 GMT

هدایت دانش آموزان در مهارت آموزی را در اولویت قرار دهیم

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۵۷۹۱

هدایت دانش آموزان در مهارت آموزی را در اولویت قرار دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، مهر علی حق گویان پیش از ظهر سه شنبه در اولین جلسه شورای مهارت استان قزوین که با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر کار رفاه و امور اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و جمعی از مدیران کل در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد گفت: در استان ۳۲ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی با ۶۰ هزار نفر جمعیت هستند که ۲۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش این نهاد ظرفیت و توانایی اشتغال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سیاست و رویکرد کمیته امداد برای اشتغال استفاده از ظرفیت استان در حوزه توانمند سازی اقتصادی تعریف شده است.

حق گویان افزود: استفاده از آمایش سرزمین و استعداد منطقه‌ای نیز در ایجاد اشتغال برای این قشر تحت پوشش از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: برای کمک به اشتغال افراد تحت پوشش در مجموعه کمیته امداد، مشاوره‌های کاری ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: مشاوران کمیته امداد در ارائه کمک و مشاوره به افراد تحت پوشش به داشته‌های افراد توجه می‌کنند و این افراد با توجه به استعدادهای خود از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار می‌شوند.

حق گویان با بیان اینکه یکی از اهداف ارتقا مهارت‌ها برای پایداری اشتغال است تصریح کرد: مهارت آموزی برای سرپرستان خانوار با شرایط سنی ۱۶ تا ۴۵ سال یکی از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی بیان کرد: توسعه مشاغل در مناطق محروم برای جلوگیری از مهاجرت باید مورد توجه قرار گیرد لذا درخواست داریم که مراکز آموزش مهارتی در مناطق روستایی و محروم نیز در اولویت قرار گیرد.

حق گویان ادامه داد: توسعه مشاغل خانگی از دیگر رویکردهای کمیته امداد است که باعث می‌شود تمام افراد خانواده به نوعی با اشتغال درگیر شوند.

وی در خصوص مشاغل مورد توجه کمیته امداد گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع دستی و گردشگری این بخش یکی از بسترهای اشتغال استان محسوب می‌شود که کمیته امداد توجه ویژه ای به این بخش دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین افزود: باید از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای استان برای ارتقا کمی و کیفی اشتغال افراد تحت پوشش این نهاد بخصوص سرپرستان خانواده استفاده کرد.

حق گویان یادآور شد: در برخی از مشاغل از جمله سنگ‌های تزئینی می‌توان با افزایش مهارت و برگزاری کلاس‌های آموزشی اشتغال خوبی را در این حوزه ایجاد کرد.

وی افزود: در سال گذشته کمیته امداد استان برای سه هزار و ۸۰۰ نفر زمینه اشتغال را فراهم کرده که با کمک مسئولان باید بتوانیم این میزان اشتغال را پایدار نگه داریم.

حق گویان گفت: لازم است دانش آموزان را در مسیر رشته‌های فنی هدایت کنیم تا دانش آموزان پس از پایان تحصیل حداقل دارای یک مهارت به روز باشند زیرا دانش آموزان با مهارت آموزی می‌توانند به درک عمیق‌تری از آموخته‌های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر با توجه به نقش مهم کارآفرینی در جامعه آماده شوند.

کد خبر 4923738

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد قزوین ویروس کرونا بوشهر شیراز قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان ایلام ماه مبارك رمضان کمک به نیازمندان زلزله بیرجند مواسات بسته معیشتی کمیته امداد امام خمینی افراد تحت پوشش دانش آموزان حق گویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۸۰میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد

حمید دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۰ مورد وام با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال به مجریان طرح های اشتغال و خودکفایی شهرستان بهاباد پرداخت شده است، افزود: این وام ها در قالب طرح های دامداری، کشاورزی، صنایع تولیدی و خدماتی و … از محل تسهیلات بانکی و صندوق امداد ولایت و در جهت توانمندی خانواده های نیازمند پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی ما توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای افراد است، اظهار کرد: اگر خدمتی به مردم ارائه می‌شود، باید حرمت آن‌ها را رعایت کرده و هیچ‌گونه منتی در کار نباشد و این ماموریت باید در لایه‌های کار و فعالیت خود را نشان دهد.

رییس کمیته امداد بهاباد با تاکید بر اینکه سه رکن اساسی برای این ماموریت در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در این راستا راهبرد اشتغال خانگی جزو ماموریت‌های اصلی کمیته امداد است.

دهقان ادامه داد: دامپروری و اصلاح نژاد دام، زنبورداری، خدماتی فنی، قالی بافی، خیاطی، گلخانه، مشاغل خرد خدماتی و خرید ادوات کشاورزی و تراکتور از جمله این طرح ها است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۶۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بهاباد هستند که از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

کد خبر 6079015

دیگر خبرها

  • اولویت واگذاری زمین به متقاضیان کمیته امداد امام خمینی
  • راه‌اندازی پویش دانش‌آموزی سپاس سردار
  • پرداخت ۱۸۰میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد
  • ارائه بیش از ۹۸ هزار ساعت آموزش به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان
  • افزایش آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در گناباد
  • بیش از 2 میلیون نفر ساعت مهارت آموزی در بخش دولتی آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی
  • مسابقه دانش‌آموزی مسطورا تا پایان فروردین تمدید شد/شرکت بیش از ۵ هزار دانش‌آموز اصفهانی
  • حضور دانش‌آموزان در صحنه‌های مختلف موجب پیشرفت امور می‌شود
  • اهدای ۵۵۰ عدد تبلت به دانش آموزان نیازمند در قزوین
  • ۵۰۰ نیروی مهارت‌ دیده در شرکت‌های نفت و گاز مشغول به‌کار می‌شوند