Web Analytics Made Easy - Statcounter

پخش کتاب گویای "صلح امام حسن(ع)" با ترجمه مقام معظم رهبری از رادیو فرهنگ آغاز می‌شود؛ محمد حسین لطیفی روی خط رادیو تهران از روزهایی گفت که مدیر گروه فیلم و سریال قبل از اینکه سحری بخورد کنار "صاحبدلان" بود. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در رادیو شب‌های قدر برنامه‌های مختلفی وجود دارد، پخش کتاب گویای "صلح امام حسن(ع)" و مجله ویژه شب قدری رادیو نمایش قابل توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات بیشتر را در ادامه ببینید:

پخش کتاب گویای «صلح امام حسن(ع)» با ترجمه مقام معظم رهبری

کتاب گویای صلح امام حسن(ع) به قلم آیت‌الله شیخ راضی آل‌یاسین و ترجمه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درشب ها ضربت خوردن و شادت حضرت‌علی(ع) از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

کتاب گویای صلح امام حسن(ع) به همت مجموعه ایرانصدا، متعلق به صدای جمهوری اسلامی ایران و با همکاری انتشارات انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌) در سه جلد 15فصلی مجموعاً به مدت896 دقیقه تولید و ضبط شده است که رادیو فرهنگ از امشب 22اردیبهشت ماه تا پایان ماه مبارک رمضان این برنامه را تقدیم شنوندگان می‌کند.

کتاب صلح امام حسن(ع) با گفتاری نسبتاً مفصل از علامه عبدالحسن شرف‌الدین، رهبر شیعیان لبنان در نیمه دوم قرن گذشته هجری قمری و پیشگفتار کوتاه نویسنده درباره تحقیق و کتابش آغاز می‌شود و پس از پرداختی کوتاه به زندگی‌نامه و سیره و سیمای حضرت امام حسن(علیه‌السّلام) به سراغ محور اصلی بحث یعنی زندگی سیاسی پرفراز و نشیب ایشان می‌رود ،در بخش‌های دوم و سوم که پیکره اصلی تحقیق را شکل می‌دهند، سخن از موقعیت سیاسی ویژه آن روزگار و چرایی و چگونگی صلح و پیامدهای آن است؛ در بخش پایانی نیز مقایسه‌ای کوتاه و فشرده میان شرایط زمانه امام حسن با روزگار امام حسین علیهما‌السلام صورت گرفته است.

کتاب گویای «صلح امام حسن(ع)» به تهیه‌کنندگی زهرا عبدالله‌زاده و با روایت محی‌الدین تقی‌پور به عنوان راوی اصلی کتاب، ابوالفضل شاه‌ابراهیمی راوی بخش‌های مستند و احمد گنجی راوی دیگر بخش‌ها در کنار ناصر نظامی که تنها فرمایشات امام حسن(ع) را در این اثر گویا شنیدنی کرده شب ساعت 2 بامداد روی موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز و موج ای ام ردیف 585 کیلوهرتز تا پایان ماه مبارک رمضان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

پخش مجله رادیویی «روشنا» ویژه شب‌های قدر

از امشب ، بیست و سوم اردیبهشت‌ماه، مجله رادیویی «روشنا» ویژه شب‌های قدر، از رادیو نمایش پخش می‌شود. محمد اسماعیل‌پور تهیه‌کننده این برنامه رادیویی گفت: تجلی شب‌های قدر در هنرهای نمایشی، شعر و ادبیات و هنرهای تجسمی در ویژه برنامه «روشنا» بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه همزمان با شب‌های قدر سه‌شنبه شب، پنجشنبه شب و شنبه شب به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می‌شود و تجلی این شب‌های بزرگ در هنر و ادبیات کهن و معاصر کشورمان معرفی و تحلیل خواهد شد.

اسماعیل‌پور خاطرنشان کرد: در بخش هنرهای نمایشی رضا آشفته، منتقد و پژوهشگر به عنوان کارشناس حضور دارد و ضمن تحلیل و نقد فرایند تجلی شب‌های قدر با هنرمندانی چون رحمت امینی، نصرالله قادری، سامان خلیلیان و داوود فتحعلی‌بیگی بحث و گفت‌وگو می‌کند.

این تهیه‌کننده رادیویی در پایان گفت: عبدالحمید قدیریان نقاش و طراح صحنه سینما در بخش هنرهای تجسمی، عماد وکیلی در بخش شعر و ادبیات، مصطفی محدثی خراسانی در بخش شعر و مرتضی آل کثیر در بخش داستان‌نویسی در خصوص شب‌های قدر، میهمان برنامه «روشنا» هستند.

مجله رادیویی «روشنا» به تهیه‌کنندگی محمد اسماعیل‌پور، گویندگی نگین خواجه‌نصیر، روایت مهدی طهماسبی، گزارشگری میثم کریمی، نویسندگی مهدی رسولی، رضا آشفته، هماهنگی علیرضا بهروش و با کارشناسی و اجرای رضا آشفته، عماد وکیلی از امشب ساعت 22 تا 24 به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

ماجرای "صاحبدلان" در نیمه شب/ انتقاد "لطیفی" از مدیریت در سینما و تلویزیون

شب گذشته محمد حسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون مهمان برنامه "پشت صحنه" رادیو تهران بود و درباره چگونگی ساخت آثار مناسب ماه مبارک رمضان و جدایی از شبکه نمایش‌خانگی صحبت کرد. او درباره ساخت آثار مناسب ماه رمضان عنوان کرد: برای ساخت سریال "صاحبدلان"، مدیر گروه فیلم و سریال ساعت 3 نیمه شب قبل از اینکه سحری بخورد، کنار من بود. او قبل از آن تمام تلاشش را کرده بود، 13 ماه قبل از اینکه به فیلمبرداری برسیم، فیلمنامه شروع شده و یک سال قبل از آن جلسات انجام شده بود. یعنی 2 سال تلاش کردیم تا به فیلمبرداری برسیم. این اتفاق می‌تواند درست باشد.

وی افزود: من همیشه نقدی که دارم این است که در سیستم مدیریتی ما، هر مدیری که می‌آید احساس می کند که ممکن است یک سال بیشتر نباشد، الان هر چه که هست باید انجام دهد، به نام خود کند و برود. اما سینما و سریال گردو کاشتن است. من باید بنایش را بگذارم و نفر بعدی سودش را ببرد. بحث مالی مسئله دوم است.

لطیفی تأکید کرد: کارهای به فراخور ماه مبارک رمضان باید عمیق و تاثیرگذار باشد. یعنی من باید فکر کنم و پیش خود بگویم که این آنتن ماه مبارک را از من نگیرید یا آن بازیگر به این فکر کند که در فیلم ماه رمضانی باشم. الان شرایطی است که یک فیلمنامه را پنج ماه پیش به نتیجه رسیدیم، بعد برای نوشتن داده‌ و بعد هول هولی آمدیم.

این نویسنده و کارگردان درباره کاراکترهای فانتزی و بعضاً غیرقابل باور مجموعه‌ها بیان کرد: به نوعی می‌خواهند کار را گارانتی کنند. کار طنز بالأخره ببیننده دارد. اگر فیلم جدی است، باید درام آن قوی باشد. آن کارها بنیان اساسی می‌خواهد تا بیننده خود را جذب کند.

این کارگردان درباره ادامه ندادن کار در شبکه نمایش خانگی، افزود: واقعیتش این بود که سی‌دی و دزدی سی‌دی‌ها شروع شده بود و حتی بعضی اوقات پخش‌کننده‌ها هم رو راست نبودند. شرایطی را دیدم که مناسب نبود. از آن طرف هم مسئله سرمایه وجود داشت. واقعیت این است که اگر سریال‌سازی را بتوانیم به صنعت تبدیل کنیم، همه‌چیز درست می‌شود. تا زمانی که صنعت نیست و مانند صنعت با آن برخورد نمی‌کنیم که یک هفته باشیم و یک هفته نباشیم، همه را با هم بسازیم پولش را نداریم، یا ده‌تا را بسازیم و... شدنی نیست.

سریال نمایشی رادیو ویژه شهادت حضرت علی(ع)ویژه برنامه‌های رادیو در شب‌های قدر اعلام شد

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگوی رادیویی درباره نبودش در فصل سوم "قلب یخی" و ناتمام ماندن آن، توضیح داد: ما به ممیزی‌های خیلی سنگین خوردیم. 4 قسمت آخر تبدیل به دو قسمت شد و آن 2 قسمت را من هیچ وقت ندیدم. شما فکر کنید که نصف کار شما را ممیزی کنند و بزنند. من خیلی دل شکسته شدم. اما قرار شد در فصل 3 که خیلی زیباتر از همه قسمت‌ها بود، بتوانیم جبران کنیم. اما من، سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده به اختلافاتی خوردیم که ترجیح دادم به خاطر غرورم دیگر پای کار نایستم و کنار رفتم. اشتباه دوستان در این بود که وقتی قصه و بازیگران را عوض می‌کنند، نباید از اسم یک برند وام بگیرند. یعنی مردم با دید قلب یخی آمدند. در صورتی که اگر اسمش چیز دیگری می‌شد، شاید می‌گرفت. فکر می‌کنم اشتباه در این بود که مردم با یک انتظار دیگری آمدند و کار دیگری دیدند.

انتهای پیام/

 

R1515/P/S4,1430/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سریال ایرانی کارگردانان سینما و تلویزیون ایران ماه مبارک رمضان شبکه نمایش خانگی امام علی (ع) سینمای ایران رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سریال ایرانی ماه مبارک رمضان شبکه نمایش خانگی امام علی ع سینمای ایران رسانه ملی تلویزیون سریال ایرانی ماه مبارک رمضان شبکه نمایش خانگی امام علی ع سینمای ایران رادیو رسانه ملی تلویزیون سینما و تلویزیون ماه مبارک رمضان صلح امام حسن ع رادیو نمایش رادیو فرهنگ کتاب گویای شب های قدر پخش می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کارگردان و تهیه‌کننده تا منتقد در برابر اتهام بی اخلاقی به هنرمندان سینما

همشهری آنلاین: حالا پلتفرم‌ها در سریال‌سازی‌ و برنامه‌سازی‌ از تلویزیون هم پیشی گرفته‌اند و حتی در مقاطعی شبکه‌های ماهواره‌ای را که زمانی بیشترین بیننده ایرانی را داشتند، تا حدودی کنار زده‌اند. در میانه راه فعالیت رسمی ساترا و ورود این سازمان که زیرنظر رسانه ملی است، باعث شد که ساترا به بسیاری از پلتفرم‌ها مجوز فعالیت بدهد. با این حال از میان انبوه پلتفرم‌هایی که فعالیت رسمی دارند چند سکوی نمایش توانسته‌اند با تولید و پخش سریال‌های پرمخاطب و رئالیتی‌شوهای جذاب میان مردم جا باز کنند و سر زبان‌ها بیفتند.
یک نکته قابل توجه این است که برخی از همین پلتفرم‌ها نیز به‌خاطر برخی سرمایه‌گذاری‌ها نتوانسته‌اند به لحاظ اقتصادی دوام بیاورند و حیات کاری‌شان را از دست داده‌اند.
رفته‌رفته با زیاد شدن صدور مجوز برای تولید پلتفرم‌ها، بعضی از همین پلتفرم‌هایی که توانسته بودند موفق باشند حالا در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند. این دو پلتفرم زمانی بیشترین حجم تولید سریال را داشتند و هر از گاهی صدای کاربران را با افزایش هزینه اشتراک درمی‌آوردند.

پول بدهید، همه کار می‌کنند
اما یکی از این پلتفرم‌ها به‌خاطر صحبت‌های جنجالی یکی از مدیران خود درگیر حواشی بزرگی شده و باعث شده است که برخی از کارگردانانی که با این پلتفرم‌ همکاری داشته و دارند از همکاری با آنها انصراف دهند.
محمدحسن شانه‌ساززاده، یکی از مدیران ارشد این پلتفرم عنوان کرده: از زمانی که وارد این پلتفرم شدم بی‌اخلاقی خاصی میان کارگردانان و بازیگران دیدم. این بی‌اخلاقی در دیگر صنعت‌هایی که حضور داشتم نبود. بازیگران و کارگردانان در تعهد کاری و قراردادهایی که دارند بی‌اخلاق هستند. حتی این مدیر در واکنش به مصاحبه‌کننده که اگر این صحبت‌ها پخش شود، این پلتفرم بایکوت خواهد شد می‌گوید: اول و آخرش پول است. اگر به آنها پول بدهید، هر کاری می‌کنند.

واکنش کارگردانان و بایکوت پلتفرم
همین صحبت‌ها واکنش‌های اولیه را به‌دنبال داشت. همایون اسعدیان، کارگردان سینما و تلویزیون که سابقه همکاری با این پلتفرم را در سریال «خسوف» و «شریک جرم» داشته، در واکنش به اظهارات شانه‌ساززاده درباره بازیگران به‌عنوان افراد بی‌اخلاقی که فقط پول را می‌شناسند گفت: آقای شانه‌ساززاده، یکی از مدیران ارشد نماوا، با حرف‌هایی که بیشتر زیبنده خودشان است بازیگران و تهیه‌کنندگان سینمای ایران را مورد نوازش قرار داده‌اند. من در چهل‌سال گذشته شاهد این میزان وقاحت در اظهارنظر کسی در مورد هنرمندان نبوده‌ام و این صحبت‌ها بی‌سابقه است. به‌خصوص، وقتی مصاحبه‌کننده از آقای شانه‌ساززاده می‌پرسد نگران عدم‌همکاری بازیگران و تهیه‌کنندگان پس از این حرف‌ها نیستید، می‌گوید پول که بدهید می‌آیند! قیاس به نفس می‌فرمایید، جناب شانه‌ساز! حداقل برای منی که در 2پروژه با شما کار کردم و چیزهای بسیاری از شما دیدم این حرف‌ها باعث تأسف است.
مازیار میری، از دیگر کارگردان سینما، نیز درباره صحبت‌های این مدیر گفته است: صحبت‌های این مدیر باعث تأسف است، اما بیشتر از این تأسف می‌خورم که مدیران فرهنگی کشور اجازه حضور چنین افراد کاسبی را در فرهنگ کشور می‌دهند.


کد خبر 846423 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها نقد فیلم و سریال فیلم و سریال ایرانی نمايش خانگي

دیگر خبرها

  • شترسواری گلاره عباسی در جنوب ایران | عکس
  • چند نکته درباره رادیو در ۸۴ سالگی
  • عیادت هنرمندان مازندرانی از پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • از کارگردان و تهیه‌کننده تا منتقد در برابر اتهام بی اخلاقی به هنرمندان سینما
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • مسعود فروتن: فکر می کردم صداهایی که از جعبه رادیو می شنوم صدای آدم کوچک هاست! +فیلم
  • مقاومت مرموز دربرابرسینمای مقاومت
  • سوپرایز میلاد کی مرام در اکران عمومی آسمان غرب + عکس و فیلم
  • پیمان طالبی مجری افتتاحیه جشنواره رادیو شد
  • کارگردان فیلم کاپیتان: اکران آنلاین یک قاچاق محترمانه است