Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در استان 28 هزار بیمه شده کارگر ساختمانی داریم که بسیاری از آنان از شرایط حاصل از کرونا آسیب دیدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در جلسه معاون سیاسیامنیتی استاندار دست اندرکاران بخش مسکن، نمایندگان کارفرمایان و کارگران،با موضوع بررسی مشکلات معیشتی کارگران ساختمان اظهار کرد: در شرایط حاصل ازکرونا بسیاری از مشاغل آسیب دیدند که کارگران ساختمانی بخشی از آنان بودندو پیش بینی می شود از 28 هزار بیمه شده کارگران ساختمانی در استان، حداقل10 هزار نفر آسیب بیشتری دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با همکاری انجمن صنفی کارگرانساختمانی، سازمان نظام مهندسی و دیگر تشکل های مرتبط ، بسته های حمایتی ومعیشتی برای کارگران ساختمانی تهیه و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
عبدالرضا چراغعلی، معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار گلستان در این نشست گفت: جامعه کارگری که بسیار ارزشمندبوده در شرایط کرونا بسیار آسیب دیده است.
وی افزود: همه از جمله انبوه سازان، نظاممهندسی و سایر اعضای و همچنین اداره کل تعاون باید همت کرده و موج جدید ودوباره ای را برای کمک به نیازمندان و این بار برای کارگران ساختمانی آغازکنند.
چراغعلی بیان کرد: اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی به عنوان محور این کار در نظر گرفته شده و همه کمک ها در آنجا تمرکز پیدا کند و در جاهایی که لازم است، توزیع شود.
وی اضافه کرد: همه اقشار در کرونا آسیبدیده اند ولی واقعیت این است که کرونا به کسانی که اقتصاد پایین تری دارندآسیب بیشتری می رسانند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کارگران ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به تاریخ پنجم تا یازدهم اردیبهشت به عنوان هفته کارگر گفت: در این هفته با اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه از کارگران قدردانی خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه به‌مناسبت هفته کار و گارگر بیش از 300 برنامه در استان با همکاری تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران و بسیج کارگری برگزار می‌شود، گفت: پنجم تا یازدهم اردیبهشت  "هفته کار و کارگر" نام‌گذاری شده است و برنامه‌ریزی و اجرای برنامه متفاوت هدف‌گذاری شده است.

وی شعار هفته کارگر امسال را «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» عنوان کرد و افزود: هشتگ هفته کار و کارگر در فضای مجازی با عنوان «پای کار ایرانیم» انتخاب شده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران  تصریح کرد: تکریم و پاسداشت مقام کارگر و ارج نهادن به زحمات و تلاش  قشر کارگر در جامعه در برنامه‌های امسال تدارک دیده شد.

باقری خاطرنشان کرد: تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران و بسیج کارگری برنامه‌های متعددی را تدارک دیدند.

وی غبارروبی و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا در سراسر استان، در کنار برگزاری سی و پنجمین جشنواره قدردانی از نخبگان جامعه کار و تولید را گوشه‌ای از برنامه‌ها دانست و تاکید کرد:  تجلیل از 20 کارگر نمونه، گروه کار نمونه، واحد نمونه و مسئول ایمنی نمونه در کنار برگزاری مانور ایمنی در کارگاه های پرخطر در سراسر استان، از جمله برنامه‌هاست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به دیدار با خانواده شهدای کارگری نیز اشاره کرد و گفت: با برپایی میز خدمت کارگری در شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری دیدار با کارگران و نمایندگان جامعه کار و تولید استان انجام می‌شود.

وی نیروی کار را مهمترین سرمایه کشور دانست و بیان کرد: مجموعه  کار و تعاون و رفاه اجتماعی پرمخاطب ترین گروه در سال جهش تولید با مشارکت مردم است.

باقری به احیای تعاونی‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در اقتصاد نیز اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم در جهش تولید در شعار امسال توجه شده است و این به منزله ایجاد فرصت برای رشد تعاونی‌هاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی