Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در نشست خبری خود در کاخ سفید گفت مخالف تجدید مذاکرات توافق تجاری «فاز یک» آمریکا-چین است. او این اظهارات را پس از آن بیان کرد که یک روزنامه دولتی چین گزارش داد برخی از مشاوران دولتی در پکن به دنبال تکرار مذاکرات و احتمالا لغو توافق تجاری به دست آمده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ که خود به فکر کنار گذاشتن این توافق تجاری است که در ماه ژانویه به دست آمد، در نشست مطبوعاتی کاخ سفید گفت می‌خواهد ببیند که آیا چین با خرید گسترده کالا‌های تولیدی آمریکا به این توافق عمل می‌کند یا خیر.

او در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسید آیا ایده انجام مجدد مذاکرات فاز یک را می‌پذیرد گفت: «نه. اصلا. حتی یک ذره هم نه. ما امضا کرده‌ایم. هرچند این را هم شنیده‌ام که آن‌ها تمایل دارند دوباره این مذاکرات را تکرار کنند تا به توافق بهتری دست بیابند.»

روزنامه گلوبال تایمز چین روز گذشته به نقل از یک منبع نزدیک به مشاوران دولت این کشور نوشت پیشنهادی از سوی مشاوران مطرح شده است که مقامات این کشور احتمال لغو توافق تجاری با آمریکا را بررسی کنند و سعی کنند در توافق دیگری منافع بیشتری را برای پکن کسب نمایند.

با این حال مذاکره‌کنندگان اصلی چین و آمریکا در موضوعات تجاری، روز جمعه پس از یک گفت‌وگوی تلفنی اعلام کردند که همچنان به مفاد «فاز اول توافقنامه تجاری پکن‌-واشنگتن» امضا شده در ١۵ ژانویه (بیست و پنجم دی) سال جاری میلادی پایبند هستند.

این توافق که دو اقتصاد برتر جهان، سرانجام پس از دو سال جنگ تجاری در ماه ژانویه بر سر آن سازش کردند، تنها چند روز قبل از آن امضا شد که اخبار مربوط به شیوع ویروسی مرگبار در ووهان چین در سراسر جهان منتشر گردد. در چهارچوب این توافق، دونالد ترامپ پذیرفت که در ازای افزایش خرید محصولات آمریکایی از سوی چینی‌ها، هیچ تعرفه جدیدی به کالا‌های وارداتی چین به آمریکا اعمال نکند.

طبق این توافق، صادرات آمریکا به چین افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. بطوری که پکن در یک دوره دو ساله، در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۰۰ میلیارد دلار کالا بیشتر از آمریکا خریداری خواهد کرد.

آمریکا با این اقدام سعی داشت کسری تجاری خود در مقابل چین را که در سال ۲۰۱۸ میلادی به رقم ۴۲۰ میلیارد دلار رسیده بود، جبران کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ تجاری دونالد ترامپ توافق تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند