Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که ابهاماتی در خصوص میزان پذیره نویسی عرضه سهام دولت در شرکتهای بورسی مطرح شده است، معاون وزیر اقتصاد نیز تلاش کرد به این ابهامات پاسخ دهد. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ در حال حاضر دو ابهام بزرگ پیش پای وزارت اقتصاد در خصوص نحوه واگذاری سهام شرکتهای بورسی در قالب صندوقهای قابل معامله در بورس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول اینکه در قانون بودجه سقف واگذاری سهام دولت در قالب ETF حدود 6700 میلیارد تومان ذکر شده است و از سوی دیگر فرایند قیمت گذاری این صندوقها در دو مصوبه 20 فروردین ماه و 13 اردیبهشت ماه هیئت دولت تغییر چشم گیری کرده است. مسئولان وزارت اقتصاد معتقدند با توجه به اینکه بیش از 60 هزار میلیارد تومان اجازه واگذاری اموال دولتی در قانون بودجه لحاظ شده میزان عرضه اخیر به علاوه دو عرضه پیش رو در خصوص سهامهای پتروشیمی و پالایشی نیز توجیه پذیر است.

نگته ابهام بر انگیز ماجرا اینجاست که در عرضه صندوق واسطه گری یکم 17 هزار میلیارد تومان جذب خواهد شد و اگر در دو عرضه دیگر نیز همین میزان پذیره نویسی انجام شود رقم لحاظ شده به شدت با سقف مقرر در قانون بودجه تفاوت خواهد داشت.

امروز معاون وزیر اقتصاد عباس معمارنژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم،‌ در مورد اینکه طبق قانون بودجه سقف درآمد دولت از واگذاری صندوق‌‌ها مشخص شده است گفت: ‌بودجه در واقع پیش‌بینی درآمد و هزینه‌های دولت است و نه رقم دقیق را در نظر می‌‌گیرد سال 98 در حالی که پیش‌بینی شده بود 140 هزار میلیارد تومان مالیات دریافت شود اما در عمل 150 هزار میلیارد تومان مالیات دریافت شد چون بودجه پیش‌بینی است و منع قانونی برای آن وجود ندارد.

وی در مواجهه با این ابهام که پیش بینی های بودجه با احکام مقرر در تبصره‌ها تفاوت دارد،  اضافه کرد: در قانون بودجه برای واگذاری سهام و دارایی‌های دولت(در قالب مولد سازی داراییها) 61 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که سهام دولت در بانک‌ها و بیمه‌ها نیز جز دارایی دولت است. 

وی همچنین در مورد ابهام دوم خبرنگار تسنیم، یعنی تغییر مصوب هیئت دولت در تاریخ 13 اردیبهشت ماه و عوض شدن فرایند تخفیف  گفت: در قانون پیش‌بینی شده که تخفیف واگذاری این واحدها حداکثر 30 درصد باشد لذا ابتدا اعلام کردیم این واحدها با 20 درصد تخفیف به مردم ارائه می‌شود و آیا اشکال دارد که 14 هزار میلیارد تومان تخفیف برای مردم در نظر بگیریم. 

در انتها نیز سوال دیگری از سوی خبرنگار تسنیم مطرح شد و  آن این بود که اگر برای اعمال تخفیف 30 درصدی به متن قانون بودجه مراجعه میکنید چرا درخصوص اضافه عرضه مازاد بر 6700 میلیارد تومان قانون بودجه ملاک قرار نگرفته است؟

معمار نژاد در انتهای در پاسخ به این سوال که ارزش برخی از شرکتها مثل بیمه اتکایی امین در روزهای اخیر به شدت کاهش یافته است، گفت:  ریسک یک امر ذاتی بازار سرمایه است اما در صندوق دارایی مالی یکم سه میلیارد سهم بانک‌ها قرار دارد در حالی که سهم بیمه اتکای امین فقط 350 میلیون سهم است.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77,78,79/CT7 واژه های کاربردی مرتبط بورس تهران سنا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بورس تهران سنا بورس تهران هزار میلیارد تومان قانون بودجه سهام دولت پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

وزیر اقتصاد با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری دو تیم پرسپولیس و استقلال، عنوان کرد این مسیر ادامه پیدا می کند و در اینده ای نردیک یک معدن و همچنین پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس عرضه خواهند شد.

طرفداری | سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صحبت هایی را انجام داد. 

سید احسان خاندوزی با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری این دو تیم از همان ابتدای اغاز بکار گفت:

همکاری ملی و همیاری ملی رمز غلبه بر موانع غیر قابل حل است. روح همدلی که در فضای ورزش ایران است سرایت کرد و خودش را در دل یک اقدام سیاستی و یک تدبیر ملی نشان داد و اتفاق به ظاهر ناشدنی 20 سال گذشته امروز تحقق یافته است.

وی ادامه داد:

در موضوع انتقال پرسپولیس و استقلال خیلی ها به دولت میگفتند که این حرف ها نشدنی هستند و دولت ها در ایران اراده واگذاری این دو تیم را ندارند. اما امروز در اردیبهشت 1403 با یک همت جمعی این امر محقق شد.

خاندوزی گفت:

در پروژه های مختلف شما شاهد این موضوع بودید که دولت سیزدهم دولت خاتمه ی پروژه های نیمه تمام است و امروز هم این اتفاق افتاد. اما 4 موضوع است که باید به ان اشاره شود:
1- در اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیر دولتی اراده ی جدی وجود دارد. در اسفند 1400 موضوع بورسی شدن این دو باشگاه و افرایش سرمایه ان ها و مشارکت چند صد هزار نفری مردم برای در اختیار گرفتن سهم 10 درصدی دو باشگاه که خروجی ان شفافیت در عملکرد است، گام اول دولت برای خصوصی سازی بود. در همین راستا مذاکرات مفصلی با وزارت نفت و وزارت صمت صورت گرفته تا پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس و همچنین برخی از پروژه های جذاب معدنی کشور را  
2- اهلیت و تخصص نکته دیگری است که تاکید داریم تا واگذاری مبتنی بر آن صورت گیرد. یکی از نکاتی که در دولت سیزدهم واگذاری چندان زیادی نداشته ایم، دقت بر اهلیت و تخصص خریداران و چشم انداز بلند مدت برای این واگذاری ها را داشته باشیم.
3- چشم انداز منابع پایدار درامدی این دوباشگاه نکته سوم است. ما همچنان کمک ورزش خواهیم بود چه از طریق پیگیری حق پخش و …..
4- ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت مدیریتی بخش های غیر دولتی، برای مدیریت این باشگاه ها استفاده کنیم تا این موضوع ارام ارام به سایر بخش ها سرایت پیدا کند.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • به روز رسانی| آغاز مراسم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس/ حضور وزرای ورزش و اقتصاد و مدیران دو باشگاه