Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@14:07:16 GMT

پیش‌بینی افزایش دما در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۶۷۵۹

پیش‌بینی افزایش دما در آذربایجان‌غربی

یاسر اشتاد روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان نقده با ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و چالدران با صفر درجه، سردترین شهر استان بود و دمای ارومیه نیز بین پنج و ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

وی با اشاره به بارش رگبارهای پراکنده در مناطق مرکزی و شمالی استان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هوای مرکز و شمال آذربایجان‌غربی بارانی بود و بیشترین بارش‌ها از ایستگاه فرودگاه ارومیه با هفت میلی‌متر گزارش شده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تداوم وزش باد ملایم در استان افزود: روز دوشنبه بیشترین سرعت باد در میاندوآب و اشنویه با ۵۴ کیلومتر در ساعت ثبت شد.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

در طول پاییز و زمستان سال گذشته (۱۳۹۸) در آذربایجان‌غربی ۲۰۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شد در حالی که سال قبل از آن، این مقدار ۳۰۳.۷ میلی‌متر بود؛ میانگین بلندمدت بارش استان نیز ۱۸۹ میلی‌متر است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم منطقه گزارش های هواشناسی جزو اخبار بااهمیت برای ساکنان این استان است چرا که تمامی فعالیت‌های کشاورزی را از کاشت داشت و برداشت بر اساس آن برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه بارش باران سازمان هواشناسی آذربایجان غربی ارومیه بارش باران سازمان هواشناسی آذربایجان غربی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای آذربایجان‌غربی تا ۷ درجه گرم‌تر می‌شود

یاسر اشتاد کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با پیش‌بینی جوی پایدار و آرام برای روز‌های آینده در استان، گفت: در شبانه روز گذشته بارش پراکنده باران از شهرستان سردشت و تخت سلیمان تکاب گزارش شده که حداکثر یک میلی‌متر بود، سرعت وزش باد نیز در اشنویه به حداکثر میزان سرعت خود در استان با بیش از ۵۵ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های هواشناسی افزایش دما در ارومیه محسوس‌تر خواهد بود و دمای این شهرستان که در این هفته بین منفی یک تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با منفی ۷ درجه سانتی‌گراد سردترین و شهرستان خوی با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان بودند. 

اشتاد با پیش بینی هوای سه روز آینده استان بیان کرد: امروز تا شنبه هفته آینده هوای استان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بارندگی در شهرستان مرزی آستارا ۶۴ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۸ درصدی بارش‌ها در حوضه دریاچه ارومیه
  • هوای آذربایجان‌غربی تا ۷ درجه گرم‌تر می‌شود
  • هوای آذربایجان‌غربی تا هفت درجه گرم‌تر می‌شود
  • پایان هفته در آذربایجان‌غربی جوی پایدار و آرام است
  • پایان هفته در آذربایجان‌غربی بدون پدیده و آرام است
  • ۲۵۲ میلی‌متر بارندگی در نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی
  • بارش‌های سال آبی جاری آذربایجان‌غربی؛ ۱۸ درصد بیشتر از بلندمدت
  • برف و باران مهمان استان‌های شمالی و غربی
  • بارش‌های نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی به ۲۵۲ میلی‌متر رسید