Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@19:08:30 GMT

اعطای پست نظامی مهم به پسرملاعمر

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۶۸۸۱

شبه‌نظامیان ارشد طالبان از انتصاب پسر رهبر سابق طالبان به عنوان فرمانده نظامی شبه‌نظامیان این گروه خبر دادند. ناطقان:  به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، ملا محمد یعقوب، فرزند بنیانگذار سابق طالبان به عنوان رییس کمیسیون نظامی طالبان منصوب شد.

انتصاب او در حالی صورت گرفته که شبه‌نظامیان طالبان به طرز قابل توجهی حملات خود را افزایش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انتصاب پسر ملا عمر، بنیانگذار پیشین طالبان به این سمت، سردار ابراهیم، رهبر نظامی سابق طالبان را در آستانه آغاز مذاکرات این گروه با دولت افغانستان مهار می‌کند. ملا یعقوب پست قبلی خود به عنوان معاون رهبر این گروه را حفظ خواهد کرد اما اکنون نظارت بر عملیات نظامی را نیز بر عهده خواهد داشت.

دو مقام ارشد طالبان به روزنامه دیلی تلگراف گفتند، این تصمیم به دلیل پافشاری گروه‌های مختلف زیرشاخه طالبان و ارتش پاکستان گرفته شده است که هنوز بر این گروه شبه‌نظامی نفوذ دارد. به گفته منابع آگاه، ابراهیم فردی بسیار متخاصم در برابر پاکستان قلمداد می‌شد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان این انتصاب را تایید کرده اما دلیلی درباره آن ذکر نکرده است.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: پست ، نظامی ، ناطقان ، ملاعمر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پست نظامی ناطقان ملاعمر شبه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حزب‌الله» و «القسام» مواضع نظامیان صهیونیست را راکت‌باران کردند

به گزارش قدس آنلاین، حزب‌الله تجمع نظامیان صهیونیست در جنوب پایگاه نظامی «جل العلام» شمال سرزمین های اشغالی را با موشک‌های برکان هدف قرار داد.

حزب الله همچنین اعلام کرد تجهیزات جاسوسی اشغالگران در پایگاه‌های نظامی «مسکاف عام» و «المالکیه» را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده است.

گردان‌های القسام نیز از جنوب لبنان پادگان نظامی «شومیرا» در بخش غربی الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی را با ۲۰ موشک گراد هدف قرار داد.

 با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین و جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان اشغالگر در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی
  • تک‌تیراندازان قسام یک نظامی صهیونیست را هدف قرار دادند
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • حزب الله یک پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • «حزب‌الله» و «القسام» مواضع نظامیان صهیونیست را راکت‌باران کردند
  • درباره گردان افراطی صهیونیست که آمریکا تحریم اش کرد
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم