Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: اقدام به هنگام قوه قضاییه در اعطای مرخصی و آزادی زندانیان در روز‌های آغازین شیوع کرونا یک ابتکار عمل خوب با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و اختیارات رییس قوه قضاییه بود که توانست بر افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی در زندان‌ها و فاصله‌گذاری میان زندانیان و حفظ سلامتی و بهداشت آنان کمک شایانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 14:12 - 23 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۰۲۹۱ خبرگزاری میزان - هادی طحان‌نظیف در پیامی در حساب اینستاگرامی خود نوشت: اقدام به هنگام قوه قضاییه در اعطای مرخصی و آزادی زندانیان در روز‌های آغازین شیوع کرونا یک ابتکار عمل خوب با بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی و اختیارات رییس قوه قضاییه بود که در چارچوب قانون اساسی اعمال شد و علاوه بر تحقق سیاست‌های حبس زدایی توانست بر افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی در زندان‌ها و فاصله‌گذاری میان زندانیان و حفظ سلامتی و بهداشت آنان کمک شایانی کند. بیشتر بخوانید: اعطای مرخصی به حدود ۷۰ هزار نفر از زندانیان سراسر کشور

غلامسحین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روزسه شنبه هفته گفت: عدد زندانیانی که به مرخصی رفته اند از ۱۰۰ هزار هم گذشت. ۱۱۴ هزار و ۱۹۳ نفر از زندانیان به مرخصی رفتند. همه این ۱۱۴ هزار پرونده یک مرتبه دیگر بررسی و تعدادی هم پرونده دیگر از زندانیان در این مدت کوتاه مورد بررسی قضایی جدی قرار می‌گیرد و این یک اقدام بسیار موثر از ناحیه قوه قضاییه در ارتباط با زندانیان بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه عضو حقوقدان شورای نگهبان قوه قضاییه اعطای مرخصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند

با هدف توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان مسؤولان اداره کل زندان‌های استان تهران، بنیاد تعاون زندانیان و شهرک‌های صنعتی تشکیل جلسه دادند.

به گزارش مهر، سید حشمت الله حیات‌الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران در جلسه‌ای که با توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان تشکیل شده بود، اظهار کرد: با ورود زندانی به زندان، خانواده وی دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی می‌شوند و کمک به اشتغال آنان و تأمین معاش خانواده‌هایشان، امر ثواب است و اجر اخروی دارد.

وی تاکید کرد: یکی از رسالت‌های مهم سازمان زندان‌ها و نیز وظیفه ذاتی بنیاد تعاون زندانیان، توسعه زمینه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان به منظور پیشگیری از بازگشت آنان به چرخه جرم است.

رئیس هیأت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان افزود: در حال حاضر ۲۰۰ کارآفرین با مجموعه زندان‌ها همکاری می‌کنند که برابر دستورالعمل صادره از سوی بنیاد تعاون زندانیان استان، حقوق و دستمزد ماهیانه یا روزانه دریافت می‌کنند که به حسابشان واریز می‌شود و کارآفرینان بر اساس این دستورالعمل می‌توانند بیشتر از سقف تعیین شده حقوق واریز کنند.

وی بیان داشت: زندانیان به دو صورت کارگاهی و نشسته در داخل زندان‌ها یا کارگاه‌های سطح شهر مشغول به کار هستند، زندانیان خارج از زندان نیز با حمایت مراجع قضائی که در دوره اخیر چشمگیر بوده، پس از پایان کار نزد خانواده‌هایشان بازمی‌گردند.

همچنین در ادامه مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد یک ساله این مرکز گفت: در برنامه‌های سال جاری، تعداد مددجویان مورد نیاز کارگاه‌های شهرک‌های صنعتی برآورد شده، با همکاری دستگاه قضائی، آمادگی اعزام آنان را داریم.

محمدرضا تقی‌پور افزود: کارآفرینان شهرک‌های صنعتی با شرکت در این طرح، از معافیت‌های مالی و تأمین اجتماعی برخوردار خواهند بود.

وی همچنین تصریح کرد: مددجویان شاغل ضمن آموزش‌های تخصصی رایگان در رشته‌های شغلی و مورد علاقه خویش، گواهینامه‌های معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند که پس از اتمام دوره حبس از این مدارک جهت ادامه آن حرفه و حتی دریافت وام‌های خوداشتغالی بهره‌مند می‌شوند.

در این جلسه دو ساعته که سعید صادقی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان، جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت و نیز مسئولان این حوزه‌ها شرکت داشتند، مقرر شد برنامه همکاری در مورد توسعه کارگاه‌های تولیدی داخل و خارج از زندان‌ها تنظیم و ارائه شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • کتک کاری زندانی های اسرائیلی در بازداشتگاه نیتسان + فیلم