Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۰۷۶۷ نفر رسید.

جهانپور همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۷۳۳ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۸۸۳۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ایران در فهرست پنج کشور اول دارای بالاترین بهبودیافتگان ناشی از این بیماری است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۲۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون ۶۱۵ هزار و ۴۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی همچنین تاکید کرد که وضعیت استان خوزستان کماکان نگران کننده است.

جهانپور همچنین گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان، موارد فوتی نداشته ایم و در ۵ استان نیز فقط یک مورد فوتی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد موارد شناسایی شده جزو موارد سرپایی و موارد غیر بیمارستانی هستند، افزود: از بین موارد بستری تهران و خوزستان صدرنشین هستند و خوزستان کماکان در وضعیت قرمز بیماری است. تمهیدات لازم به خصوص در مناطق بیشتر درگیر خوزستان صورت گرفته است و انتظار داریم در روزهای آتی با کاهش تدریجی موارد در این استان مواجه شویم.

جهانپور با بیان اینکه موضوع فاصله‌گذاری هوشمند و فیزیکی همچنان در دستور کار ما در همه نقاط کشور است، گفت: با توجه اینکه سراسر دنیا وارد فاز بازگشایی تدریجی شده‌اند، قاعدتا بازهم نکات حفاظت فردی و رعایت موازین بهداشتی فردی و عمومی بسیار اهمیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

علایم ام اس، غیرقابل پیش‌بینی هستند و شدت آن‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. در حالی‌که برخی افراد دچار خستگی و بی‌حسی می‌شوند موارد شدید ام اس می‌تواند باعث فلج شدن، از دست دادن بینایی و کاهش عملکرد مغز شود.

در ادامه با نشانه‌های ام اس بیشتر آشنا شوید.

رایج‌ترین علائم ام اس 

ابتدا باید بگوییم که ام اس یک بیماری مادام‌العمر است، اما می‌توان آن را مدیریت کرد و محققان نیز به‌طور مداوم به دنبال درمان‌های موثرتر برای آن هستند. موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا بدانید نشانه‌های ام اس چیست. این مشکلات ممکن است ابتدا بسیار کم باشند و به مرور تشدید شوند.

 خستگی

مشکلات بینایی

بی‌حسی و گزگز

اسپاسم عضلانی، سفتی و ضعف

مشکلات حرکتی

درد

مشکلات مربوط به تفکر، یادگیری و برنامه ریزی

افسردگی و اضطراب

مشکلات جنسی

مشکلات مثانه

مشکلات روده

مشکلات گفتاری و بلع

البته اکثر افراد مبتلا به ام اس فقط تعداد کمی از این علائم را دارند. اگر نمی‌دانید که علائم ام اس چیست، اما نگران هستید که ممکن است علایم ام اس را داشته باشید به پزشک عمومی مراجعه کنید. علائم این بیماری می‌تواند شبیه به چندین بیماری دیگر باشد؛ بنابراین لزوماً توسط ام اس ایجاد نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟