Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رحیم بنامولایی در اولین نشست خبری جشنواره ملی" طرح ها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی - کارفرما محور" ( جشنواره امیرکبیر)  در کرج گفت: معنا و مفهوم جهش تولید  مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب این است که نیروی انسانی بخش های مختلف تولید و صادرات از دانش روز برخوردار شوند.

 وی حضور مستمر دانشگاهیان به ویژه اساتید  و دانشجویان علم اقتصاد در بخش تولید، صنعت و کشاورزی، جامعه را اقدامی مهم و  رو به جلو در جهت  جهش تولید  عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی تصریح کرد: باید دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به نحوی برنامه ریزی کنند تا دانشجویان دروسی را فرا گیرند که بتواند نیاز های مبرم بخش های تولید کشور را تامین کنند.

اتاق بازرگانی محل طرح نظرات علمی و تجربی صنعت و دانشگاه

 وی با اشاره به اینکه تعامل صنعت و دانشگاه از سال 94 در البرز شکل گرفته  و تاکنون دستاوردهای قابل توجهی داشته است افزود:  بدون اغراق باید گفت البرز یکی از پیگیرترین استان ها در بحث تعامل صنعت و دانشگاه است و به نوعی پایلوتی در این حوزه محسوب می شود.

وی اضافه کرد: با برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید به سمتی هدایت شویم  که دانشگاه ها به جای تمرکز بر مدرک تحصیلی به سمت تولید مهارت گام بردارند.

بنامولایی افزود: لازم است دانشجویان به گونه ای در دانشگاه ها آموزش ببینند که پس از فارغ التحصیل شدن صاحب فکر و نظر باشند تا بتوانند گام های موثری در بهبود شرایط اقتصادی کشور بردارند.

وی تاکید کرد:  ما باید با تولید مهارت بتوانیم یکسری  مشکلاتی که در سایه   تحریم ها به وجود امده  است را  در کنار صنایع حل کنیم.

رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: دانشجویان در رشته های مختلف  تحصیلی مانند برق ،مکانیک، الکترونیک، صنایع غذایی و فرمولاسیون بعد از اینکه  فارغ التحصیل می شوند باید مهارت داشته  و صاحب نظر باشند.

 وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به فعالیت شایان توجه  شرکت های دانش بنیان و استارتاپها گفت: اتاق بازرگانی انان را همزاره مورد حمایت قرار داده است.

 ضرورت تعامل صاحبان علم و با صنعتگران

وی با تاکید بر ضرورت تعامل صاحبان علم با فعالان بخش صنعت و تولید گفت: تا زمانیکه صاحبان علم و پژوهش به طور ملموس با مشکلات بخش تولید آشنا نباشند، نمی توانند کلیدی برای حل آنها پیدا کنند.

بنا مولایی تاکید کرد: اجرای طرح تولید بدون کارخانه و راه اندازی دفتر تسهیل گری در اتاق بازرگانی البرز گامی در راستای پیوند تولید و علم بوده است.

رییس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر پایان نامه های دانشجویی در بایگانی ها خاک می خورد، توضیح داد: باید از این پتانسیل ها برای دستیابی به توسعه همه جانبه کشور استفاده کرد.

وی با اشاره  به اینکه ایران  در حوزه تولید مقاله نیز در رتبه سوم یا چهارم دنیا قراردارد اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از این مقاله ها به مرحله طرح و اجرا نمی رسند و به سمت تولید سوق پیدا نمی کنند.

رییس اتاق بازرگانی افزود: اگر علم و صنعت نتوانند تعامل سازنده ای با هم داشته باشند عملا وقت خود را تلف و هزینه صرف کرده ایم.

وی با بیان اینکه باید از فرصت برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر برای پیوند هر چه بیشتر علم و صنعت استفاده کنیم، گفت: این جشنواره 20 دی ماه در کرج برگزار می شود و از برگزیدگان آن به نحو شایسته ای تقدیر خواهد شد.

بنامولایی اضافه کرد: با برگزاری این جشنواره به سمتی حرکت می کنیم که پایانه نامه های دانشجویی بتوانند بخشی از نیاز صنعت و تولید را مرتفع کنند.

وی توضیح داد: این جشنواره فرهنگ تامین  نیاز های بخش صنعت در دانشگاه ها  را تقویت می کند  و بدین ترتیب بستر برای استفاده از پایانه نامه ها  در بخش تولید و صنعت کشور فراهم خواهد  شد.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران اقتصاد مقاومتی استان البرز پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران اقتصاد مقاومتی استان البرز اتاق بازرگانی ایران اقتصاد مقاومتی استان البرز اتاق بازرگانی البرز رییس اتاق بازرگانی دانشگاه ها جهش تولید نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰ تیم نظارتی در طرح سلامت نوروزی خراسان رضوی فعال هستند

دکتر فرشید وفا گفت: از این تعداد ۷۱ تیم نظارتی با ۲۳۰ بازرس در شهر مشهد فعال هستند.

وی ادامه داد: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون مشکل خاصی به لحاظ مسائل و موضوعات بهداشتی مشاهده نشده و از مردم تقاضا داریم، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص بلافاصله موضوع را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع دهند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد با اشاره به مأموریت بازرسان حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر بیان کرد: در شب های قدر برنامه‌های نظارتی ویژه‌ای در سطح شهر مشهد و سایر شهرهای تابعه این دانشگاه به ویژه در حرم مطهر رضوی و مسیرهای منتهی به این مکان مقدس انجام می شود.

وی با اشاره به برپایی سفره افطار ۱۲ هزار نفری در خیابان امام رضا(ع) همزمان با میلاد حضرت امام حسن (ع) افزود: ناظران و بازرسان حوزه سلامت محیط در محدوده میدان بیت‌المقدس تا پایانه مسافربری، نظارت های ویژه‌ در بحث تهیه، طبخ و توزیع افطاری‌ به مهمانان را انجام دادند.

وفا گفت: در شب‌های قدر نیز تیم‌های نظارتی حوزه مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد در محل‌های طبخ و عرضه نذورات سحری و همچنین محل‌های برگزاری مراسم احیاء حضور خواهند داشت، در حرم مطهر رضوی نیز هشت تیم ۲ نفره مستقر در صحن‌ها و رواق‌های این مکان مقدس نظارت‌های بهداشتی را عهده‌دار هستند.

طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است
  • استاندار خوزستان: بازرگانی یکی از مهمترین راه‌های افزایش تولید است
  • ۷۹ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد درالبرز معدوم شد
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| آرمان خالقی
  • بازرگانی از مهمترین راه‌های افزایش تولید است
  • ۱۳۰ تیم نظارتی در طرح سلامت نوروزی خراسان رضوی فعال هستند
  • واکنش تند یک پزشک به مسوئلان پس از خودکشی خانم دکتر جوان
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • اعتماد به مردم در اقتصاد و تولید ثمربخش خواهد بود
  • اجرای محدودیت مقطعی در آزادراه تهران - شمال