Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@12:15:53 GMT

جولان شبه نظامیان سودانی مزدور «خلیفه حفتر» در شهرهای لیبی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۷۹۴۰

جولان شبه نظامیان سودانی مزدور «خلیفه حفتر» در شهرهای لیبی

یک شبکه تلویزیونی برای اثبات حضور مزدوران سودانی که توسط تشکیلات موسوم به ارتش ملی در لیبی استخدام شده‌اند، صحنه‌هایی از جولان شبه نظامیان در شهر الجفره این کشور را نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک شبکه تلویزیونی لیبی صحنه‌هایی از جولان شبه نظامیان سودانی موسوم به «جنجوید» در محله‌های مسکونی منطقه «الجفره» لیبی را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کانال «فبرایر»(فوریه) لیبی یک ویدئو کلیپ را منتشر کرد که نشان می‌دهد عناصر جنجوید سلاح به دوش در محله های مسکونی و در میان غیرنظامیان نزدیک به پایگاه هوایی الجفره در مرکز لیبی(جنوب شرق طرابلس) جولان می‌دهند.

با وجود اینکه گزارش‌های سازمان ملل به حضور مزدوران سودانی در لیبی اشاره دارد که از سوی شرکت امنیتی «بلک شید» در امارات فریب خورده و به جنگ لیبی اعزام شدند، اما حامیان تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی همچنان حضور این شبه نظامیان سودانی را در لیبی انکار می‌کنند. 

شبه نظامیان جنجوید در قالب نیروی واکنش سریع سودان به فرماندهی  «محمد حمدان دقلو» معروف به حمیدتی معاون رئیس شورای نظامی سودان از حمایت امارات و عربستان برخوردار هستند. این نیروها پیش‌تر هم در ارتکاب جنایت علیه بشریت در دارفور دست داشتند و عمر البشیر، رئیس جمهور سابق سودان به دلیل جنایات آنها در زمان قدرت وی تحت تعقیب بین المللی است.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر القذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

این کشور از یک سال پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت‌های قطر و ترکیه برخودارند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: لیبی سودان شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شهرهای مختلف لرستان از اقدام دفاعی سپاه علیه اسرائیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، با گذشت چند روز از اقدام دفاعی و تلافی جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، مردم غیرتمند سراسر لرستان همچنان با تشکیل اجتماع از این اقدام شجاعانه سپاه حمایت و ابراز خوشحالی می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ◄ الحاق ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی
  • حمایت شهرهای مختلف لرستان از اقدام دفاعی سپاه علیه اسرائیل
  • افزایش احتمال اخراج همکاران افغان نظامیان انگلیسی از پاکستان
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد
  • ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی الحاق شد
  • دولت سیزدهم وارث مسکن مهر دولت نهم
  • تصمیمی که سرنوشت چهار مزدور سودانی را عوض کرد
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد
  • شلیک ده‌ها موشک حزب الله به مقر سامانه هوایی و موشکی اسرائیل
  • اختصاص زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به مشمولان در آبادان