Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@03:55:31 GMT

حقوق‌های نجومی مدیران به فوتبال رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۸۰۳۸

حقوق‌های نجومی مدیران به فوتبال رسید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، این حساسیت در مقطعی به اوج رسید و حتی پای سقف قرارداد وسط آمد که البته پروژه موفقی نبود. حالا چند روزی است که بحث حقوق مدیران عامل لیگ‌ برتری داغ شده؛ موضوعی که اعداد و ارقام زیادی را وسط کشیده است. برخی از حقوق ١٥ میلیونی انتقاد می‌کنند،‌ اما یک مدیر فوتبالی می‌گوید چند‌ سال قبل یکی از مدیران عامل لیگ برتری ٧٠‌میلیون حقوق ماهیانه داشته است!

حقوق مدیران استقلال ١٥ تا ٢٥ میلیون

ماجرا از جایی آغاز شد که نامه‌ای از باشگاه استقلال به بیرون درز کرد و محتوای آن درخواست حقوق ١٥ میلیونی از سوی احمد سعادتمند به‌عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعادتمند خیلی زود به این نامه واکنش نشان داد و اعلام کرد حقوق درخواستی او از مدیرعامل قبلی ١٠‌میلیون تومان کمتر است! این یعنی امیرحسین فتحی که تا چند ماه قبل مدیرعاملی استقلال را برعهده داشت، ٢٥‌میلیون در ماه دریافتی داشته است. این مبالغ با تعجب هواداران و رسانه‌ها همراه بود؛‌ اگرچه از نظر خود این افراد خیلی هم اعداد عجیبی نبود.

دستمزد متفاوت در باشگاه‌های خصوصی و دولتی

در باشگاه‌های خصوصی شرایط پرداخت دستمزد به مدیران عامل متفاوت است. هر فردی که در این باشگاه‌ها به‌عنوان مدیرعامل برگزیده می‌شود، طبق توافق با مالک باشگاه قرارداد سالیانه‌ای را امضا می‌کند و همراه با بازیکنان و مربیان به صورت‌ درصدی دریافتی دارد. از سوی دیگر در برخی از باشگاه‌های دولتی شاهد هستیم که مدیران عامل از بخش دیگری به آن باشگاه مأمور شده‌اند و در حقوق آنها به جز اضافه کاری به خاطر مأموریت تغییری ایجاد نمی‌شود. این اتفاق بیشتر در باشگاه‌های نفتی رخ می‌دهد که مدیران را از جنس نفت در رأس باشگاه‌ها قرار می‌دهند و این افراد با همان حقوق قبلی باشگاه را مدیریت می‌کنند. البته برخی افراد مثل سعادتمند در استقلال و انصاری‌فرد که تا چندی پیش مدیرعامل پرسپولیس بود، مأمور دولتی نیستند و به وسیله هیأت‌مدیره انتخاب شدند. حقوق این مدیران با مصوبه هیأت‌مدیره مشخص می‌شود و ربطی به یک فصل فوتبال ندارد.

مدیران ٣٠٠ میلیونی در فوتبال ایران

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل سابق باشگاه ماشین‌سازی که در چند دهه اخیر با باشگاه‌های مختلفی کار کرده، درباره میزان حقوق مدیران باشگاه‌های لیگ برتری می‌گوید: «مدیران فوتبال اگر شرکت‌شان ثبت تجاری شده باشد طبق قانون تجارت حداقل دستمزدشان ١٥‌میلیون تومان خواهد بود که در حدود ١٠درصد نیز مالیات از آن کسر می‌شود. اما اگر تشکیلات باشگاه متعلق به بخش خصوصی باشد این موضوع توافقی خواهد بود. البته خبر دارم برخی از مدیران برای یک فصل ٣٠٠‌میلیون تومان می‌گیرند.»

او با اشاره به اینکه در برخی از باشگاه‌ها نظیر نفت آبادان و سپاهان مدیران از کارخانه‌ها و شرکت‌های مرتبط به باشگاه مأمور می‌شوند، می‌افزاید: «برخی فکر می‌کنند مدیرعاملی یک کار شیک است که دایم مصاحبه می‌کند؛ در حالی ‌که در این شرایطی که فوتبال دچار مشکلات مالی عدیده است یکی از سخت‌ترین مشاغل است. هیچ‌کدام از اعضای هیأت‌مدیره با بازیکنان، هتل‌ها، آژانس‌های هواپیمایی، کادر فنی، هواداران و... ارتباط مستقیم ندارند و فشار تمام این مسائل روی دوش مدیرعامل است. نباید انتظار داشته باشیم که جایی که گردش مالی بالایی دارد مدیرعاملش فقیر باشد.»

رضاییان: مدیرعامل نباید به اندازه مربی و بازیکن حقوق بگیرد

مسعود رضاییان که سابقه مدیرعاملی چند باشگاه لیگ برتری همچون فولاد خوزستان، ملوان انزلی و نفت مسجدسلیمان را در کارنامه دارد، برخلاف خیلی از مدیران فوتبالی که در چند روز اخیر اعتقاد داشتند آنها هم نباید کمتر از بازیکنان و مربیان دستمزد داشته باشند، معتقد است مدیران باشگاه‌ها باید در چارچوب مشخصی حقوق خود را مشخص کنند. او در این‌باره می‌گوید: «من آمار دقیقی از میزان دریافتی مدیران باشگاه‌ها ندارم؛ اگر چه مسائل زیادی در این‌باره شنیدم. حتی سال‌ها پیش که مدیرعامل یک باشگاه بودم، می‌شنیدم که یکی از مدیران باشگاه‌ها ماهیانه ٧٠‌میلیون دریافتی دارد! یعنی برای یک فصل فوتبالی حداقل ٧٠٠‌میلیون می‌گرفت که به اندازه یک بازیکن یا مربی بود. برخی هم آن‌قدر درآمد خود را پایین عنوان می‌کنند که با عقل جور درنمی‌آید.»

او همچنین می‌افزاید: «یک مدیر صنعتی وقتی در بخش صنعت حقوق متعارفی دارد، باید بعد از انتقال به بخش ورزشی هم همان‌قدر حقوق بگیرد؛ مثلا من در فولاد خوزستان که بودم، دقیقا به‌عنوان مدیرعامل باشگاه به همان اندازه دریافتی داشتم که وقتی مدیر آموزش بودم. هیچ وقت هم دوست نداشتم به‌عنوان مدیرعامل خودم را در پاداش بردها دخیل کنم؛ چون وقتی می‌خواستیم برای تیم پاداش خوبی در نظر بگیریم،‌ این شائبه وجود داشت که به خاطر خودمان این کار را می‌کنیم.» مدیرعامل سابق چند باشگاه لیگ برتری ادامه می‌دهد: «در بخش خصوصی دستمزد مدیران به صورت توافقی است؛ مثلا در ملوان من برای یک فصل ٢٥٠‌میلیون قرارداد داشتم، ‌اما وقتی تیم سقوط کرد، خودم خواستم ٦٠‌درصد از قراردادم کسر شود. اگر مدیری که وارد فوتبال می‌شود، نگاهش این باشد که به اندازه سرمربی و بازیکن دریافتی داشته باشد، غلط است. این موضوع مثل این می‌ماند که کارمند بانک هم وقتی فردی در حسابش چند‌ میلیارد پول دارد، پیش خودش بگوید چرا من آن‌قدر حقوق نمی‌گیرم! از نظر من عددی مثل ١٥‌میلیون که مدیران ارشد و خوب بخش تجارت می‌گیرد، برای حقوق فعلی مدیران لیگ برتری مقبول است.»

رضاییان در پایان درا ین‌باره که برخی معتقدند برای جلوگیری از فساد در بخش مدیریت ورزش باید حقوق خوبی برای مدیران در نظر گرفت،‌ می‌گوید: «من این را قبول ندارم. این یک فلسفه غلط است که یک نفر را چاق کنی تا وارد فساد نشود. پولدارشدن که سقفی ندارد، پس هر چقدر بیشتر بخواهیم یک نفر را چاق کنیم، کار بدتر پیش می‌رود. مدیرعامل یک باشگاه باید اولین هدفش مدیریت هزینه‌ها باشد.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران فقیر فوتبال لیگ برتر مالیات عنوان مدیرعامل مدیران باشگاه ها مدیران عامل ١٥ میلیون لیگ برتری یک فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجومی امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

امروز پنج شنبه ۳۰  فروردین / حمل ۱۴۰۳ برابر با ۹ شوال ۱۴۴۵ و۱۸ آوریل ۲۰۲۴ است. روز پنجشنبه طبق روایات متعلق است به امام حسن عسکری علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد

مناسبت‌ها و احکام دینی و اسلامی

 امروز روز خوبی برای امور زیر است:

داد و ستد و تجارت. 

استقراض و وام و قرض دادن و گرفتن.

امور زراعی و کشاورزی. 

دیدار‌های سیاسی.

و طلب حوائج خوب است.

زایمان

زایمان مناسب و نوزاد طالب علم گردد و اعمال نیک از او به جا ماند. 

مسافرت

مسافرت خوب و خیر فراوان دارد.

احکام نجوم

امروز قمر در برج اسد و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:

جابجایی و نقل و انتقال.

خرید خانه و املاک.

ورود به خانه نو. 

شروع امور دائمی و همیشگی. 

خواستگاری عقد و ازدواج. 

آغاز معالجه و درمان.

و شروع به کسب و کار نیک است.

نگارش ادعیه و حرز و برای نماز حرز و بستن آن خوب است. 

مباشرت امشب

 فرزند هنگام زوال ظهر هیچگونه انحرافی ندارد.

مباشرت پس از فضیلت نماز عشاء بسیار پسندیده و امید است فرزند از یاران امام زمان علیه السلام گردد. ان شاءالله.

اصلاح سر و صورت

طبق روایات، اصلاح مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری، باعث درد و بیماری می‌شود.

حجامت خون دادن فصد زالو انداختن

 فصد زالو انداختن یا حجامت در این روز از ماه قمری، باعث درد اعضا می‌شود.

ناخن گرفتن

پنجشنبه برای گرفتن ناخن، روز خیلی خوبیست و موجب رفع درد چشم، صحت جسم و شفای درد است.

دوخت و دوز

 پنجشنبه برای بریدن و دوختن لباس نو روز خوبیست و باعث میشود، شخص، عالم و اهل دانش و علم گردد.

وقت استخاره در روز پنج شنبه

در روز پنجشنبه از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعد از ساعت ۱۲ ظهر تا عشاء آخر (وقت خوابیدن) 

تعبیر خواب 

خواب و رویایی که شب جمعه دیده شود تعبیرش از ایه‌ی ۱۰ سوره مبارکه "یونس"علیه السلام است.

دعواهم فی‌ها سبحانک اللهم و تحیتهم... 

و از مفهوم و معنای آن استفاده می‌شود که از خواب بیننده عمل صالح یا خیری به وجود آید که در دنیا و آخرت به او نفع رساند ان شاءالله. شما مطلب خود را بر آن قیاس کنید.

ذکر روز پنج شنبه

ذکر روز پنجشنبه نیز: لا اله الا الله الملک الحق المبین

 ذکر بعد از نماز صبح ۳۰۸ مرتبه یارزاق موجب رزق فراوان میگردد.

 روز پنجشنبه طبق روایات متعلق است به امام حسن عسکری علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد

 منبع: تقویم همسران نوشته‌ی حبیب الله تقیان

tags # تقویم نجومی ، تقویم همسران سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • تلویزیون دستمزد نجومی می‌دهد؟
  • دستمزد نجومی بازیگران تلویزیون؛ شایعه یا واقعیت؟
  • تقویم نجومی امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • طلب نجومی جلال الدین ماشاریپوف از استقلال
  • لورکوزن روی ستاره‌اش قیمتی نجومی گذاشت
  • آخرین خبر‌ها از ساخت «پایتخت ۷»؛ دستمزد نجومی سلبریتی‌ها
  • تصاویر نجومی ۲۹ فروردین (۱۷ آوریل)
  • خریدوفروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن با نرخ‌های نجومی
  • تصاویر نجومی ۲۸ فروردین (۱۶ آوریل)