Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:38:52 GMT

کاهش ریسک سرمایه گذاری در شرکت‌های بنیان صورت گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۸۴۵۱

کاهش ریسک سرمایه گذاری در شرکت‌های بنیان صورت گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح پردیس فناوری استان فارس در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از راهکارهایی که مورد توجه دولت است حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای توسعه علوم کاربردی با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان است

وی اضافه کرد: ایجاد پارک‌های علوم و فناوری در کشور موجب شده تا اکوسیستم‌های نوآورانه در کشور ایجاد شود و دولت نیز در این راستا حمایت‌های مختلفی را در راستای توسعه فعالیت‌های علمی و دانش بنیان از شرکت‌های مبتنی بر دانش داشته است این در حالی است که جذب خیرین، دولت و دانشگاه‌ها در راستای همگام سازی فعالیت‌های مختلف در کسب و کارهای نو بنیان نیز از جمله فعالیت‌های هم ارزی است که دولت، بخش علمی کشور و بخش خصوصی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور در خصوص نقش فارس در فعالیت نوبنیان نیز تصریح کرد: استان فارس توانسته نقش به سزایی را در ایجاد کسب و کارهای نو بنیان داشته باشد و ایجاد کسب و کارهای جدید در کنار جذب افراد جدید به مجموعه شرکت‌های دانش بنیان نوید رخدادهای جدیدی در حوزه کسب و کارهای نوبنیان در فارس می‌دهد.

وی اضافه کرد: چندین سفر به استان فارس داشته ام اما در هر سفر شاهد کسب و کارهای جدید و اضافه شدن افرادی جدید به مجموعه کسب و کارهای نوبنیان در استان فارس هستیم.

او در خصوص رونمایی از کیت‌های تشخیص کرونا نیز تصریح کرد: نقش فارس در مهار کرونا در کشور به گونه‌ای بوده که جایگاه فارس نسبت به استان‌های هم تراز جایگاه قابل قبولی است و این در حالی است که ایجاد کیت‌های تشخیصی یکی از نمودهای قابل توجه در اقدامات شرکت‌های دانش بنیان در استان فارس است

ستاری افزود: البته این طرح کاملاً ابتدایی و هنوز در مراحل اولیه تولید است که تاکنون مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت جذب نکرده است ولی با این حال ابتکاری نوین بوده که می‌تواند نقش قابل توجه‌ای در بهبود کرونا در کشور داشته باشد اما به طور کلی شیراز فاصله زیادی تا نقطه‌ای که جایگاه اصلی استان است فاصله دارد.

کد خبر 4923973

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز فارس سورنا ستاری ویروس کرونا بوشهر شیراز قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان ایلام ماه مبارك رمضان کمک به نیازمندان مواسات زلزله بیرجند ستاد مقابله با کرونا کسب و کارهای استان فارس دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

ایسنا/فارس استاندار فارس خواستار تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در استان به خصوص از طریق برپایی پنجره‌ واحد الکترونیک شد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۶ اردیبهشت در نشست پایانی هماهنگی میان مدیران دستگاه‌هایی اجرای فارس برای شرکت در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با نام اکسپو ۲۰۲۴ که در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد، پیشنهاد داد تا پنجره واحد الکترونیک طی ۵ روز برگزاری نمایشگاه در محل اجرا برپا شود و فرایند سرمایه‌گذاری در استان نیز تسهیل شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های استان فارس به ویژه در حوزه‌های زنجیره ارزش، گفت: در این نمایشگاه هر تعداد زنجیره‌های ارزش در استان وجود دارد باید ارائه شود. ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید با مشارکت سایر استان‌ها نیز با هدف وحدت و هم افزایی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس با بیان اینکه برای شرکت در این نمایشگاه دو هدف را دنبال می‌کنیم، گفت: اولین هدف شرکت در اکسپو ۱۴۰۳، استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان ‌ و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در فارس پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

وی، ارائه ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان به صورت رودررو و چهره به چهره را موثر دانست و افزود: طبیعتاً به ازای هر جذب سرمایه‌گذاری که منجر به عقد قرارداد و نتیجه نهایی شود باید مشوق‌هایی در نظر گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟
  • راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند