Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به اعلام محدودیت‌ها برای برخی از مراکز پر خطر و اتخاذ سیاست‌های انسدادی بخشی از منافع واحد‌های صنعتی و شرکت‌ها تضعیف شد.

او با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا بنیه مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز با محدودیت مواجه شد، افزود: دولت متناسب با توان و اقتضای زمان سیاست‌های حمایتی را برای جبران خسارت‌های وارده ناشی از کرونا به اقشار مختلف در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوسط هاشمی گفت: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نیز در این زمینه با آسیب‌هایی مواجه شدند و تسهیلاتی برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: آغاز ثبت نام کارفرمایان برای دریافت وام کرونایی از ۲۴ اردیبهشت 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به آموزشگاه‌های خسارت دیده از کرونا منوط به آن است که کارگاه تعطیل و کارگران آن تعدیل نشده باشند، گفت: همچنین کارفرمایان در آموزشگاه‌ها باید کارمندان خود را بیمه کرده باشند و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی باشند.

او ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات به واحد‌های خسارت دیده از کرونا عملکرد ماه‌های گذشته آن واحد‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و این ارزیابی باید بیانگر آن باشد که این واحد مرکزی فعال بوده، نیرو و کارآموز داشته است.

اوسط هاشمی افزود: کارفرمایان خسارت دیده از کرونا می‌توانند با ثبت نام در سایت کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دریافت تسهیلات اعلام نیاز کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه بعد از آمادگی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، ثبت نام آغاز خواهد شد، بیان کرد: هر کارفرما به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان وام با سود ۱۲ درصد دریافت خواهد کرد.

او با بیان اینکه دولت بخشی از پرداخت سود بانکی را متحمل شده است، تصریح کرد: بعد از چند ماه تنفس بازپرداخت آن آغاز خواهد شد و همچنین بازپرداخت وام‌های پرداخت شده دو سال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: جزئیات جدید از نحوه بازپرداخت وام ۲ میلیون تومانی 

اوسط هاشمی گفت: در حال حاضر سیاست‌های دولت در راستای حمایت از گروه‌های متضرر است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: اگر بتوانیم متقاعد کنیم که مسئولان در دوران بازگشت به کار، خرید خدمات از آموزشگاه را داشته باشند آنگاه می‌توانیم بخشی از خسارت‌های وارده را جبران کنیم.

او با بیان اینکه دولت صد هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های واحد‌های آسیب‌دیده در نظر گرفته است، گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شده است و باقی مبلغ در جهت کمک به تجهیز امکانات و غیره هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای ویروس کرونا تسهیلات حمایتی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آموزشگاه ها اوسط هاشمی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت زندانیان در ۱۰۰۰ واحد تولیدی + فیلم

رحیم مطهر نژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنیاد تعاون زندانیان با حدود ۸۲ سال سابقه فعالیت با دو هدف توانمند سازی زندانیان از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای شغل به آنها در دوران محکومیت در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه سالانه هشتاد هزار نفر از زندانیان در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند گفت: همه زندانیان در آزمون فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند و گواهینامه می‌گیرند که این مدرک قابل ارائه به مشاغل است و هیچ تفاوتی با سایر گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای ندارد.

مطهرنژاد در مورد اشتغال زندانیان گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ هزار زندانی شاغل حقوق‌بگیر داریم که در حال تولید محصول هستند.

وی گفت: زندانیان در هزار واحد تولیدی در داخل، پیرامون و بیرون از زندان‌های کشور مشغول به کار هستند و بیش از پنج هزار نوع محصول تولید می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور افزود: این زندانیان محصولات کشاورزی تولید و در زمینه محصولات دامی، آبزیان، طیور فعالیت می‌کنند همچنین در کارخانجات متعدد صنعتی قطعات خودرو، قطعات صنعتی، لباس فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: از مجموع ۴۰ هزار نفر زندانی، روزانه ۱۸ هزار نفر آنها را به خارج از زندان‌ها با اجازه دستگاه قضایی در مجموعه‌های بنیاد تعاون زندانیان و بخش خصوصی هدایت می‌کنیم و در این واحد‌ها کار می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است/ تنها با ارائه تسهیلات صنعت پویا نمی‌شود
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد
  • پنج هزار میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
  • پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • اختصاص ۲۱۰ تن آرد تشویقی به ۵۲۰ واحد خبازی کرمانشاه
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه به تولید در ۱۴۰۳
  • فعالیت زندانیان در ۱۰۰۰ واحد تولیدی + فیلم