Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، ناصر تقی زاده  در جمع گروهی از خبرنگاران  رسانه های گروهی دیدگاه‌های خود  در خصوص برنامه های این شرکت را اعلام کرد.

وی افزود: اولویت بنده در شرایط فعلی، توسعه اکتشافات و دستیابی به ذخایر جدید است که در این زمینه لازم می‌دانم به سهامداران بگویم نگران نباشد چرا که خبرهای خوبی در این زمینه به‌زودی اعلام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل چادرملو گفت: با انجام اکتشافات در آنومالی D19 و رفتن به سمت اکتشافات عمقی، به ذخایر جدیدی دست خواهیم یافت تا کارخانه‌های اطراف با حداکثر ظرفیت خود بتوانند کار کنند.

تقی زاده در ادامه افزود : ما آمادگی داریم که در هر کجای ایران به ما پهنه واگذار شود عملیات اکتشافی آن را انجام دهیم، چراکه اعتقاد داریم اصلی‌ترین و مهم‌ترین اقدامی که در بخش معادن کشور باید انجام داد مسئله اکتشاف است.

تقی‌زاده با اشاره به موانع زیست محیطی در توسعه اکتشافات معدنی افزود: سالهاست مدیران این شرکت برای بهره‌برداری از منابع جدید سنگ آهن در کشور تلاش‌هایی انجام داده‌اند؛ ولی با محیط زیست به بن بست رسیده‌اند. همه ما طرفدار محیط زیست هستیم. در جهان همه کشورها معدن دارند و کار معدنی را به خوبی انجام می دهند و در کنار آن محیط زیست را هم دارند و به مشکلی برخورد نمی‌کنند. بایستی در محیط زیست یک اصولی تعریف شود تا ما بتوانیم طبق آن اصول حرکت کنیم. اگر قرار است در یک پهنه کار نکنیم و به پهنه دیگر دست نزنیم و به ما اجازه اکتشاف ندهند، به این شکل نمی‌شود کار کرد و بایستی با همدیگر تعامل داشته باشیم.

وی افزود: به عنوان یک کارشناس عقیده‌ام بر این است که برای صنایع فولاد حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، کنسانتره از معادن خارجی وارد کشور شود و ظرفیت‌های معادن داخلی صرف تامین خوراک واحدهای فولاد مرکزی و غیر ساحلی شود.

مدیرعامل چادرملو تصریح کرد: اگر امروز به فکر حفظ منابع سنگ‌آهن برای واحدهای فولادسازی داخلی نباشیم در آینده بجای صادرات مواد اولیه از معدن سنگان به بندرعباس، شاهد واردات سنگ از بندرعباس به سنگان خواهیم بود.

تقی‌زاده گفت: پروژه فولاد مکران یکی از اولویت‌های اصلی چادرملو برای سرمایه‌گذاری است چرا که این منطقه دارای ظرفیت‌های لازم  است و برای توسعه استان سیستان و بلوچستان نقش کلیدی دارد.

وی با اشاره به بحث تعیین قیمت سنگ‌آهن و زنجیره فولاد گفت: قیمت گذاری دستوری برای محصولات فولادی منطقی نیست و بهتر است این قیمت‌ها به گونه ای باشد که هم تولید کننده مواد اولیه ( سنگ آهن ) منتفع شود و هم تولید کنندگان محصولات فولادی .

مدیر عامل چادرملو تاکید کرد: قیمت زنجیره تولید فولاد از سنگ تا ورق، بر اساس نسبتی از قیمت‌های جهانی تعیین شود تا اصل عدالت محور در چرخ فولاد کشور رعایت شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان حاشیه خلیج فارس رسانه واردات سیاست محیط زیست تقی زاده سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شعاعی ظهر پنج‌شنبه در همایش روز شوراها که در سالن همایش‌های غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان بازوان قدرتمند در پیشبرد امور عمل می‌کنند، افزود: این بدان معنی است که مسؤولان نیز باید برای اینکه شوراها کارآیی خود را داشته باشند، یاری‌گر آن‌ها باشند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات جدی دولت، تلاش برای توسعه و آبادانی کشور و نیز رفع مشکلات مردم بوده و تا به امروز گام‌های جدی در این خصوص برداشته است، تصریح کرد: دولت سیزدهم تلاش کرده است تا با توجه به اقتضائات هر سال، در امور مختلف فعالیت داشته باشد.

این مسؤول در ادامه با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، این نام‌گذاری‌ها را بسیار هوشمندانه عنوان کرد و یادآور شد: شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است، به همین خاطر با توجه به اهمیت شعار سال باید همه تلاش خود را برای تحقق آن به کار گیریم.

معاون عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای جدی استان در همان روزهای آغازین سال جدید، اهتمام به تحقق شعار سال بود که در این راستا اقدامات قابل توجه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان شعار سال را محدود به همان سال دانست، بلکه باید همواره مورد تاکید بوده و برای تحقق آن در سال‌های آتی نیز تلاش کنیم.

شعاعی با بیان اینکه با مشارکت دادن مردم در امور به ویژه بخش تولید، شاهد تحقق عدالت اجتماعی نیز خواهیم بود، اضافه کرد: وقتی صحبت از توسعه به میان می‌آید، ناخودآگاه اذهان به سمت توسعه اقتصادی و اعداد و ارقام می‌شود، این در حالی است که نباید از توسعه اجتماعی که اصلی‌ترین شاخص و دارایی نظام است، فاصله بگیریم.

وی یکی از اقداماتی که دولت به جد به دنبال تحقق آن است، به سرانجام رساندن نهضت ملی مسکن دانست و با یادآوری اینکه اهمیت این موضوع به دلیل در ارتباط بودن آن با تولید و معیشت مردم دو چندان است، تصریح کرد: بی‌تردید این نهضت در دل خود جهش تولید را نیز جای داده است، به همین خاطر باید در راستای تحقق شعار سال بکوشیم.

کد خبر 6088489

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران