Web Analytics Made Easy - Statcounter

"بهرام سرمست" روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم در تالار کرامت استانداری قم، اظهار داشت: طبق نامه معاون وزیر بهداشت مساجد کشور از جمله قم می توانند با در نظر گرفتن برخی مسائل بهداشتی اقدام به برگزاری مراسم شب قدر نمایند.

استاندار قم همچنین برگزاری مراسم در فضای باز مساجد و تنها با ۲۵ درصد جمعیت و رعایت پروتکل های بهداشتی را از موارد ذکر شده در نامه وزارت بهداشت عنوان کرد، و گفت: مطابق این آیین نامه حداکثر زمان برگزاری شب قدر در مساجد باید دو ساعت باشد، و از توزیع و پخش نذورات و مواد غذایی نیز خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمست اضافه کرد: کلیه شرکت کنندگان در مراسم شب قدر باید ضمن برخورداری از ماسک و دستکش بهداشتی از مهر، جانماز، قرآن و کتاب دعای شخصی استفاده کنند، و هیات امنای مساجد، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی نیز بر نحوه رعایت و اجرای این دستورالعمل نظارت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه حرم حضرت معصومه س و جمکران نخستین و با اولویت دارترین مراکز مذهبی قم برای برگزاری آیین های دینی و مذهبی به شمار می آیند، گفت: برگزاری مراسم در مساجد پس از حرم و جمکران موضوعیت پیدا می کند، از این رو اگر تضمین های لازم داده شود، ما خیلی مشتاق هستیم و آن را به ستاد ملی اعلام می کنیم.

استاندار قم گفت: حرم و جمکران بار روانی و تبلیغاتی دارند، و اگر قرار باشد، مراسمی را به صورت حضوری برگزار کنیم، به طور حتم پروتکل های بهداشتی در آنها رعایت نمی شود، و هنوز تضمینی نیز در رابطه با این موضوع به استانداری داده نشده است. 

استاندار قم گفت: در خصوص بازگشایی حرم، جمکران و بقاع متبرکه منتظر مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا که با حضور تولیت های آستان های مقدس برگزار می شود، هستیم.

وی ادامه داد: ستاد ملی هر تصمیمی بگیرد ما آن را اجرا می کنیم و بدون نظر این ستاد نفیا و اثباتا تصمیمی نمی گیریم و همچنان اصل بر ادامه مصوبه هایی است که قبلا به تصویب ستاد مذکور رسیده است.

استاندار قم در خصوص مطالب مطرح شده در این جلسه پیرامون برگزاری مراسم احیا در پارک ها و امامزادگان قم، نیز بیان کرد: مردم اگر بخواهند در محیط های باز با رعایت اصول بهداشتی این مراسم را برگزار کنند، ما مانع این کار نمی شویم و در امامزادگان نیز با توجه به امکان نداشتن حضور مردم در شبستان ها و فضای داخلی این اماکن، هر گونه برگزاری مراسم در صحن ها نیز منوط به استعلام از ستاد ملی و وزارت بهداشت و توجه به اصول بهداشتی است.

استاندار قم بیان کرد: برنامه های شب های قدر در حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران مانند احیای شب نیمه شعبان به صورت مجازی برگزار خواهد شد./

برچسب‌ها قم بهرام سرمست بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم بهرام سرمست بهداشت و سلامت قم بهرام سرمست بهداشت و سلامت برگزاری مراسم استاندار قم ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های شبهای قدر در مسجد مقدس جمکران اعلام شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مراسم احیای نخستین شب از لیالی قدر ساعت ۲۳ جمعه شب، ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ مصادف با ۱۹ ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین آقا میری و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج حسن شالبافان برگزار می‌شود.

مراسم احیای شب ۲۱ ماه مبارک رمضان، نیز ساعت ۲۳ یکشنبه شب ۱۲ فروردین‌ماه مصادف با دومین شب قدر و شب شهادت امیرالمؤمنین (ع) با سخنرانی حضرت آیت الله میرباقری و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج محمد رضا غلامرضا زاده برگزار می‌شود.

مراسم شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، ساعت ۲۳ سه‌شنبه شب ۱۴ فروردین‌ماه مصادف با آخرین شب از لیالی قدر نیز با سخنرانی و مراسم احیای حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و مداحی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج عباس حیدر زاده برگزار خواهد شد.

همچنین برنامه شرح و تفسیر آیات نیز توسط حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم همراه با اجرای تواشیع توسط گروه نور المهدی و ترتیل خوانی قرآن کریم نیز توسط حاج مهدی فروغی، حاج حسین یزدان پناه و حاج احمد دباغ نیز در شب ۲۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برنامه های شبهای قدر در مسجد مقدس جمکران اعلام شد
  • برنامه های شبهای قدر در حرم مطهر حضرت معصومه (س)
  • برنامه های شبهای قدر در حرم مطهر حضرت معصومه(س)
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های مسجد جمکران در شب‌های قدر
  • برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی
  • ویژه‌برنامه شب‌های قدر شبکه دو از حرم حضرت معصومه (س)
  • پخش ویژه برنامه شب های قدر از حرم حضرت معصومه (س)
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد