Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم استقبال از پیکر شهدای ناوچه کنارک عصر امروز در پایگاه یکم شکاری شهید لشکری و در جمع خبرنگاران گفت: هرکسی که لباس سربازی می‌پوشد دنبال شهادت است. بعضی مانند ما سی سال در کوه و دریا دنبال آن می‌گردند و پیدا نمی‌کنند و بعضی راه صد ساله را یکشنبه می‌روند و دریایی که شهادت در آنجایشان بر شهادت در جا‌های دیگر است شهید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از نخستین لحظاتی که این اتفاق افتاد کار‌هایی که باید انجام می‌شد انجام شد. اکنون چهار گروه کارشناسی از ستاد کل، وزارت دفاع، ارتش و نیروی دریایی از لحظه‌ای که اتفاق افتاده در حال بررسی موضوع هستند.

او افزود: معمولا در این گونه حوادث کار خیلی پیچیده است و اینکه معلوم شود چه بخشی مربوط به فناوری و چه بخشی مربوط به نیروی انسانی است کار بسیار دقیقی است.

فرمانده ارتش ادامه داد: یکی دیگر از کار‌هایی که باید انجام شود نجات باقی مانده خدمه بود که شناور‌های نیروی دریایی به سرعت در منطقه حاضر شدند و توانستند ۱۶ نفر را نجات بدهند و یکی از این ۱۶ نفر هم به شهادت رسید و حال بقیه خوب است. بقیه که در محل‌هایی بودن؛ که نزدیک به محل سانحه بوده پس از اقداماتی که برای خروج آن‌ها از شناور انجام شد به شهادت رسیده بودند و دیشب آخر وقت آن‌ها را از شناور خارج کردند.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: در کنارک همه اقدامات برای انتقال آن‌ها انجام شد و نیروی هوایی برای انتقال آن‌ها و خانواده هایشان به هرجا که لازم بوده با تمام توان اقدام کرده است.

او افزود: کار‌های دیگری مه باید انجام شود گرفتن آزمایش DNA است تا بخش‌هایی که مشخص نیست برای چه کسی است شناسایی شود پیش بینی‌های لازم با پزشکی قانونی انجام شده تا از همین الان کار خود را انجام دهند.

فرمانده کل ارتش اظهار کرد: تمام فرماندهان نظامی در استان‌هایی که شهدا به آن‌ها تعلق دارند آماده استقبال از پیکر شهدا هستند. البته در این ایام باید تا آنجا که می‌توانیم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی را بکنیم.

سرلشکر موسوی عنوان کرد: یک سری امور حقوقی دیگر نیز وجود دارد که باید در ارتش، ستاد کل نیرو‌های مسلح و بنیاد شهید انجام شود که تاکنون آنچه باید انجام می‌شده صورت گرفته و از این به بعد هم انجام می‌شود.

او در پایان خاطرنشان کرد: از نکاتی که ما باید خدا را بابت آن شاکر باشیم این است که پیش از تشییع شهدای ارتش در کنارک جوانان به فرماندهان ما مراجعه می‌کردند و می‌گفتند ما آماده این جای این شهدا را پر کنیم و از مرز‌های کشور دفاع کنیم و عزیزان ما در ارتش بر پیمان خونی که با ملت بسته اند تا آخر ایستاده اند. پیکر همه شهدا پیدا شده است و کار‌هایی که الان در حال انجام است برای پیدا کردن علت حادثه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی دریایی ناوچه کنارک امیرموسوی باید انجام انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی با ماده ۶ و ۷ این طرح موافقت کرد.   در ماده ۶ این طرح آمده است:   سپند از منابع انسانی و امکانات واگذار شده از وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و اعتبارات مصوب سالانه برابر برنامه‌ها و مأموریت‌های مصوب برخوردار می‌شود.   همچنین در ماده ۷ این طرح که به تصویب مجلس رسید آمده است؛   سپند بر اساس این قانون و نیز اساسنامه مصوب فرماندهی معظم کل قوا اداره می‌شود.   محمدباقر قالیباف در پایان از کمیسیون امنیت و سیاست خارجی برای تدوین این طرح تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • پیکر دو فرد غرق‌شده در سیلاب بلوچستان پیدا شد
  • پیکر فرد غرق‌شده در سیل دشتیاری پیدا شد
  • تیم جستجو و نجات بندرچابهار پیکر یک نفر غرق‌شده در سیل دشتیاری را پیدا کرد
  • ارتش و سپاه؛ لشکر خدمت
  • ناو آلمانی از ماموریت دریای سرخ خارج شد
  • پیدا شدن پیکر بی جان ۲ جوان غرق شده در رودخانه کاجو قصرقند
  • پیدا شدن پیکر بی جان دو جوان غرق شده در رودخانه کاجو