Web Analytics Made Easy - Statcounter

"بهرام سرمست" روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم در تالار کرامت استانداری قم، با ذکر این مطلب که طبق نامه معاون وزیر بهداشت مساجد کشور از جمله قم می توانند با در نظر گرفتن برخی مسائل بهداشتی اقدام به برگزاری مراسم شب قدر نمایند، گفت: برگزاری مراسم در فضای باز مساجد و تنها با ۲۵ درصد جمعیت و رعایت پروتکل های بهداشتی را از موارد ذکر شده در نامه وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم بیان کرد: برنامه های شب های قدر در حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران مانند احیای شب نیمه شعبان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: مطابق این آیین نامه حداکثر زمان برگزاری شب قدر در مساجد باید دو ساعت باشد، و از توزیع و پخش نذورات و مواد غذایی نیز خودداری شود. کلیه شرکت کنندگان در مراسم شب قدر باید ضمن برخورداری از ماسک و دستکش بهداشتی از مهر، جانماز، قرآن و کتاب دعای شخصی استفاده کنند، و هیات امنای مساجد، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی نیز بر نحوه رعایت و اجرای این دستورالعمل نظارت داشته باشند.

استاندار قم بیان کرد: حرم حضرت معصومه (س) و جمکران نخستین و با اولویت دارترین مراکز مذهبی قم برای برگزاری آیین های دینی و مذهبی هستند.برگزاری مراسم در مساجد پس از حرم و جمکران موضوعیت پیدا می کند، از این رو اگر تضمین های لازم داده شود، ما خیلی مشتاق هستیم و آن را به ستاد ملی اعلام می کنیم.

وی با ذکر این مطلب که در خصوص بازگشایی حرم، جمکران و بقاع متبرکه منتظر مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم گفت: این جلسات با حضور تولیت های آستان های مقدس برگزار می‌شود. در این زمینه نیز ستاد ملی هر تصمیمی بگیرد ما آن را اجرا می کنیم و بدون نظر این ستاد نفیا و اثباتا تصمیمی نمی گیریم و همچنان اصل بر ادامه مصوبه هایی است که قبلا به تصویب ستاد مذکور رسیده است.

استاندار قم یادآورشد: اگر مردم بخواهند در محیط های باز با رعایت اصول بهداشتی این مراسم را برگزار کنند، ما مانع این کار نمی شویم و در امامزادگان نیز با توجه به امکان نداشتن حضور مردم در شبستان ها و فضای داخلی این اماکن، هر گونه برگزاری مراسم در صحن ها نیز منوط به استعلام از ستاد ملی و وزارت بهداشت و توجه به اصول بهداشتی است.

* ایسنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: برگزاری مراسم ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه های انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر اتخاذ شد

عبدالله افرازه شهاوند رئیس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی اجتماعی استانداری گفت: خوشبختانه مرحله اول انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بسیار خوب پشت سر گذاشتیم و انتخابات روان و آرامی برگزار شد.

او با بیان اینکه از حضور مردم نیز تشکر و قدردانی میکنیم و دعوت میکنیم در مرحله دوم هم مشارکت داشته باشند افزود: از ۱۴ حوزه انتخابیه خوزستان حوزه های انتخابیه آبادان (برای دو کرسی از سه کرسی این حوزه) و حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم کشیده شد و ۲۱ اردیبهشت ماه مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: امروز با حضور اعضا و رؤسای کمیته های ستاد و فرمانداران آبادان، رامهرمز و رامشیر نشست ستاد انتخابات استان برگزار شد و تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه های اجرایی، ساماندهی مجدد شعب، مسائل فنی، پشتیبانی و سایر ملزومات انتخابات مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم گرفته شد و انشاالله جلسات دیگر و بررسی های میدانی و تکمیلی برای اجرای مطلوب انتخابات خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اتخاذ تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در ۲حوزه انتخابیه خوزستان
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی
  • اهدای ۵۰ هکتار از اراضی میرکندی مشگین شهر به موکب حضرت معصومه
  • جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی برپا می شود
  • تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه های انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر اتخاذ شد
  • زمان برگزاری مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم اعلام شد
  • مراسم شکرانه تحقق وعده صادق امشب در مساجد سراسر کشور برگزار خواهد شد
  • برگزاری مراسم شکرانه تحقق «وعده صادق» در مساجد سراسر کشور
  • فریاد حیدر حیدر مردم قم در حرم حضرت معصومه(س)
  • تجمع قمی‌ها در حرم حضرت معصومه در حمایت از عملیات سپاه