Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-25@00:44:23 GMT

احتمال وقوع جنگ سایبری در پس حمله به ناوچه کنارک

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۱۷۹۱

احتمال وقوع جنگ سایبری در پس حمله به ناوچه کنارک

آنچه «نجاح محمد علي» در گفتگو با «الحوار» مطرح نموده است:

در زمينه اخبار حادثه ناوچه ايراني خبر جديدي نيست مگر اينکه فرماندهي ارتش ايران بيانيه اي صادر و اعلام کرد که اين حادثه نتيجه اشتباه انساني بوده و چيز ديگري نبوده است و تحقيقات هم اکنون در حال انجام است.

ولي من به احتمال وقوع جنگ سايبري اعتقاد دارم و اين اعتقاد من در رسانه ها مطرح نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من بر اين باورم که احتمال دارد جنگ سايبري بين ايران و آمريکا باشد زيرا دو روز قبل گزارشي را از جمهوري اسلامي ايران ديدم که تاکيد مي کند ايراني ها حمله سايبري بسيار قوي ضد پايگاه هاي آمريکا انجام داده اند اما آن را اعلام نکردند. از اين رو بعيد نيست که آمريکا نيز با روش هاي مختلفي پاسخ اين حملات سايبري را داده باشد؛ زيرا شک و ترديد همچنان درباره هواپيماي اوکراين وجود دارد که احتمال حمله سايبري آمريکا در اين زمينه نيز وجود دارد .

حتي اگر اين حادثه حمله سايبري آمريکا باشد به معني ضعف تجهيزات نظامي ايران در اين حملات نيست، زيرا اين جنگي بين دو طرف است زماني که پايگاه هاي آمريکا هدف حملات سايبري قرار مي گيرد تجهيزات نظامي ايران نيز مي تواند هدف حملات سايبري آمريکا قرار بگيرد در اين صورت مي توان تجهيزات آمريکايي را که هک مي شوند نيز زير سئوال برد.

اين در حالي است که اين حملات سايبري توان دفاعي ايران در رزمايش هاي خود درسطح بين الملل را نشان مي دهد.

قرار است 5ماه ديگر تحريم فروش سلاح به ايران برداشته شود امروز محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران در نشستي پشت در هاي بسته در کميسيون امنيتي در مجلس شوراي اسلامي ايران فاش کرد که نامه 9 صفحه اي به شوراي امنيت تقديم کرده است. اين نامه درباره برداشتن تحريم هاي تسليحاتي است. تحريم هاي تسليحاتي به حوادث زيادي حتي در زمينه سقوط هواپيماهاي مسافربري منجر مي شود. تحريم خريد قطعات هواپيما که ايران براي ناوگان هوايي خود نياز دارد از آن جمله است . گفته مي شود شوراي امنيت به جز آمريکا در اين زمينه ديد مثبت دارد. آنطور که من فهميدم در اينجا آمريکا حق استفاده از وتو را هم ندارد؛ از اين‌رو احتمال برداشتن اين تحريم در اکتبر وجود دارد و ايران مي تواند از اين مسئله براي افزايش توان دفاعي خود استفاده کند.

در نهايت بايد گفت که حوادث انساني و اشتباه انساني در همه کشورهاي بزرگ نيز اتفاق مي افتد بسياري از هواپيماهاي آموزشي و نظامي آمريکايي نيز روزانه سقوط مي کند اما هرگز هياهوي رسانه اي در اين زمينه ايجاد نمي‌شود.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: حملات سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: وزارت خزانه داری و وزارت امور خارجه اعلام کردند که دولت ایالات متحده روز سه شنبه اتهامات جنایی و تحریمی را علیه چهار ایرانی علنی کرده است. طبق این اعلامیه این افراد به دلیل یک کمپین سایبری که چندین شرکت آمریکایی را هدف قرار داد تحریم شده‌اند.

طبق ادعای وزارت دادگستری آمریکا تحریم هایی علیه دو شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک و داده افزار آرمان اعلام شد که به گفته وزارت خزانه داری متهمان حمله سایبری به آمریکا را به کار گرفته بودند.

دادستان های فدرال در منهتن گفتند که اهداف شرکت ها عمدتاً پیمانکاران دفاعی بودند که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشتند، در حالی که سایر اهداف شامل یک شرکت حسابداری مستقر در نیویورک و شرکت گردشگری مستقر در نیویورک بود.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «فعالیت‌های ناشی از اقدامات ایران تهدیدی جدی برای امنیت ملی و ثبات اقتصادی آمریکا است». به گفته دادستان، متهمان حسین هارونی، رضا کاظمی فر، علیرضا نسب و کمیل سلمانی کمتر از ۳۰ سال داشته و اکنون آزاد هستند.

کد خبر 846880 منبع: شفقنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد