Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:06:19 GMT

طرح بهارانه کتاب در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۲۱۳۹

طرح بهارانه کتاب در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است

طرح‌ بهارانه کتاب همزمان ‌با سراسر کشور از ۲۰ اردیبهشت به مدت ۱۰ روز در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

ابراهیم شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد‌ اظهار داشت: سیزدهمین‌ طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان ‌بهارانه کتاب 99 با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد ‌استان و همکاری واحدهای صنفی کتابفروشی‌ها در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌تخفیف 20 درصدی برای خرید کتاب در همدان؛ حق بیمه 3 ماه هنرمندان بخشیده شد‌در خانه بمانیم، کتاب بخوانیم| «از تبار پهلوانان»؛ دریچه‌ای بر ورزش باستانی همدانایجاد امکان واسپ‍اری و اهدای منابع الکترونیکی به کتابخانه ملی

وی افزود: این ‌طرح با توجه به کسب و کار‌ امروزی در جهت حمایت از کتابفروشی‌های استان از 20 تا 30 اردیبهشت اجرا می‌شود. در این طرح با در نظر گرفتن 20 درصد یارانه خرید، مراجعان می‌توانند تا سقف یک ‌میلیون و 500 هزار ریال کتاب خریداری نمایند و علاوه بر آن برخی کتابفروشی‌ها نیز خود 20 درصد دیگر یارانه در نظر گرفته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌استان چهارمحال و بختیاری گفت: بهره‌مندی از طرح بهارانه کتاب به دو صورت مراجعه حضوری و یا سفارش غیرحضوری از طریق اپلیکیشن‌های اختصاصی هر کتابفروشی امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به این که این‌ یارانه تنها برای کتاب‌های عمومی غیرآموزشی است خاطرنشان کرد: تقویت اقتصاد صنعت نشر کتاب، گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، حمایت از کتابفروشی‌ها و تقویت حلقه توزیع و فروش نشر کتاب از اهداف اجرای طرح بهارانه کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه فهرست کتابفروشی‌های استان که در این‌طرح ثبت‌نام‌کرده‌اند در سایت خانه کتاب موجود است، ‌تصریح کرد: از 7 کتابفروشی متقاضی این ‌طرح 5 کتابفروشی متعلق به مرکز استان و 2 کتابفروشی مربوط به بروجن و لردگان ‌‌است.

شریفی افزود: فروش کتاب برای ناشران استان با توجه به قیمت بالای کتاب در ترغیب نویسندگان به چاپ آثار خود موثر است. از 49‌ ناشر استان 25 ناشر فعال در موضوعات مختلف دینی، عمومی، روانشناسی، ادبیات و تاریخ فعالیت دارند.

وی با اشاره به چاپ 80‌ عنوان کتاب جدید توسط ناشران استان در‌سال گذشته گفت: حمایت از ناشران در سال گذشته با اختصاص بالغ بر 555 میلیون تومان جهت خرید تالیفات نویسندگان، ناشران و مولفان استان ‌اجرایی شد.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: رونمایی از‌ چندین کتاب، تجلیل از ناشران استانی، برنامه‌های فرهنگی کتاب و کتابخوانی، جشنواره روستاها و عشایرِ دوست‌دار کتاب، تجلیل از مروجین کتاب و اجرای طرح "کتابخانه همسایه، مهمان نمی‌خواهی" از مهم‌ترین اقدامات حوزه کتاب درسال گذشته بود.

انتهای پیام/7540/ ز

R7540/P/S6,54/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری بهارانه کتاب کتابفروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟

به گزارش خبرگزاری مهر، کانون پرورش فکری با ۱۰۰۰ عنوان کتاب در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون پرورش فکری که بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد، در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی می‌کند. همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه به شمار می‌رود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی برپا می‌شود، در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

کد خبر 6086450 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در چهارمحال و بختیاری
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری