Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:36:58 GMT

گمرکات هرمزگان ١٢۰میلیارد ریال درآمد کسب کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۲۶۰۲

گمرکات هرمزگان ١٢۰میلیارد ریال درآمد کسب کرد

ناظر گمرکات هرمزگان گفت: بیش ترین درآمد گمرکات کشور در سال ۹۸ متعلق به گمرکات استان هرمزگان بوده و پس از گمرک شهید رجایی، گمرک قشم توانست بیشترین درآمد را کسب کند.

ابوالفضل اکبرپور شامگاه سه شنبه در آیین معارفه مدیرکل گمرک شهید باهنربندرعباس اظهارداشت: گمرک افتخار این را دارد بیش از آنچه در بودجه پیش بینی شده بود درآمد کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نقش گمرکات هرمزگان در افزایش درآمدهای کشور بسیار تعیین کننده دانست و اظهارداشت: گمرکات این استان عهده دار انجام تشریفات افزون بر۶۰ درصد تمامی رویه های گمرکی در کل کشور است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی از کارکنان گمرک به عنوان مرزبانان اقتصادی یاد کرد که هرکجا خدمت کرده در معیشت مردم آن منطقه موثر بوده اند، ابرازداشت: اگر امروزه سامانه های مجازی گمرک ایران به عنوان الگو در سازمان جهانی گمرک معرفی می شود به دلیل فعالیت های خالصانه و شبانه روزی در کنار دانش مرزبانان اقتصادی در گمرک جمهوری اسلامی ایران است.

اکبرپورادامه داد: گمرک جمهوری اسلامی ایران همچنین به عنوان گمرک برتر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و همچنین کشف و مبارزه با مواد مخدر سطح جهان معرفی و تمام تلاش خود را بکار بسته در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی تمام وظایف قانونی خود را به مرحله اجرا برساند.

وی در ادامه خدمت به مردم را از برترین عبادت ها دانست و افزود: خدمت به مردم موجب برکت است و برکات این خدمت پس از بازنشستگی در زندگی، ملموس تر خواهد شد.

ناظر گمرکات هرمزگان توصیه کرد: باید از تمام ظرفیت های هر استان در زمینه نیروی انسانی آن استان بهره مند و  اولویت من در تمام استان هایی که به عنوان ناظر یا مدیرکل فعالیت داشتم استفاده از نیروهای توانمند بومی آن استان بوده است.

اکبرپور با بیان این موضوع که بقول شهید همت کسی که قصد خدمت داشته باشد نباید هیچ جای این آب و خاک برایش فرقی داشته باشد،‌گفت: شرایط خدمت هر چه سخت تر، اجر و ثوابش نزد خداوند مهربان بیشتر است.

مدیرکل سابق گمرک شهید باهنر نیز با ارائه آماری از عملکرد این گمرک در دوران تصدی‌ خود از افزایش ۷۸ درصدی درآمد این گمرک از سال ۹۵ تا ۹۸ نسبت به ۹۱ تا ۹۵ خبر داد و گفت: این افزایش درآمد بدون همکاری کارکنان این گمرک میسر نمی شد.

مهدی رضایی در ادامه با دفاع از این میزان عملکرد بیان داشت: گمرک در تمامی برهه های سرنوشت ساز کشور حضوری فعال و چشمگیر داشته؛ از انقلاب اسلامی گرفته تا دوران جنگ تحمیلی و دوره سازندگی و اکنون که دچار تحریم های ظالمانه هستیم مرزبانان اقتصادی در صف اول جهادگران اقتصادی قرار دارند.

مدیرکل جدید گمرک شهید باهنر بندرعباس نیز گفت: مدیریت در گمرک امری خطیر است که به جز یاری خداوند و کمک همکاران و تسلط به قوانین و دانش گمرک میسر نمی شود.

حسین سعیدی افزود: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید، در جهت رفع موانع تولید و افزایش صادرات کالای ایرانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و از تمام ظرفیت های استان هرمزگان در این راه بهره خواهد جست.

در این آیین تکریم و معارفه از خدمات مهدی رضایی که به افتخار بازنشستگی نایل آمد، تقدیر و حسین سعیدی به عنوان مدیرکل گمرک شهید باهنر معرفی شد.   

بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک در زیرمجموعه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان قرار دارند که بیشتر فعالیت‌های تجاری از طریق بنادر شهید باهنر، تیاب و جاسک صورت می‌گیرد.

بندر شهید باهنر از بنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور است.

موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزیره ها و بندرهای تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.

ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور ۱۲ متر در زمان جزر کامل بوده که پس از بندرهای شهید رجایی و امام خمینی (ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور داراست.

برچسب‌ها گمرک جمهوری اسلامی ایران اقتصاد مقاومتی هرمزگان درآمدهای نفتی تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک جمهوری اسلامی ایران اقتصاد مقاومتی هرمزگان درآمدهای نفتی تجارت گمرک جمهوری اسلامی ایران اقتصاد مقاومتی هرمزگان درآمدهای نفتی تجارت گمرک شهید باهنر گمرکات هرمزگان استان هرمزگان شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۵ هزار خدمت رایگان در مرکز پرتو درمانی شهید رمضانزاده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر سید کاظم رضوی با اعلام این خبر افزود: کلیه خدمات این مرکز اعم از ویزیت پزشک، خدمات شیمی درمانی و پرتودرمانی به صورت رایگان برای مراجعه کنندگان صورت می‌گیرد و تعداد خدمات ارائه شده در این مرکز نسبت به سال ۱۴۰۱، تقریبا دوبرابر شده است.
وی همچنین از نصب دستگاه توموتراپی با هزینه‌ای بالغ بر ۳٫۵ میلیون یورو (معادل ۱۸٫۵ میلیارد تومان اعتبار خیری) خبر داد و اظهار داشت: این دستگاه پیشرفته نهایتا تا پایان اردیبهشت ماه وارد چرخه خدمت رسانی می‌شود.
وی تصریح کرد: توموتراپی یک دستگاه پرتودرمانی است که حداکثراشعه را به بافت‌های سرطانی و حداقل اشعه را به بافت‌های سالم می‌دهد و دقت درمان را بالا و عوارض را کم می‌کند.
در سال گذشته، پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه تشخیص و درمان سرطان در استان یزد صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • اردوی تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال کشور در هرمزگان
  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • پاسخ گمرک به انتقاد رانندگان از توقف طولانی در مرز سِرُو
  • بازدید وزیر بهداشت از اورژانس عوارضی قم تهران و یک مجتمع بیمارستانی
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • برگزاری جشنواره خدمت کریمانه در بخش شمیل
  • ارائه ۵ هزار خدمت رایگان در مرکز پرتو درمانی شهید رمضانزاده
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود
  • اختصاص ۴۵ میلیارد ریال برای گازرسانی به مسکن مددجویان آذربایجان غربی
  • شهید خدمت محسوب شدن جهادگران در مجلس مطرح شود