Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیپلمات پیشین کشورمان می‌گوید:بسیار بعید می‌دانم که طرح تحریم اسرائیل تصویب شود و این اقدام چیزی در حد نمایش است. اتحادیه اروپا از حوزه‌های تصمیم‌سازی جهانی خارج شده و دیگر نمی‌تواند مثل سابق تصمیمات اثرگذار بگیرد؛ نمونه آن برجام است.

«علی اکبر فرازی»، دیپلمات پیشین و کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره طرح اتحادیه اروپا برای تحریم اسرائیل گفت: از اول ماه ژوییه قرار است که اتحادیه اروپا نسبت به اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری به اسرائیل واکنش نشان دهد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واکنش دیرهنگام است گرچه قبلا بیانیه داده بودند اما اینبار قرار است در سه موضوع مشخص طرحی را اجرایی کنند.

این دیپلمات پیشین کشورمان درباره موضوع تحریم‌ها اظهار داشت: قرار است در مخالفت با این کار خروج اسرائیل از طرح هورایزن یوروپ را مطرح کنند. واکنش بعدی نیز خروج اروپا از آسمان‌های باز اسرائیل است.

او با بیان اینکه این مباحث طرح‌های روی کاغذ است ولی بعید می‌دانم که این طرح‌ها اجرا شود‌، خاطرنشان ساخت: تصمیمات اینچنینی در اتحادیه اروپا باید با موافقت همه کشورهای عضو انجام شود و با ترکیب ناهمگونی که اتحادیه اروپا دارد و حضور کشورهای اروپای جوان یا کشورهای سوسیالیستی سابق چون رومانی، مجارستان، چک، بلغارستان و... بعید می‌دانم این کشورها اجازه دهند که این طرح به تصویب برسد و جلوی این کار را خواهند گرفت.

فرازی اقدام اروپا را نمایشی دانست و عنوان کرد: اتحادیه اروپا یک حرکت نمایشی انجام می‌دهد. این حرکت نمادین برای حفظ وجهه اروپا است. اروپا می‌خواهد به مردم منطقه نشان دهد که اروپایی‌ها هم تلاششان را کردند هر چند که کشورهای دیگر مخالف بودند. کشورهای بزرگ اتحادیه چون ایتالیا، آلمان و فرانسه می‌خواهند از تیررس انتقادات مصون بمانند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره مخالفت اروپا با اقدامات ترامپ توضیح داد: اروپا همچنین درصدد است که مخالفت خود را با اقدامات یکجانبه‌گرایانه‌ی ترامپ نشان دهد. اروپا فرصتی دارد که به لحاظ تبلیغاتی این مخالفت را نشان دهد.

او افزود: بسیار بعید می‌دانم که طرح تحریم اسرائیل تصویب شود و این اقدام چیزی در حد نمایش است. اتحادیه اروپا از حوزه‌های تصمیم‌سازی جهانی خارج شده و دیگر نمی‌تواند مثل سابق تصمیمات اثرگذار بگیرد؛ نمونه آن برجام است.

فرازی درباره واکنش آمریکا احتمالی آمریکا به طرح تحریم اسرائیل بیان داشت: قبل از تصویب طرح بعید می‌دانم واکنش جدی از آمریکایی‌ها را شاهد باشیم اما اگر طرح تصویب شود قطعا آمریکا واکنش نشان خواهند داد و با قدرت طرح خودشان را به پیش خواهند برد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تحریم اسرائیل طرح تحریم اسرائیل بعید می دانم اتحادیه اروپا تصویب شود نشان دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا در ایجاد تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌ علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا روز گذشته از تصمیم این بلوک برای گسترش تحریم‌های پهپادی علیه ایران خبر داد.

بورل گفت که وزیران خارجه اتحادیه اروپا به توافقی برای گسترش تحریم‌های حوزه دفاعی علیه ایران دست یافتند.

وی به خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت آنها به توافق رسیدند که موشک‌ها و انتقال احتمالی آنها به کشورهای دیگر مانند روسیه و گروه‌های نیابتی در منطقه را ذیل تحریم‌های موجود علیه پهپادهای ایرانی تعریف کنند.

به دنبال اعلام این تصمیم "یسرائیل کاتص"، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرد و مدعی شد که این یک تصمیم مهم برای ارسال یک پیام به ایران است که نمی‌تواند ثبات منطقه‌ای را تضعیف کند.

این در حالی است که ماه‌هاست رژیم صهیونیستی جنایات گسترده‌ای را علیه مردم مظلوم غزه انجام می‌دهد و تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی پس از شکست بزرگ در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023، وارد دویستمین روز خود شده است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه، آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه به بیش از 34 هزار نفر و آمار مجروحان به مرز 77 هزار نفر رسیده است.

امیرعبداللهیان: حمله به رفح فاجعه را عمیق‌تر می‌کندامیرعبداللهیان: می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • دفاع متفاوت برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند