Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا و سرعت گسترش آن، سراسر جهان را درگیر کرده است. همچنین بسیاری از افراد بدون داشتن علائم اصلی این بیماری، به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند.

آزمایش آنتی‌بادی کرونا نشان می‌دهد که آیا فرد تا کنون به کووید ۱۹ مبتلا شده است یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که این آنتی بادی را در بدن خود دارند، مصونیت بیشتری نسبت به کسانی که فاقد آن هستند داشته و با اطمینان بیشتری می‌توانند به زندگی عادی خود برگردند. اما باید به این نکته توجه داشت که یک بار ابتلا به کرونا، به این معنا نیست که فرد دیگر هرگز به این ویروس آلوده نمی‌شود؛ بنابراین حتی با وجود آنتی بادی نیز افرادی که بهبود یافته اند باید نکات بهداشتی و پروتکل‌های مطرح شده برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ را رعایت کنند.

مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توانیم از وجود آنتی بادی کرونا در بدن خود آگاه شویم، گفت: برای آگاهی از وجود آنتی بادی در داخل بدن، یک نوع تست آزمایشگاهی وجود دارد که افراد می‌توانند به آزمایشگاه مراجعه کرده و تست آنتی بادی کرونا بدهند. افرادی که در معرض ابتلا به ویروس کرونا بوده و یا یکی از افراد خانواده آن‌ها به کرونا مبتلا شده است، در برخی موارد بدون آن که بدانند مبتلا به ویروس شده و بهبود یافته اند؛ چرا که در بسیاری از موارد بیماری بدون علامت به بدن فرد وارد می‌شود.

او گفت: این افراد بهبود یافته در بدن خود آنتی بادی کرونا داشته و از محافظت بیشتری در مقابل ویروس برخوردار می‌شوند؛ بنابراین می‌توان با تست آزمایشگاهی از وجود آنتی بادی در بدن اطلاع کسب کرد.

گفتنی است؛ احتمال بروز خطا در نتیجه آزمایش آنتی بادی وجود دارد. در برخی مواقع ممکن است با وجود ابتلای قبلی فرد به کرونا، آزمایش منفی شده و نتیجه اشتباهی نشان داده شود.

کنترل کرونا با اهدای پلاسمای افراد بهبودیافته

کسانی که از بیماری کووید ۱۹ بهبود یافته و دارای آنتی بادی کرونا در بدن خود هستند، می‌توانند با اهدای پلاسمای خون خود به افراد مبتلا، در روند درمان و کنترل ویروس کرونا در کشور سهیم باشند.

پزشکان توصیه می‌کنند افراد بهبود یافته تحت شرایط خاصی که اعلام شده است، برای اهدای پلاسمای خود به مراکز درمانی مراجعه کرده و به افراد مبتلا کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

رعایت چند نکته ضروری هنگام استفاده از عابربانک‌ها

همبستگی جهانی، کووید ۱۹ را ریشه‌کن می‌کند

رد ۶ شایعه کرونایی توسط سازمان جهانی بهداشت

شناسایی پادتنی که در درمان کرونا مؤثر است

ویروسی قدیمی‌تر از کرونا که جان هزاران انسان را تهدید می‌کند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس وجود آنتی بادی آنتی بادی کرونا بهبود یافته بدن خود کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ دمنوش‌ عالی برای داشتن پوستی شفاف

به گزارش خبرآنلاین، نوشیدن دمنوش گیاهی مناسب همراه با رژیم غذایی سالم تاثیری مستقیم روی پوست‌تان دارد. اگر می‌خواهید از فواید این دمنوش‌ها بهره‌مند شوید، یک یا چند دمنوش زیر را وارد رژیم غذایی‌تان کنید:

۱. دمنوش نعناع

اگر به‌دلیل مشکلات هورمونی بیشتر مواقع مبتلا به آکنه می‌شوید، دمنوش نعناع مصرف کنید. منتول موجود در آن هورمون‌ها را متعادل کرده و جلوی تولید سبوم (چربی) اضافی را می‌گیرد. درضمن این دمنوش، چرخه سلولی را سرعت بخشیده و موجب از بین رفتن سلول‌های مرده پوست و در نتیجه شفاف شدن پوست‌تان می‌شود.

۲. دمنوش بابونه

دمنوش بابونه نه‌تنها از اضطراب می‌کاهد و آرامش‌بخش است، بلکه مشکلات پوستی را به‌طور طبیعی درمان کرده و موجب درخشانی پوست می‌شود.

درضمن برای درمان خستگی چشم‌ها و پف زیر آنها چای کیسه‌ای بابونه را مستقیما روی چشم‌هایتان بگذارید.

۳. دمنوش رویبوس

این دمنوش به‌دلیل اینکه سرشار از آنتی‌اکسیدان، زینک و اسیدهای آلفا هیدروکسی است، جلوی از دست رفتن چربی‌های زیرپوستی را گرفته و همچنین از پوست دربرابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

درضمن به‌دلیل زینک فراوانی که در این دمنوش وجود دارد، عدم تعادل هورمونی، برطرف شده و آکنه‌های احتمالی از بین می‌روند و پوست شفاف و درخشان می‌شود.

۴. دمنوش چای سفید

چای سفید، خالص‌ترین چای است که بیش از چای‌های دیگر آنتی‌اکسیدان دارد. این دمنوش فرایند پیری پوست را آهسته کرده و از تجزیه و نابودی کلاژن و الاستین که برای شادابی و سلامت پوست مفید هستند پیشگیری می‌کند.

۵. چای سبز

این دمنوش از التهاب‌های پوستی می‌کاهد و از پوست در برابر تشعشعات ماوراءبنفش نور خورشید محافظت می‌کند. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و درنتیجه صورت شفاف و درخشان می‌شود.

۶. دمنوش یاسمین

دمنوش یاسمین پوست را تغذیه کرده و به‌دلیل ویژگی‌های ضدالتهابی‌اش، از التهاب‌های پوستی می‌کاهد. در نتیجه آکنه و هر نوع جوش پوستی درمان می‌شود. اگر دمنوش یاسمین را روی پوست به‌صورت موضعی استفاده کنید، اثربخشی آن بیشتر می‌شود.

با مصرف هریک از دمنوش‌های فوق پس از مدتی از پوستی سالم و شفاف برخوردار خواهید شد.

منبع:

richskxn

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898107

دیگر خبرها

  • سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • واکنش به یک شایعه جنجالی درباره توماج صالحی
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • پنج کاربرد برتر و جذاب قایق بادی
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • سمعکی که محاورات را به متن تبدیل می‌کند
  • ۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • ۶ دمنوش‌ عالی برای داشتن پوستی شفاف