Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@12:12:58 GMT

طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی با ۲ روش سریع و خوشمزه

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۳۳۷۸

طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی با ۲ روش سریع و خوشمزه


پپرونی به معنی فلفلی می‌باشد و دلیل نامگذاری این پیتزا به این نام به دلیل استفاده از سوسیس پپرونی در این پیتزا است. پیتزا پپرونی جزء پیتزا‌های ایتالیایی است و به مانند سایر پیتزا‌ها در تمام نقاط دنیا تهیه می‌شود، ولی در بعضی مواقع از سوسیس معمولی و مقدار زیادی فلفل استفاده می‌کنند.
دستور تهیه پیتزا پپرونی خانگی روش اول:
در دستور تهیه اول از خمیر پیتزا آماده استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مواد لازم برای تهیه پیتزا پپرونی:
نان پیتزا:۱ بسته
سوسیس پپرونی:۲۵۰ گرم
روغن مایع:به میزان کافی
فلفل دلمه‌ای:۱ عدد
پنیر پیتزا:۲۰۰ گرم
مواد سس:
فلفل قرمز و زیر سیاه:از هر کدام نصف قاشق چایخوری
پودر پاپریکا:یک قاشق چایخوری
سس گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
طرز تهیه پیتزا پپرونی:
ابتدا همه مواد سس را داخل تابه‌ای بریزید و کمی تفت دهید تا گرم شده و مزه‌ها با هم ترکیب شود. حالا سینی فر را چرب کرده و نان را داخل آن قرار دهید. سس را روی نان بریزید و با پشت قاشق همه جای آن بمالید. به اندازه یک سانت دورتا دور نان را خالی بگذارید تا پیتزا ظاهر زیباتری داشته باشد. مقداری پنیر روی سس بپاشید.

سوسیس را حلقه‌ای برش بزنید و بچینید. فلفل دلمه‌ای و گوجه را نگینی خرد کرده و اضافه نمایید. در نهایت دوباره پنیر پیتزا بریزید و سینی را به فر منتقل کنید. پیتزا را برای یک ربع با دمای ۲۲۰ درجه در فری که از قبل گرم شده بپزید. بعد از اینکه پیتزا پخت و پنیر آن برشته شد از فر خارج کرده و با سس دلخواه سرو نمایید.

دستور تهیه پیتزا پپرونی خانگی روش دوم:
در این دستور تهیه نحوه تهیه خمیر پیتزا خانگی و همچنین سس مخصوص پیتزا آموزش داده می‌شود.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا:
آرد:به به مقدار کافی
آب ولرم:۱۰۰ میلی لیتر
خمیر مایه:یک چهارم قاشق چایخوری
روغن زیتون:دو قاشق غذاخوری
نمک و شکر:از هر کدام یک قاشق چایخوری
مواد لازم برای تهیه پیتزا:
پپرونی:۱۵۰ گرم
ذرت پخته:۳ تا ۴ قاشق غذاخوری در صورت تمایل
قارچ ورقه شده:۴ عدد
پنیر پیتزا:به مقدار دلخواه
مواد لازم برای تهیه سس:
سیر:۷ حبه
فلفل دلمه‌ای:نصف یک عدد
قارچ خرد شده:۷ عدد
رب:۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، آویشن:به میزان دلخواه

دستور پخت پیتزا پپرونی:
در این روش قرار است خمیر پیتزا را خودتان آماده کنید برای این کار ابتدا دو قاشق شکر را با یک قاشق روغن زیتون و خمیرمایه مخلوط کرده و داخل آب ولرم بریزید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. سپس مخلوط خمیرمایه را برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کنار بگذارید تا کف کند. بعد از اینکه خمیرمایه کف کرد نمک را بریزید و آرد را به تدریج اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر درست شود. حالا دستتان را چرب کنید و خمیر را با دست ورز دهید تا بخوبی نرم و منعطف شود. خمیر را داخل یک کاسه چرب قرار داده و روی آن یک لایه سلفون بکشید و روی ظرف را با یک حوله بپوشانید. خمیر را برای ۳ الی ۴ ساعت در محیط گرم بگذارید تا پف کرده و حجم آن دو برابر شود.



در این فاصله سس را به این روش آماده کنید، ابتدا قارچ و فلفل دلمه‌ای را ریز خرد کرده و گوجه را هم رنده کنید و کنار بگذارید. در مرحله بعد سیرر ا. رنده کرده و با یک قاشق روغن زیتون باقی مانده تفت دهید. سپس قارچ و فلفل دلمه‌ای را افزوده و به تفت دادن ادامه دهید. بعد از اینکه آب قارچ کشیده شد گوجه رنده شده را بریزید و همه مواد را بخوبی زیر و رو کنید تا با هم مخلوط شوند. رب را افزوده و کمی تفت دهید تا رنگ دهد، در نهایت نمک و ادویه‌ها را افزوده و بعد از چند تفت شعله را خاموش کنید تا خنک شود.    
بعد از اینکه حجم خمیر دوبرابر شد آن را روی یک سطح آرد پاشی شده کمی ورز دهید تا هوای داخلش خارج شود. سپس با وردنه باز کنید تا پهن و نازک شود. سینی فر را چرب کرده و خمیر را داخل آن پهن کنید و با دست صاف کنید تا همه جای سینی را پر کند و یکدست شود. سسی را که آماده کرده اید را روی خمیر بریزید و با پشت قاشق پخش کنید و کمی پنیر بپاشید در ادامه پپرونی را خرد کرده و یا به شکل حلقه‌ای برش بزنید و روی خمیر بچینید. لابه لای پپرونی‌ها قارچ ورقه شده و ذرت بریزید و روی آن پنیر بپاشید. سینی را به فر منتقل نموده و پیتزا را برای ۳۰ دقیقه در فری که با دمای ۲۰۰ درجه از قبل گرم شده بپزید.         منبع:نمناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پیتزا پارسی خبر آشپزی سس مواد لازم برای تهیه تهیه پیتزا پپرونی فلفل دلمه ای خمیر پیتزا دستور تهیه یک قاشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید

پودر پیاز خانگی روش تهیه سختی ندارد. برای این کار از روش‌های مختلفی هم می‌توان استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که نمی‌توان در دمای معمولی خانه این کار را انجام داد .در این مطلب از پارس نیوز شما با روش های درست کردن پودر پیاز خانگی آشنا خواهید شد.

طرز تهیه پودر پیاز خانگی در فر 
مواد لازم پودر پیاز
پیاز ۵۰۰ گرم

همچنین در پارس نیوز بخوانید : پودر گوجه فرنگی را به راحتی با این روش در خانه درست کنید

دستور تهیه پودر پیاز مرحله اول

برای تهیه پودر پیاز خانگی ابتدا پیازها را پوست می گیریم و می شوییم. سپس آنها را داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان برود یا اینکه برای سرعت بخشیدن به کار با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. حالا باید پیازها را به صورت خلالی خرد کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که باید پیازها را به صورت متوسط خلالی خرد کنید، زیرا اگر خیلی درشت باشند به راحتی خشک نمی شوند و زمان طولانی تری برای خشک شدن پیازها نیاز است و اگر خیلی نازک باشند زود تغییر رنگ می دهند.

مرحله سوم

پیازهای خرد شده را داخل سینی فر می چینیم، سپس فر را با کمترین حرارت روشن می کنیم و سینی فر را داخل فر قرار می دهیم. در این مرحله باید مراقب باشیم تا فر بیش از حد گرم نشود چون باعث تغییر رنگ و طعم پیازها می شود.

مرحله چهارم

هر زمانی متوجه گرم شدن بیش از حد فر شدیم آنرا  خاموش می کنیم و پس از ۴۵ دقیقه مجددا روشن می کنیم تا پیازها به طور کامل خشک شوند. پس از اینکه پیازها خشک شدند باید بلافاصله آنها را در آسیاب ریخته و پودر کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که قرار دادن پیازهای خشک شده در محیط خانه باعث جذب رطوبت محیط می شود و دیگر به خوبی آسیاب نمی شوند به همین دلیل پس از خشک شدن باید خیلی سریع آنها را داخل آسیاب بریزیم و به پودر تبدیل کنیم.

مرحله ششم

نکته مهم برای حفظ طعم و بوی پودر پیاز این است که حتما باید آنرا در ظرفی با درب محکم بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث حفظ کیفیت پودر پیاز می شود، به ماندگاری طولانی طعم و بوی آن نیز کمک می کند.

طرز تهیه پودر پیاز در مایکروفر

اگر فر ندارید می‌توانید برای تهیه پودر پیاز و خشک کردن پیازها، از مایکروفر استفاده کنید. می‌توانید به راحتی پودر پیاز را در مایکروفر درست کنید. برای تهیه پودر پیاز در مایکروفر مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: پیازها را در مایکروفر بگذارید

برای تهیه پودر پیاز خانگی در مایکروفر، تنها کافیست پیازهایی را که به روش قبل خرد کرده‌اید در سینی مایکروویو بریزید. بعد از آن مایکروفر را روشن کرده و ۶ دقیقه پیازها را داخل آن قرار دهید. پیازها با این روش تا حد بسیار زیادی خشک می‌شوند. اما این میزان خشکی برای تهیه پودر پیاز کافی نیست.

مرحله دوم: پیازها را در تابه تفت دهید و پودر کنید

در مرحله بعد در طرز تهیه پودر پیاز، شما باید پیازها را در ماهیتابه‌ای ریخته و با حرارت بسیار کم اصطلاحا روی گاز تفت دهید. این کار را تا زمانی که پیازها کاملا خشک شوند، ادامه دهید. فقط مراقب باشید که پیازهای شما نسوزند. سپس بلافاصله آن‌ها را آسیاب کنید تا دمای محیط را به خود جذب نکنند در غیر این صورت پیازها به راحتی پودر نمی‌شوند.

طرز تهیه پودر پیاز با آفتاب و بخاری و شوفاژ

اگر به فر دسترسی ندارید و تراس و یا حیاطی دارید که آفتاب‌گیر است، برای خشک کردن پیاز و درست کردن پودر پیاز خانگی از آفتاب تند دارد، استفاده کنید. مثل خشک کردن میوه برای خشک کردن پیازها برای تهیه پودر پیاز خانگی هم می‌توانید از شوفاژ، بخاری و یا آفتاب هم استفاده کنید.

در این روش کف یک سینی روحی را ورقه آلومینیومی یا کاغذ روغنی بیندازید.  پیازهای خلالی خرد شده را داخل سینی بچینید، سینی را روی بخاری یا شوفاژ یا در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار دهید. چند بار نیاز است تا پیازها را در طی مدت خشک‌شدن در سینی جابه‌جا کنید. پیازها در این روش مثل روش‌های قبلی روی بخاری یا شوفاژ و در زیر نور آفتاب خشک می‌شوند. سپس پیازهای خشک را در آسیاب پودر کنید.

نحوه ی نگهداری از پودر پیاز 

باید پودر پیاز خانگی را درون ظرفی دربسته ریخته و درون یخچال نگهداری نمایید تا پیاز مدت زمان طولانی عطر و طعم خود را حفط کند.

بعد از هر بار استفاده از پودر پیاز درب ظرف را محکم ببندید تا رطوبت وارد آن نشود و بتوان مدت زمان طولانی از آن استفاده کرد.

نکاتی برای تهیه ی پودر پیاز خانگی

برای خشک کردن پیاز، ابتدا پیازها را از طول از وسط نصف کرده و به صورت لایه لایه خلالی کنید.

از 1 عدد پیاز بزرگ 1 قاشق غذاخوری پودر پیاز بدست می آید.

برای خشک گردن پیاز و تهیه ی پودر پیاز از روش خشک کردن در محیط و از طریق آفتاب استفاده نکنید و سریع ترین روش را انتخاب کنید زیرا پیاز سریع میکروب را به خودش جذب می کند.

هنگام خشک کردن پیازها دمای فر بهتر است پایین و مدت خشک شدن بیشتر باشد تا رنگ پودر پیاز تیره نشود.

پودر پیاز را می توانید در کلیه ی غذاهای گوشتی جایگزین پیاز کنید.

دیگر خبرها

  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • طرز پخت متفاوت بال مرغ به سبک لهستانی‌ها با نوشابه کوکاکولا (فیلم)
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)
  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)