Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان ، درگیری و اختلاف ۷ ساله بین دو طایفه بزرگ در شهرستان میناب به صلح و سازش منجر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی صالحی اعلام کرد: با پیگیری مجدانه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب و میانجیگری شورای حل اختلاف استان هرمزگان و جمعی از معتمدین محلی، درگیری و نزاع بین دو طایفه بزرگ میرزایی و شهدوستی در شرق استان پس از ۷ سال به صلح و سازش منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: متأسفانه طی ۷ سال اخیر و در نتیجه اختلافات و درگیری‌های موجود بین طرفین، ۴ نفر کشته و چندین مورد نزاع منتهی به صدمات بدنی عمدی به وقوع پیوست که سرانجام با عنایت خداوند متعال و همزمان با ایام پرفضیلت ماه مبارک رمضان طی مراسمی در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش، اختلافات بین این دو طایفه خاتمه یافت.

رییس کل دادگستری هرمزگان در ادامه افزود: پس از ارجاع پرونده نزاع دو طایفه مذکور به شورای حل اختلاف استان هرمزگان، به منظور ایجاد مصالحه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب، اعضای شورای حل اختلاف و ریش سفیدان و معتمدین محلی وارد عمل شده و پس از برگزاری چندین جلسه و ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوا با میانجیگری بین سران طوایف، صلح و سازش را برقرار و طرفین پرونده نیز با اعلام گذشت، هم قسم شدند که از این به بعد در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند و کینه و کدورت‌های پیش آمده را از بین ببرند.

مقام عالی قضایی استان هرمزگان، گذشت این دو طایفه را اقدامی درخور تحسین و در تأسی از سیره حضرات معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب، مسئولین و اعضای شورای حل اختلاف و همچنین معتمدین و ریش سفیدان محلی در برقراری صلح و سازش قدردانی کرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.
 
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: با توجه به نگاه ویژه ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید در خصوص استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف در فصل خصومات و اصلاح ذات البین، دستگاه قضایی استان هرمزگان با جدیت و ملاحظه ظرفیت‌های قانونی این موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

انتهای پیام /۳۲۶۴

منبع: فارس

کلیدواژه: دادگستری هرمزگان بندرعباس میناب صلح و سازش دو طایفه شورای حل اختلاف استان هرمزگان شهرستان میناب صلح و سازش دو طایفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: سوخت‌های قاچاق به ارزش سه هزار میلیارد ریال، از مخازن و محل‌های دپو گازوئیل در چند منزل کشف شد.

سردار علی اکبر جاویدان گفت: در این زمینه ۱۷ فروند قایق موتوری فعال در قاچاق سوخت توقیف، ۲۶۵ عدد انواع مخازن فلزی و پلاستیکی آغشته به سوخت جمع آوری و ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت امحا و تخریب شد.

بیشتر بخوانید؛ کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوییل قاچاق در هرمزگان

دیگر خبرها

  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول