Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حسینی در گفت‌وگو با ایلنا  با تاکید بر اینکه درباره تجارت محصولات کشاورزی لحظه‌ای فکر و تصمیم گرفته می‌شود، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا 10 سال آینده میزان تولید زعفران در کشور ما به دو برابر افزایش یابد در حالی که هر روز بازار جهانی این محصول برای ما با ورود کشورها تولیدکننده جدید و توسعه کشت این محصول در جهان، کوچک‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تولید زعفران در سال زراعی جاری 400 تن بود که پیش بینی می‌شود با توجه به روند افزایش سطح کشت در کشور، میزان آن تا 10 سال آینده به 800 تن برسد.

حسینی با یادآوری اینکه در حال حاضر کشور ما بزرگترین تولید کننده زعفران دنیا است، افزود: با این شرایط انتظار می‌رود ما اصلی‌ترین بازیگر بازار جهانی زعفران باشیم، اما واقعیت این است که به دلیل اینکه درباره تجارت محصولات کشاورزی لحظه‌ای فکر می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم بازار در دست ما نیست.

وی اضافه کرد: زعفران ما علاوه بر مشکل در مدیریت بازار جهانی، از نبود زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد ارزش افزوده رنج می‌برد.

به گفته حسینی؛ اگر برای رفع این دو مشکل فکری نشود افزایش دو برابری تولید زعفران در کشور می تواند  همچون عاملی مخرب برای این محصول ارزشمند عمل کند.

وی تصریح کرد: به دلیل مزیت های فراوان زعفران کشت این محصول در حال توسعه در کشورهای مختلف جهان است که خود تهدیدی دیگر برای بقای تولید و بازار زعفران کشور ما محسوب شود.

حسینی ایجاد ارز افزاده با تولید محصولات فرآوری حاصل از زغفران به جای صادرات فله‌ای را راهکاری عنوان کرد که می‌تواند افزایش دو برابری تولید زعفران در کشور را از تهدید به فرصت تبدیل کند.

وی یکی از تصمیمات لحظه‌ای درباره زعفران را ورود دولت به خرید حمایتی این محصول دانست که اکنون کشور را با 70 تن زعفران مانده در انبارها از سال گذشته مواجه کرده است.

حسینی مدعی شد دولت با گذشته 6 ماه از خرید زعفران سال گذشته هنوز مطالبات برخی کشاورزان را پرداخت نکرده است.

وی افزود: علاوه بر عدم پرداخت مطالبات کشاورزان، ورود دولت به خرید زعفران پیامد منفی کاهش قیمت این محصول نسبت به سال گذشته را نیز به همراه داشته است، ضمن اینکه محصولات مانده در انبارها کیفیت خود را از دست داده و همراه با سقوط قیمت مشتری کمتری برای آن وجود دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز تجارت جهان زعفران محصولات کشاورزی تولید زعفران لحظه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ محصول جدید سایپا در بازار چقدر ارزش دارد؟

فرارو- اطلس G جدیدترین محصول سایپاست که آخرین روز‌های سال قبل روانه بازار شد و الان به طور متوسط ۵۹۵ میلیون فروخته می‌شود.

تیبا صندوقدار از خط تولید سایپا کنار رفته و معدود مدل‌های صفرکیلومتر آن در بازار آزاد ۳۹۷ میلیون خریدوفروش می‌شوند. خرید تیبا ۲ یا همان تیبا هاچبک، ۴۰۲ میلیون خرج برمی‌دارد و ساینا S دنده‌ای ۴۵۵ میلیون به فروش می‌رسد.

شاهین اتوماتیک را گرانقیمت‌ترین سواری داخلی سایپا می‌دانیم؛ ۸۹۰ میلیون تومان. قیمت شاهین دنده‌ای در بازار آزاد دقیقا ۱۰۰ میلیون کمتر از شاهین اتومات است و چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ که جزو ارزان‌ترین خودرو‌های داخلی است، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون قیمت خورده است. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.  

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل 29 فروردین 30 فروردین
پراید 151 تیپ DA مدل 1403

342 میلیون تومان

342 میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل 1401

397 میلیون تومان

397 میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل 1401

402 میلیون تومان

402 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

455 میلیون تومان

455 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

460 میلیون تومان

460 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

460 میلیون تومان

460 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

595 میلیون تومان

595 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 700 میلیون تومان

یک میلیارد و 700 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 900 میلیون تومان

یک میلیارد و 900 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

790 میلیون تومان

790 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

890 میلیون تومان

890 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ محصول جدید سایپا در بازار چقدر ارزش دارد؟
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • سورپرایز تازه پژو در بازار؛ ایران‌خودرو از فروش محصول محبوب صرف‌نظر کرد؟