Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:31:33 GMT

اختلاف هفت ساله دو طایفه در میناب منجر به صلح شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۴۲۷۱

اختلاف هفت ساله دو طایفه در میناب منجر به صلح شد

در نتیجه اختلافات و درگیری‌های موجود بین این دو طایفه در این هفت سال اخیر، ۴ نفر کشته و چندین مورد نزاع منتهی به صدمات بدنی عمدی به وقوع پیوسته بود که سرانجام با عنایت خداوند متعال و همزمان با ایام پرفضیلت ماه مبارک رمضان در مراسمی در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش، اختلاف ها بین این دو طایفه پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری هرمزگان روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: با پیگیری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب و میانجیگری شورای حل اختلاف استان هرمزگان و جمعی از معتمدین محلی، درگیری و نزاع بین دو طایفه بزرگ میرزایی و شهدوستی در شرق استان پس از هفت سال به صلح و سازش منجر شد.

علی صالحی افزود: پس از ارجاع پرونده نزاع دو طایفه مذکور به شورای حل اختلاف استان هرمزگان، به منظور ایجاد مصالحه، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب، اعضای شورای حل اختلاف و ریش سفیدان و معتمدین محلی وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری چندین نشست و ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی با میانجیگری بین سران طوایف، صلح و سازش کردند و طرفین پرونده نیز با اعلام گذشت، هم قسم شدند که از این به بعد در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند و کینه و کدورت‌های پیش آمده را از بین ببرند.

این مقام قضایی در هرمزگان، گذشت این دو طایفه را اقدامی درخور تحسین و در تأسی از سیره ائمه اطهار(ع) برشمرد و از تلاش و کوشش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب، مسوولان و اعضای شورای حل اختلاف و همچنین معتمدهای و ریش سفیدان محلی در برقراری صلح و سازش قدردانی کرد.

صالحی افزود: دستگاه قضایی استان هرمزگان با جدیت و ملاحظه ظرفیت‌های قانونی مساله توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

برچسب‌ها میناب دادگستری هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میناب دادگستری هرمزگان میناب دادگستری هرمزگان شورای حل اختلاف صلح و سازش دو طایفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن دختر بچه‌ای در میناب

آفتاب‌‌نیوز :

نصرالله رئیسی افزود: این دختر بچه پس از بارندگی و جاری شدن سیل به همراه دوستانش برای دیدن سیل به رودخانه نزدیک شد.

وی گفت: وی به داخل رودخانه سقوط کرد و متاسفانه دچار خفگی شد و جان خود را از دست داد.

امروز همچنین دو جوان چهارده و بیست ساله اهل روستای زهریکار سورک لیردف شهرستان جاسک که برای تفریح و شنا وارد یک گودال آب ناشی از بارندگی شدند، جان باختند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نشان داد ما می توانیم از هر نوع پدافندی عبور کنیم
  • تصادف موتورسیکلت ۲ جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند
  • اتحاد تاریخچی قهرمان مسابقات والیبال عشایری فارس
  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • غرق شدن دختر بچه‌ای در میناب
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • فوتی‌ های بارندگی در هرمزگان به ۳ نفر رسید
  • غرق شدن دختر 8 ساله در توکهور و هشتبندی میناب
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب