Web Analytics Made Easy - Statcounter

انفاق و بخشش به نیازمندان یکی از راه‌های کم‌کردن فاصله طبقاتی موجود در جامعه است و برخی از مومنان تلاش می‌کنند گوشه‌ای از این بار سنگین را برعهده بگیرند‌. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، هرچند افراد ناتوان و نیازمند جامعه قبل از شیوع کرونا وضعیت زندگیشان تحت تاثیر فراز و نشیب‌های تحولات اقتصادی بود، اما با ورود کرونا به ایران تاثیر مشکلات اقتصادی بر زندگی این افراد دو چندان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا دیو سیاه نه تنها اقتصاد ایران بلکه کل جهان را تحت تاثیر قرار داد، اما این که در دیگر کشورها چه اتفاقاتی افتاد و چطور با این مشکل اقتصادی کنار آمدند و چطور مردمشان را سر و سامان دادند را کاری نداریم و ورارد جزئیاتش نمی‌شویم.

ناتوانی بسیاری از افراد نیازمند در دستیابی به حداقل نیازهای اولیه و اساسی‌شان همانند خوراک و پوشاک و..غیره که از امکانان ضروری زندگی به شمار می‌رود و اما همزمانی بیماری کرونا و تاثیر آن بر زندگی نیازمندان در چنین روزهایی که دروازه‌های آسمان نیایش به روی مومنان گشوده شده، در ماه مهربانی کمک‌های مومنانه زمینه‌ای را برای آنها فراهم کرد تا  فرصت را غنیمت شمرده و نیایش دستهای‌شان را به سوی آسمان بلند کنند و کوله باری از آذوقه را کوچه به کوچه و شهر به شهر در میان مستضعفان تقسیم کنند، اکنون فرصتی فراهم شده تا دعای محرومان را بدرقه راهشان کرده که چه بسا  خداوند ، با نسیم لطف و مهر خویش سینه‌هایشان را لبریز از عشق کند.

رسیدگی به حال محرومان و مستضعفان سبب می‌شود که وضعیت مالی آنان تا حدودی بهبود یافته و فاصله مالی میان آنان و قشرهای پردرآمد جامعه کم شود. از این رو می‌توان گفت انفاق و بخشش به نیازمندان یکی از راههای کم کردن فاصله طبقاتی موجود در جامعه است و اینجاست که برخی از مومنان این فرمان الهی را گردن می‌نهند تا بتوانند گوشه‌ای از این بار سنگین را برعهده بگیرند و اینجا بود که در چنین شرایطی و در ماه مهربانی کرونا را شرمنده کمک‌های مومنانه‌شان کردند. افراد خیر و مومنی که اینجا آستین همدلی را بالا زدند و در کمک‌رسانی به هم‌وطنان و همشهریانشان، پیش قدم شدند و آنان را میهمان معرفت و محبت خویش کردند.

سه قشر دیگر که در این مسیر گام‌هایشان همیشه محکم و استوار است ارتش، بسیج و سپاه است که  همیشه یاریگر محرومان هستند.

از روز  20 اردیبهشت‌ماه، همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع) مرحله دوم رزمایش سراسری «کمک مومنانه» با همکاری استانداری، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، نمایندگی آستان قدس رضوی، پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج، سپاه، سازمان صمت،گروه‌های جهادی، ائمه جمعه، کمیته امداد، خیرین، هلال احمر، ورزش و جوانان، بهزیستی، مجموعه کارکنان شرکت نفت و گاز گچساران، صدا و سیما و رسانه‌ها شد و در این مرحله 25 هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته 320 هزار تومان تهیه و توزیع می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این باره، اظهار داشت: برنج، حبوبات، مرغ، ماکارونی، رب گوجه، روغن، خرما و گوشت قرمز از جمله اقلامی است که در این رزمایش بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

سرهنگ جهانگیر انصاری افزود: مرحله اول این رزمایش نیز 40 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب دیده از کرونا و اقشار نیازمند توزیع شد و سایر بسته‌ها نیز در استمرار مرحله دوم در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به دست نیازمندان می‌رسد.

وی بیان کرد: 114 هزار خانوار آسیب‌دیده از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است و بسته‌های معیشتی تا پایان ماه مبارک رمضان بین آنها توزیع خواهد شد و به برخی از افرادی که به دلیل کرونا ویروس شغل خود را از دست داده‌اند نیز کمک‌های نقدی داده می‌شود.

فرمانده قرارگاه کمک مومنانه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر همدلی و مواسات با آسیب‌دیدگان کرونا، سپاه فتح و بسیج با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با برگزاری رزمایش کمک مومنانه در کنار نیازمندان خواهد بود و آنها را فراموش نخواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این باره گفت: رزمایش کمک مومنانه آزمون خوبی بود و نقش سپاه فتح و بسیج استان در این رابطه بسیار ارزشمند است زیرا با تمام ظرفیت‌هایشان به میدان آمدند.

حسین کلانتری افزود: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید بر کمک مومنانه پویش‌های عظیمی در سراسر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفت و نشست‌هایی با فرمانده سپاه فتح و نماینده ولی فقیه در استان داشتیم و اتحاد و انسجامی شکل گرفت و از ظرفیت نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و تامین اجتماعی و همچنین خیرین استان استفاده شد.

وضعیت کرونا در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده استهمه تفرجگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد تا اطلاع ثانوی تعطیل است؛ پذیرای هیچ مسافری نیستیم

وی بیان کرد: کمک‌هایی خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان نیز جمع‌آوری شد و برای اینکه موازی‌کاری و همپوشانی شکل نگیرد و به دست افراد مستحق برسد باید از ظرفیت نیرویی هماهنگ استفاده می‌کردیم که سپاه و بسیج شرایط بسیار مناسبی داشتند.

کلانتری عنوان کرد: سپاه فتح استان و بسیج با همه ظرفیت‌ها پای کار آمدند و با توجه به وجود پایگاه‌های مقاومت در همه شهرها و روستاها بسته‌های معیشتی به سرعت در سطح استان توزیع می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: افراد زیادی براثر ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد آسیب دیدند و شغل خود را از دست دادند و این کمک‌ها نوعی احترام و همراهی با آنان است و هیچکس در جمهوری اسلامی تنها نیست و همه به فکر همدیگر هستند.

کلانتری بیان کرد: رزمایش کمک مومنانه آزمون خوبی بود و نقش سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه بسیار ارزشمند است زیرا با تمام ظرفیت‌هایشان به میدان آمدند و در کنار همه خدماتی که خیرین ، نهادها و سایر دستگاه‌های اجرایی داشتند با این سازماندهی خوب، موفق عمل کردند و جا دارد از زحمت‌های مجموعه سپاه فتح و بسیج استان که شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر کنم.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث رزمایش کمک مومنانه از نظم، انسجام و ساماندهی بسیار خوبی برخوردار است و این امر کمک می‌کند تا خانواده‌های بیشتری تحت پوشش کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی قرار بگیرند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رمضان امسال با بهره‌گیری از منابع مختلف کشوری و استانی یک هزار خانواده زندانی نیازمند از کمک‌های مومنانه در قالب سبد کالا و یا کارت هدیه بهره‌مند شدند.

اسماعیل جمیاری افزود: این مهم در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر پویش عمومی به منظور جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه برای افراد نیازمند و با حمایت‌های مادی و معنوی رئیس سازمان زندان‌ها و پشتیبانی مالی بنیاد مستضعفان و همراهی مطلوب مسئولان ارشد استان بوده است.

وی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌ها و دل‌نگرانی‌های مسئولان ارشد قضایی خانواده‌های زندانیان هستند که در غیاب سرپرست و نان‌آور خانواده با مشکلات زیادی روبرو بوده و بیشتر آنها در فقر زندگی می‌کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده زندانیان و سرکشی از این خانواده‌ها مورد تاکید رئیس سازمان زندان‌ها و ابلاغ به مدیران استانی است.

به گفته سرهنگ جهانگیر انصاری جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه 40 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب دیده از کرونا و اقشار نیازمند توزیع شد و سایر بسته‌ها نیز در استمرار  مرحله دوم در سطح استان  به دست نیازمندان می‌رسد.

114 هزار خانوار آسیب‌دیده از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است و بسته‌های معیشتی تا پایان ماه مبارک رمضان بین آنها توزیع خواهد شد و  به برخی از افرادی که به دلیل کرونا ویروس شغل خود را از دست داده‌اند نیز کمک‌های نقدی  داده می‌شود.

گزارش از مینو آریانفر

انتهای پیام/541/ش

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد رزمایش کمک مومنانه آسیب دیده از کرونا هزار بسته معیشتی کمک های مومنانه بسته های معیشتی سپاه فتح زندان ها بسته ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمدترکمانه با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی های دقیق و بررسی های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده ها جبران خواهد شد.

وی افزود: همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده و ۳ هزار پتو و ۸۰ هزار موکت توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

به گفته وی، وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان