Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «حمید رضا آذر پور» اظهارکرد: برداشته شدن محدودیت‌های تردد، ورود گردشگران به استان گیلان را افزایش می‌دهد؛ در صورت ادامه بسته بودن مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری، افزایش فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز با چالش جدی‌تری در پیشگیری و کنترل کرونا در استان مواجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بازگشایی واحدهای اقامتی و مسافر کاشانه‌ها با رعایت طرح فاصله‌گذاری هوشمند همچون واحدها و خدمات دیگر از قبیل ناوگان حمل و نقل عمومی از خسارت بیشتر به این صنف جلوگیری می‌کند، ضمن آن‌که بر این نظارت‌ها دقیق است، اما در فعالیت بخش‌های غیر مجازی این کنترل‌ها و موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل ارزیابی نیست.

معاون گردشگری و صنایع‌دستی اداره کل میراث ‌فرهنگی گیلان بیان کرد: با ظرفیت‌های حوزه بهداشت و درمان و با نظارت‌های دقیق اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان دستگاه متولی و کمک جامعه گردشگری در راستای پروتکل‌های صادر شده از سوی ستاد مرکزی مقابله با کرونا می‌توانیم همانند سایر استان‌ها و البته سایر اصناف استان گیلان نسبت به بازگشایی تاسیسات گردشگری اقدام کنیم.

آذرپور افزود: پیگیری جبران خسارت کرونا به بخش گردشگری این استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد و این پیگیری از طریق  ارائه و اعطای تسهیلات حمایتی و ارزان قیمت برای جبران خسارت‌ها به واحدهای گردشگری است.

کد خبر 511116 برچسب‌ها استان گیلان سفر - گردشگری كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان سفر گردشگری كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6087468

دیگر خبرها

  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان