Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:03:39 GMT

طراحی و تولید ربات حکیم اردبیل جزو ۱۰ فناوری برتر کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۴۸۹۸

طراحی و تولید ربات حکیم اردبیل جزو ۱۰ فناوری برتر کشور شد

حبیب ابراهیم پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ربات برای حمایت از جامعه پرستاری و در جهت پیشگیری از ویروس کرونا و خدمات‌دهی در بیمارستان‌ها ساخته شده و به تولید انبوه می‌رسد.

وی ادامه داد: این ربات به نام حکیم نام‌گذاری شده و دومین ربات پرستاری می‌باشد که بعد از چین در ایران توسط فناوران اردبیلی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم پور بیان کرد:در کنار تولید ربات حکیم برای کمک به درمان بیماران مبتلا به بیماری کرونا تولید انواع ماسک به ویژه N۹۵، طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک جراحی و ماسک N۹۵، تولید کابین ضدعفونی کننده و لباس جراحی، راه‌اندازی سامانه اینترنتی غربالگری کرونا و تولید ژل ضدعفونی کننده از جمله فناوری‌های این استان است که تلاش می‌شود  این فناوری ها توسعه یابد.

وی افزود:به همت هسته‌های فناور پارک علم و فناوری استان اردبیل طراحی و ساخت تونل استریل کننده هوشمند، سیستم بهینه و هوشمند ضدعفونی کننده سطوح وسایل نقلیه، لباس ایزوله مخصوص کادر درمانی، دستگاه ضدعفونی کننده دست و اشیای دستی، تونل ضدعفونی کننده، ساخت دستگاه‌های ضدعفونی کننده برای دستگاه‌های آی‌تی‌ام و همچنین تولید ماسک حرارتی برای افزایش دمای ریه به انجام رسیده و در سال جهش تولید حکایت از توان بالای محققان و پژوهشگران پارک علم و فناوری استان اردبیل است.

ابراهیم پور با بیان اینکه کار جهادی در پارک اردبیل صورت گرفته است گفت:با شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پارک علم و فناوری در یک حرکت جهادی اقداماتی ماندگار انجام داده که خروجی آن به نفع توسعه و پیشرفت کشور بوده است.

وی افزود:با بالا گرفتن تب شیوع کرونا در سطح ملی و استان اردبیل از اسفندماه سال گذشته پژوهشگران، فناوران و جوانان خلاق و ایده‌پرداز اردبیلی با محوریت پارک علم و فناوری و مدیریت توانمند این مجموعه پای کار آمدند تا با نیت کاستن از استرس و التهاب عمومی با فناوری‌های نوین محصولاتی را تولید کنند که در سطح کشور نیز بی‌نظیر بوده است.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد:تنوع و تکثر این تولیدات و اقدامات پارک علم و فناوری استان اردبیل برای مقابله با ویروس کرونا به حدی رسیده  که فراتر از مرزهای استانی و ملی حتی در سطح جهانی نیز از این محصولات و تولیدات به نیکی یاد شده و نام اردبیل در زمره فناوری‌های جدید در بخش درمان کرونا به ثبت رسیده است.

‌ ابراهیم‌پور اظهار داشت: فناوران ما موفق شدند سامانه تشخیص ویروس کووید ۱۹ را با اشعه ایکس با تصاویر رادیولوژی انجام داده و نسبت به طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک جراحی سه لایه اقدام کنند.

وی همراهی پارک علم و فناوری را با شهرداری‌ها برای تولید و عرضه ماشین ضدعفونی کننده تمام اتوماتیک شهری یادآور شد و گفت: این تجهیزات در اختیار شهرداران استان قرار گرفته تا به صورت مرتب ضدعفونی مناطق آلوده و پرخطر شهری را انجام دهد و استفاده گسترده این فناوری به همت شهرداران بستگی دارد.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل همچنین از تولید عینک طبی و شیلد محافظ صورت و همچنین شیلد ایزوله محافظ صورت و ساخت سنسور آسانسور و همچنین ضدعفونی کننده اشیای مبتنی بر لامپ UV به عنوان دستاورد ارزشمند پارک علم و فناوری خبرکرد.

وی گفت: تلاش و مجاهدت پارک فناوری استان اردبیل در تولید این محصولات و همچنین راه‌اندازی سامانه خدمات پزشکی آنلاین حکایت از توان بالای پژوهشگرانی است که در پارک سعی می‌کنند در حوزه‌های مختلف توان خود را به نمایش بگذارند.

برچسب‌ها اردبیل اختراع بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردبیل اختراع بهداشت و سلامت اردبیل اختراع بهداشت و سلامت پارک علم و فناوری استان اردبیل ضدعفونی کننده ابراهیم پور فناوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ ربات‌های امدادگر خط مقدماتی طراحی شد

نیما پورمحمدی، سرپرست لیگ ربات‌های امدادگر خط مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزای علم و فناوری آنا، اظهار کرد: این لیگ برای دانش آموزان کمتر ۱۴ سال در کنار لیگ پیشرفت‌های که وجود دارد، طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در این لیگ ربات‌هایی که توسط دانشآموزان ساخته شده است، باید مسیری را که توسط خطکشی‌های مشکی تعبیه شده است را دنبال کنند، تصریح کرد: این لیگ شبیه ساز زلزله و یک شرایط نابه سامان است که ربات به عنوان امدادگر مسیر را دنبال کرده و با شناسایی مصدومان کیت امداد را برساند. 

پورمحمدی تصریح کرد: در مرحله مقدماتی الزامی برای قابلیت جابجایی و بلند کردن از سوی تیم‌ها وجود ندارد؛ چرا که ساده‌تر است و مسیری را تقلید می‌کنند و با المان‌های موجود در داخل مسیر به نقطه‌ای که در آن مصدوم قرار دارد جهت خدمت رسانی حرکت می‌کنند. 

وی ادامه داد: در مرحله پیشرفته زمین‌ها چند طبقه وپیچیده هستند که ربات‌ها باید به جابه جایی مصدومان اقدام کنند. هدفمان آماده سازی دانش آموزان برای مسابقات جهانی ربوکاپ است، همچنین در مرحله دانشجویی باید بتوانند به کمک امدادگران واقعی با ربات‌های سایز بزرگ شرکت کرده و به مصدومان حوادث خدمت رسانی کنند. 

 


    ن

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئال رونمایی می‌کند: لبه فناوری برای چمن مخملی
  • لیگ ربات‌های امدادگر خط مقدماتی طراحی شد
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی باید تولید شود
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها