Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: باید بررسی شود که معتادان بهبود یافته چه تخصصی داشته و چه آموزش‌هایی دیده‌اند و سپس این افراد را به واحدهای صنعتی و تولیدی معرفی کرده و از واحدهای صنعتی برای اشتغال آن‌ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، «محمدجواد حشمتی مهذب» در نشست اجرای «پیگیری اجرای آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان موضوع ماده ۱۶ اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر» که در جهت حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای مددجویان بهبودیافته در دادگستری کل استان تهران برگزار شد، با اشاره به تبعات مواد مخدر، بر لزوم اقدامات اساسی برای مقابله با این موضوع  تاکید و اظهار کرد: به عنوان کارگزاران نظام باید این موضوع که از ما مطالبه می‌شود، مورد توجه قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر توجه به ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته، ادامه داد: اگرچه آموزش‌های لازم ارایه شده، اما مشخص نیست که تا چه اندازه برای این افراد اشتغال فراهم شده و به کار گرفته شده‌اند.


رییس کل دادگستری تهران با اشاره به قوانین و مقررات در حوزه مواد مخدر، یادآور شد: در رابطه با مبارزه با مواد مخدر و  حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای مددجویان بهبود یافته دستگاه‌های مختلفی مسئول هستند، اما علیرغم نص قانونی به وظایف خود به خوبی عمل نمی‌کنند. در این زمینه کمبود قانون نداریم بلکه در اجرا با مشکل مواجه بوده و شاهد هستیم بسیاری از دستگاه‌ها حضور پررنگی ندارند.


رییس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: باید بررسی شود که این افراد چه تخصصی داشته و چه آموزش‌هایی دیده‌اند و سپس این افراد را به واحدهای صنعتی و تولیدی معرفی کرده و از واحدهای صنعتی برای اشتغال آن‌ها استفاده کنیم.


وی ادامه داد: در این زمینه وزارت کار می‌تواند در شناسایی واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای دارای امکانات به قوه قضاییه کمک کند.


حشمتی مهذب با تاکید بر اینکه باید نسبت به امکاناتی که اکنون استفاده می‌شود نظارت صورت گیرد، گفت: به عنوان مثال باید مشخص شود وام‌های پرداخت شده چگونه هزینه می‌شود.


رییس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در نیمه اول سال ۹۹ باید حرکت خوبی انجام دهیم تا بتوانیم به تکلیف و وظیفه خود در زمینه مراقبت بعد از خروج معتادان و ساماندهی آن‌ها عمل کنیم.


گفتنی است در این نشست حجت الاسلام و المسلمین تمجیدی معاون قضایی دادگستری تهران، رضا گرزین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای، پروانه رضایی مدیرکل کار و تعاون استان تهران و امین شاهرخی مدیرکل بهزیستی استان تهران نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری تهران حشتمی دادگستری رییس کل دادگستری واحدهای صنعتی بهبود یافته استان تهران مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح روند صدور مجوزهای ایجاد ‌واحدهای‌ تولیدی و صنعتی ضروری است

ایسنا/خوزستان معاون اقتصادی استاندار خوزستان بر ضرورت اصلاح روند صدور مجوزهای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی برای تحقق شعار سال خبر داد.

دکتر محمد راضی‌جلالی در گفت ‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: ۱۵ تا ۱۶ سال است که محور شعار سال موضوعات اقتصادی است، امسال نیز فعالیت اقتصادی بزرگ مدنظر است و به این دلیل عنوان جهش تولید توسط مقام معظم رهبری به عنوان یکی از بخش‌های شعار سال انتخاب شده است.

وی ادامه داد: در پیوست شعار امسال الزام دیگری به عنوان مشارکت مردم در نظر گرفته شده است. برای محقق شدن شعار سال، در وهله اول باید موانع مربوط به تولید که تاکنون مانع از توسعه اقتصادی شده است را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: یکی از وظایف دولت تسهیل فرآیند فعالیت‌های اقتصادی است؛ در این زمینه روند صدور مجوزها و پاسخ به استعلام‌ها برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی اهمیت دارد که متاسفانه متقاضیان درگیر روندهای طولانی مدت و فرسایشی اداری می‌شوند.

راضی‌جلالی با تاکید بر ضرورت اصلاح روند صدور مجوزهای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی افزود: در سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت و درگاه ملی مجوزها در این سال راه‌اندازی و بخش مهمی از این فرآیندها اصلاح شد اما در خصوص اخذ استعلام‌ها که تعداد آن زیاد و زمانبر است، کمیته‌ای تشکیل و مقرر شد بر اساس دستورالعملی، فرآیند صدور مجوزها، به صورت نرم افزاری و با تعیین مدت زمان مشخص برای مهلت به پاسخ دهی توسط دستگاه‌های اجرایی باشد تا فرآیند استعلامات از مدت زمان چند ماهه به مدت کوتاه‌تری برسد و زمینه شکل‌گیری ظرفیت‌های اقتصادی فراهم شود.

تعاونی‌ها می‌توانند حضور مردم در اقتصاد را محقق کنند

معاون اقتصادی استاندار خوزستان افزود: از ابتدای روزهای کاری سال جاری، جلسه قرارگاه تحقق شعار سال به ریاست استاندار و با حضور تمام دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و ماموریتی که برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شد با لحاظ کردن همه شرایط بود و بر این اساس مقرر شد هر دستگاه اجرایی، علاوه بر موضوعات و برنامه‌های اصلی خود، سه اولویت کلان را با محوریت شعار سال طراحی کند و ظرف مدت دو هفته، برنامه خود را در اختیار استانداری قرار دهد.

وی با اشاره به ضرورت تحقق مشارکت مردمی، گفت: فعال کردن ظرفیت‌های مردمی به ویژه تعاونی‌ها اهمیت دارد. متاسفانه سهم تعاونی‌ها در تولید حداقل باید ۲۵ درصد باشد اما در استان حدودا ۵ درصد است. بسیاری از تعاونی‌ها در مسیر شکل‌گیری و فعالیت خود دچار مشکل شده و از گردونه تولید حذف شدند. تعاونی‌ها ظرفیت بسیار موثری هستند که می‌توانند بحث حضور مردم در اقتصاد را محقق کنند.

راضی‌جلالی گفت: در حوزه معاونت اقتصادی استانداری خوزستان، کارگروهی تشکیل و مقرر شد هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم برای شکل‌گیری تعاونی‌ها متناسب با ظرفیت هر شهرستان و حتی محلات و مناطق مختلف انجام و آموزش‌های لازم داده شود. تسهیلات مشاغل خانگی، تبصره ۱۸ و سایر تسهیلاتی که در اشتغال و تولید موثر هستند، به حوزه‌هایی مانند مشاغل خانگی، تعاونی‌ها و کارگاه‌های کوچک هدایت می‌شوند تا شاهد افزایش حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی باشیم.

مرکز آموزش مهارت تعمیرات هواپیما به زودی در اهواز راه‌اندازی می‌شود

وی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت اقتصادی برای تربیت نیروی کار ماهر در استان، ادامه داد: مهارت‌آموزی با محوریت اداره‌کل فنی و حرفه‌ای یکی از مسائلی است که توسط معاونت اقتصادی پیگیری می‌شود. برنامه‌هایی در حوزه مهارت‌آموزی برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع نیاز صنایع بزرگ و کوچک در نظر گرفته شده است تا نیروی انسانی ماهر تربیت شود.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: به عنوان مثال جوشکاری زیر دریا و زیرآب یکی از مشاغلی است که تماما تخصصی و پردرآمد است. در استان ظرفیت کشتی‌رانی و بنادر وجود دارد و بسیاری از این‌ها نیاز به تعمیر دارند. همچنین تعمیرات خودروهای جدید و پلاک اروندی، تعمیرات دستگاه‌های خانگی، یخچال، کولر و... نیاز به نیروی ماهر دارد. دوره‌های آموزشی مهارتی این رشته‌ها توسط فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود که می‌تواند ظرفیت خوب اشتغال را با کم‌ترین هزینه فراهم کند.

راضی‌جلالی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تعمیر موتور هواپیما در اهواز، افزود: تامین نیروی ماهر تعمیر موتور هواپیما نیز با همکاری شرکت هواپیمایی کارون و فنی و حرفه‌ای در حال انجام است. کارون یکی از معدود شرکت‌هایی که مجوز تعمیر موتورهای هواپیمایی را دارد و در حال حاضر نیروهای خوبی در آن فعالیت دارند. مرکز آموزش مهارت تعمیرات موتور هواپیما نیز به زودی در اهواز راه‌اندازی می‌شود که می‌تواند منجر به اشتغال جوانان مستعد در رشته‌های مکانیک، الکترونیک و... شود.

طرح زراعت چوب، از بزرگترین و اثرگذارترین طرح‌های تولیدی با مشارکت مردم است

وی با اشاره به یکی از طرح‌های اقتصادی در استان با مشارکت مردم گفت: طرح ملی زراعت چوب، یکی از بزرگترین و اثرگذارترین طرح‌های تولیدی با مشارکت مردم است؛ با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته نهالستان‌های زیادی به وجود آمده است. در حالی که در سال گذشته تعداد نهالستان‌ها محدود بودند اما اکنون به بیش از ۱۴۰ نهالستان افزایش پیدا کرده است.

راضی‌جلالی افزود: در فاز اول بیش از ۷۰ هزار هکتار برای این طرح در نظر گرفته شده است. تعاونی‌های مردمی، دهیاری‌ها، شرکت‌های بزرگ و مالکان زمین کشاورزی می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند. این طرح اکنون آغاز شده است و امیدواریم در چند سال آینده استان خوزستان تبدیل به مرکز تولید چوب و صنایع وابسته آن شود؛ خوزستان می‌تواند تبدیل به قطب تولید چوب و صنایع چوبی، کاغذی و سایر صنایع جانبی شود.

توسعه و تبیین فرهنگ کار در راستای تحقق شعار سال

وی با اشاره اینکه به دعوت رئیس کتابخانه‌های استان، با حضور دانشگاهیان و مدیران جلسه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در استان، فرهنگ کار است و برای این‌که بتوان شعار سال را محقق کرد، مجموعه‌های دانشگاهی، آموزشی و فرهنگی باید بستر را برای توسعه و تبیین فرهنگ کار جهت جوانان فراهم کنند. فرصت‌های استان بی نظیر است و بیان توانمندی و فرصت‌ها، باعث امیدآفرینی است چون اگر امید نباشد کاری انجام نمی‌شود.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان عنوان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد با حضور دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، پارک علم و فناوری و کتابخانه‌ها، کارگروهی شکل گیرد و نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کارگاه‌های کسب و کار مرتبط با شعار سال اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • اعتبارات کافی برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص یابد
  • طرح پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در کردستان اجرایی می‌شود
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • ۵۷۶ جواز تاسیس در بخش صنعت قم صادر شد
  • ضرورت اصلاح روند صدور مجوز‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی
  • جلوگیری از تعطیلی ۴۳ واحد تولیدی با ورود دادگستری البرز
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید
  • اصلاح روند صدور مجوزهای ایجاد ‌واحدهای‌ تولیدی و صنعتی ضروری است