Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@13:15:14 GMT

افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها در شهرستان شهرکرد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۵۱۵۸

افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها در شهرستان شهرکرد

تین نیوز

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرستان شهرکرد گفت: کرایه ناوگان تاکسیرانی، به میزان ۲۰ درصد تا پایان هفته جاری افزایش می‌یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد میرزائیان با اشاره به پیشنهاد طرح افزایش  نرخ کرایه تاکسی‌ها اظهار کرد: در این خصوص افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه‌تاکسی‌های سطح شهر پیشنهاد شده و در حال اجرای مراحل قانونی است و این امر تا پایان هفته جاری اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرستان شهرکرد با بیان اینکه هنوز هیچ افزایشی در نرخ کرایه تاکسی‌ها اعمال نشده و هرگونه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها را غیرقانونی دانست و ادامه داد: چنانچه رانندگان تاکسی مبلغی بیش از نرخ سال ۹۸  از مسافران دریافت می‌کنند اقدام آن‌ها خودسرانه و غیرقانونی است و از شهروندان تقاضا می‌شود موارد تخلف در نرخ کرایه تاکسی را به همراه کد تاکسی به سازمان تاکسیرانی اطلاع دهند.

وی گفت: در حال حاضر کرایه تاکسی‌ها طبق نرخ سال ۹۸ است و هنوز افزایشی در این خصوص نباید اعمال شود.

میرزائیان در خصوص افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۹ نرخ کرایه اتوبوس‌ها ۲۰ درصد افزایش داشته‌است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرستان شهرکرد در پایان یادآور شد: همشهریان و همکاران تاکسیران و اتوبوسران به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده تا با ادامه این روند، شاهد ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: نرخ کرایه تاکسی ها شهرستان شهرکرد حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی، گفت: افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی گفت: این موضوع نیز به ما منتقل شده است و شهروندان تخلفاتی را در این بخش به ما ارجاع داده‌اند و ما نیز این موارد را در کمیسیونی که وجود دارد بررسی کردیم.

وی افزود: تخلفاتی در برخی خطوط تاکسیرانی اعلام شده که متاسفانه تعدادی از رانندگان تاکسی اقدام به افزایش کرایه‌ها بیش از مصوبه‌ شورا کرده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مبنای افزایش کرایه‌های تاکسی در سال 1403 مصوبه شورای شهر تهران است به طوریکه بر اساس آن کرایه‌های تاکسی در سال جاری 45 درصد افزایش پیدا کرده است. البته شاید در برخی از خطوط برای رند شدن کرایه‌ها حدود چند ده ریال این رقم افزایش پیدا کند اما همانطور که گفته شد کرایه‌های تاکسی بر اساس مصوبه شورا باید انجام شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: این نکته قابل توجه است که نه تنها برای تاکسی‌ها بلکه برای سایر مصوبات شورا از جمله تعرفه اماکن ورزشی باید مصوبه شورا مورد توجه قرار بگیرد و در واقع تعرفه‌ها در بخش‌های مختلف زیر نرخ تورم مصوب شده است و افزایش هر تعرفه خلاف مصوبه شوراست و باید با آن برخورد کند.

وی همچنین در رابطه با شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی تصریح کرد: این مسئله وظیفه موسسه استاندارد، محیط زیست و راهنمایی و رانندگی است و باید مورد توجه قرار بگیرد. البته تا آنجایی که پیگیری شده است هنوز این تاکسی‌ها پلاک‌گذاری نشده‌اند. ضمن اینکه مشکل جدی برای پلاک‌گذاری آنها وجود ندارد و پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز از شورای ترافیک این تاکسی‌ها پلاک‌گذاری خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به وعده‌های داده شده از سوی شهرداری برای حمل و نقل عمومی گفت: آقای زاکانی در طی این دوره از مدیریت شهری و بویژه یک سال گذشته وعده هایی مبنی بر ورود 27 هزار و 500 تاکسی برقی، ون، 2 هزار دستگاه اتوبوس برقی و 150 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی داده‌اند که امیدواریم که این وعده‌ها عملیاتی و اجرا شوند.

کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی چقدر گران شد؟

تشکری هاشمی گفت: به هر صورت هر دوره مدیریت شهری به پایان خواهد رسید و زمان این مدیریت شهری نیز حدود یک سال و اندی دیگر به پایان می‌رسد و باید ما از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم و قطعا پس از پایان این دوره شهروندان تهرانی ما را قضاوت خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی
  • افزایش ۴۱ درصدی کرایه تاکسی در قزوین
  • جزئیات دقیق افزایش نرخ جدید کرایه تاکسی و مترو + عکس  
  • افزایش خارج مصوب نرخ کرایه تاکسی در شهرستانِ ملارد
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • افزایش ۴۰ درصدی ‌کرایه‌های ‌‌حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • گلایه از افزایش ۷۰ درصدی کرایه تاکسی ون‌ها
  • آغاز اعمال افزایش کرایه تاکسی در اردبیل