Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در مراسم نخستین شب از لیالی پر برکت قدر که از طریق رسانه ملی و فضای مجازی، برگزار شد، به تبیین فضیلت های حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: هرکس در این دنیا دنبال حق و حقیقت می گردد باید از حضرت علی(ع) تبعیت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و اولین شب از لیالی قدر که در مصلای امام خمینی(ره) اردبیل برگزار شد به تبیین فضایل امام علی(ع) پرداخت و گفت: حضرت علی(ع) معجزه رسالت، خاتمیت و قدرت روحی پیامبر اکرم(ص) است و تمام علوم و معارف اسلامی و  تفسیر قرآن کریم توسط پیامبر اکرم(ص) به امام علی(ع) منتقل شده ایت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در تاریخ هیچ شخصیتی به غیر از حضرت علی(ع) که بتواند تمام فضیلت‌ها را یکجا داشته باشد وجود ندارد، گفت: پیامبر اکرم(ص) تابلوی بزرگی از حق و حقانیت در جهان را به یادگار گذاشته و بارها اعلام کرده که هرکس در این دنیا دنبال حق و حقیقت می گردد باید رهرو حضرت علی(ع) باشد.   نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه سخنان خود به فضیلت‌های حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: حکمت، علم، تقوا، عبادت و عدالت امام علی(ع) از دیگر فضیلت‌های ایشان است بطوری که این فضیلت ها از حضرت امیرالمومنین(ع) چنان شخصیتی ساخته است که ایشان هیچ‌گاه به فکر محافظه‌کاری، معامله و سازش نبود و از هیچ‌کس به غیر از پروردگار  متعال نیز هراسی نداشته اند.

وی در ادامه به تبیین نقش امامت و ولایت در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: خداوند متعال در جامعه اسلامی مرجعیت علمی و دینی قرار داده تا با تفسیر  درست مفاهیم قرآنی، نبوت و توحید جامعه رهنمون و به سمت رستگاری هدایت شود.

آیت الله عاملی با بیان اینکه بدون مرجعیت دینی، اسلام به فرقه‌ها و گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شود، خاطر نشان کرد: در همه ادوار تاریخ بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) عده ای نا اهل خواستند تا به این  امر دست بزند ولی با نصرت های الهی، همه نقشه ها و توطئه های دشمنان نابود و از بین رفته است.

ولایت و رهبری صالح، بزرگترین نعمت پروردگار متعال به جوامع اسلامی است

وی بزرگترین نعمت پروردگار متعال به انسان ها را نعمت ولایت و رهبری صالح در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: این نعمت به قدری اهمیت دارد که امام رضا(ع) فرمودند: در روز قیامت یکی ار سوالات اساسی، تبعیت از ولایت است.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی عدالت و تقوای حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: طبق روایات برجای مانده از علمای شیعه و سنی، عدالت از جمله ویژگی های ممتاز حضرت علی(ع) است که بر هر چیزی مقدم است چنانچه حضرت علی(ع) بر سر تحقق آن در جامعه به شهادت رسید.

این مبلغ اسلامی به سیاست حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: سیاست علی (ع) عین عدالت وی است بطوریکه حضرت علی(ع) هیچگاه مصالح عمومی را قربانی مصالح فردی نکرد و حتی از خلافت که حق مسلم وی  نیز بود برای مصلحت عموم مردم ،چشم پوشید.

آیت الله عاملی بالاترین فضیلت امام علی(ع) را تعبیر نفس پیامبر عنوان کرد و گفت: بالاترین فضیلت امام علی(ع) این است که حضرت علی (ع) نفس پیامبر است و به گفته پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و ایشان از یک نور الهی هستند و به خاطر همین است که بین پیامبراکرم(ص) و حضرت علی(ع) وحدت وجود دارد.

وی از مباهله و شب معراج بعنوان نمونه هایی از وحدت وجودی بین پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) نام برد و گفت: موارد بسیاری در تاریخ ثبت شده است که حکایت از  این کلام است که حضرت علی(ع) نفس پیامبراکرم(ص) است.

این خطیب اردبیلی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در فصاحت، عدالت، زهد، تقوا و ایمان رقیبی نداشت، گفت: همین ویژگی های بارز بود که دشمن تاب خود را از دست داد و توطئه شهادت اولین نور امامت رقم خورد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه رسول اکرم (ص) وصیت خود را به امام علی(ع) کرد و تمام معارف اسلام را به حضرت انتقال داد، گفت: شایسته است مومنین سیره عملی امام علی (ع) و ائمه معصومین(ع) را خط مشی و الگوی زندگی خود قراردهند تا زمینه های تعالی و کمال را برای خود فراهم کنند چراکه همه فضیلت های انسان کامل و مومن واقعی در وصی پیامبر اکرم(ص) تجلی یافته است.   به گزارش سبلان ما، مراسم شب قدر امسال به دلیل شیوع یروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی متفاوت تر از سال های گذشته بدون حضور مردم و بصورت مجازی برگزار و از طریق صدا و سیما و شبکه های اجتماعی در دسترس مردم قرار گرفت.   انتهای پیام/ج

منبع: دانا

کلیدواژه: پیامبر اکرم ص پرداخت و گفت حضرت علی امام علی ع حضرت علی ع آیت الله فضیلت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است

«سید اسماعیل خطیب» در پیامی خطاب به «امیر سرلشگر موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به تمام فرماندهان، نیرو‌ها و کارکنان شجاع و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش سایر قوای نظامی و انتظامی، تحت اوامر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‏‌ای (حفظه‏‎ الله تعالی) را در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی و در تقابل با توطئه‌ها‏ی استکبار جهانی؛ صهیونیست‏‌های جنایت پیشه و ایادی حقیر آنها، همواره مایه مباهات و سربلندی این ملت شهید پرور و قدرشناس دانست.

متن کامل پیام وزیر اطلاعات به شرح زیر است:

اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است (امام خمینی ره)

امیر سرلشکر موسوی
فرماندهی محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

بااحترام، فرارسیدن یوم الله ۲۹ فروردین را که با تدبیر تاریخی و مدبرانه‌ی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، روز ارتش نام گذاری شده است؛ خدمت جناب‏‌عالی، فرماندهان، نیرو‌ها و کارکنان شجاع و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‏‌گویم.

دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در عرصه‏‌های مختلف، نقش آفرین و همراه مردم عزیز کشورمان بوده و ان‏شاءالله، هم‎‏چنان و به طور روزافزون، منشأ خیرات و برکات برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت عزیز خواهند بود.

حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش سایر قوای نظامی و انتظامی، تحت اوامر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‏‌ای (حفظه‏‎ الله تعالی) در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی و در تقابل با توطئه‌ها‏ی استکبار جهانی؛ صهیونیست‏‌های جنایت پیشه و ایادی حقیر آنها، همواره مایه مباهات و سربلندی این ملت شهید پرور و قدرشناس بوده و می‌‏باشد.

با نثار درود بیکران به روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ادای احترام به مقام شامخ شهدای راست قامت به ویژه شهدای عظیم الشأن ارتش ج. ا. ا؛ از درگاه احدیت، موفقیت و سربلندی بیش از پیش سرافرازان ارتش الهی را مسئلت می‌نمایم.

سید اسماعیل خطیب

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از ۲۰۰ المان شهری در قم
  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • جواز توسل و زیارت قبور برگزیدگان در قرآن و روایات شیعه و سنی